Søhøjlandets TT 2003 Billeder!
Fra : Hekto

Dato : 14-09-03 18:59

Jeg lægger lige nogle billeder på DFM.

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=353

Det var et skønt arrangement, hvor man mødte nogle virkelige
entusiaster, der brændte for at køre noget hygge-race!
Der var flere spændende cykler, og mange af dem var ualmindeligt
flotte.

Man skal dog ikke lade sig narre af Olna Manx'en! Ny teknologi på gamle
flasker! Kåben bl.a. er af kulfiber!

Omgangstider i 0-500cc klassen 1.53 = mere end 120 Km/t!!!
Og...? ... ville nogen sige! De skulle have set banen!!!!!!

Billederne er lagt i galleriet i en lidt dårligere kvalitet, så er der
nogen der brænder efter at få farfar som baggrundsbillede i en bedre
kvalitet, så drop en mail.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 14-09-03 20:12

> [...]
>
> Billederne er lagt i galleriet i en lidt dårligere kvalitet, så er der
> nogen der brænder efter at få farfar som baggrundsbillede i en bedre

Gode billeder.
Ja, Vagn`s Norton Manx den var sgu hurtig, og sund & godt lød den også. Men
efter hvad jeg hørte i Ry kostede den også en "halv-arm". De 3-cyl. BSA og
Triumph var nu lyd mæssigt ikke at kisme af sikke en lyd, også kørte de
forresten også stærkt, men de to røde Westlake var faktisk mere imponerende,
især det træk de havde udaf hjørnerne.
Jeg kan på nogle af dine billeder se at vi burde have stået skulder til
skulder, jeg gik ellers og "flashede" med min dfm T-shirt. Ville gerne havde
hilst på dig. Forresten snakkede jeg med en ældre campingplads ejer fra Sæby
(ved Fredrikshavn), som havde sin egen lille samling af klassiske
motorcykler bl.a Ducati MHR, 900SS (79). Hvad han ikke kunne fortælle om de
ældre motorcykler og deres ejere, var nok ikke værd at vide.
Alt i alt en god dag med super vejr, synd at vi (konen & jeg) var nødt til
at køre allerede kl. 16.30, men barnepigen har jo også krav på at havde lidt
weekend.

---
mvh
Dan Dethlefsen
Ducati 748 / MZ250ES
www.dethlefsens.dk

Fra : Hekto

Dato : 14-09-03 20:29

In article <3f64bb6d$0$83039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, D@n
Dethlefsen says...
> [...]
> skulder, jeg gik ellers og "flashede" med min dfm T-shirt. Ville gerne havde

Ja, den kørte ganske stærkt; men det er en 'snyde-oldtimer', og prisen
ligger over 250.000 Kr.!!!! = Man kan ikke på billederne se at den
havde kulfiberkåbe; men nærbillederne viser noget af den nyere mekanik.
Den kørte mod gamle cykler til ca. 30.000 Kr. så det var lidt ulige
konkurrence!
Trident/Rocket'erne havde en ualmindelig sprød lyd. Nærmest en
mellemting imellem en 2T'er ig en 4-cyl. 4T'er ... hvis nogen har
fantasi nok!?

Øv! Ærgreligt jeg ikke så dig! Jeg fik heller ikke øje på andre herfra.
Vi kørte for os selv, da vi havde andre ærinder på vejen.

Fra : Armand

Dato : 14-09-03 21:42

Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en

> Trident/Rocket'erne havde en ualmindelig sprød lyd. Nærmest en
> mellemting imellem en 2T'er ig en 4-cyl. 4T'er ... hvis nogen har
> fantasi nok!?

jup!

Efter et af Karoline-træffene havde jeg den fronøjelse at køre hjemefter
sammen med Mikael og Brian fra klubben. Deres ekvipager er hhv. en Laverda
1000 og en Triumph T595 - Det gjorde intet at køre bagest dén dag

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-09-03 20:04

Hekto wrote:
> Der var flere spændende cykler, og mange af dem var ualmindeligt
> flotte.

Meget meget meget flotte!

// Hans
--
Russer MC (K750) KØBT for rimelig pris ! )))

Fra : Hekto

Dato : 15-09-03 20:40

In article <slrnbm9et9.1sq.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> // Hans
> --
> Russer MC (K750) KØBT for rimelig pris ! )))

Prisen må have været ualmindelig rimelig, og du må kede dig enormt ;0)

- så lige billederne på go'nat-hatten!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-09-03 20:54

Hekto wrote:
> Prisen må have været ualmindelig rimelig, og du må kede dig enormt ;0)

Begge dele er yderst sande udsagn ...

Meen .. det er nu nok nemmere end det ser ud til, der er ikke noget
rust på den nogle steder, og de dele der er defekte/mangler er det bare et
spørgsmål om at udskifte ..

Jeg har indtil videre bemærket følgende mangler:
Sidevogn.. ok, den er lidt stor ;) men de skulle være til at finde.
Topstykke i venstre side mangler en kølerippe.
Koblingen mangler.
Og så er der nok en masse små gummidele der mangler rundt omkring.
Udstødningerne er i ret ringe stand.

Jeg håber på at jeg kan få et overblik over sagerne inden
stumpemarkedet ude ved City2. (der skulle efter sigende komme en 2-3
personer med mange russerdele;)

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Richard

Dato : 14-09-03 20:23

Hekto wrote:

> Jeg lægger lige nogle billeder på DFM.
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=353

Fine billeder - flotte cykler - synd det var så langt væk

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Jens Arnfast

Dato : 15-09-03 07:54

Hekto wrote:
> Jeg lægger lige nogle billeder på DFM
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=353
Ganske flotte billeder, næsten som at være der igen (dog uden lyd )

> Det var et skønt arrangement, hvor man mødte nogle virkelige
> entusiaster, der brændte for at køre noget hygge-race!
> Der var flere spændende cykler, og mange af dem var ualmindeligt
> flotte.

Utrolig flotte, og god mekanisk stand - kun et par stykker måtte trække
sig fra ræset (sidste år luskede ca. halvdelen af feltet i pit )

> Man skal dog ikke lade sig narre af Olna Manx'en! Ny teknologi på gamle
> flasker! Kåben bl.a. er af kulfiber!

Jeg synes det var lidt synd at Vagn Jensen havde fået lov til at køre i
den klassiske klasse på en ny mc - det gav ikke alverden af kamp om 1.
pladsen ;)

> Omgangstider i 0-500cc klassen 1.53 = mere end 120 Km/t!!!
> Og...? ... ville nogen sige! De skulle have set banen!!!!!!

Ja, rablende sindsygt, de moderne knallerter kom også op omkring
~260km/t i tophastighed og rundetider under 1.40 - og vejen er vel 2m
(ihvertfald smal) bred?

Jeg missede desværre de sidste 2 heats, men indtil da havde det været
nogle fede heats - uden (nævneværdige) styrt (modsat sidste år).

Herlig måde at bruge sin lørdag på Eneste minus var hældningen på
parkeringsmarken, der skulle mosles en del med millen før den stod
ordentligt

--
-jens
RSV1000 '99

Fra : Hekto

Dato : 15-09-03 17:58

In article <3F656203.8030909@fabel.dk>, Jens Arnfast says...
> eg synes det var lidt synd at Vagn Jensen havde fået lov til at køre i
> den klassiske klasse på en ny mc - det gav ikke alverden af kamp om 1.
> pladsen ;)

Ja, det var lidt ulige konkurrence, og lidt synd for dem der kom med
originalt materiel!

> Ja, rablende sindsygt, de moderne knallerter kom også op omkring
> ~260km/t i tophastighed og rundetider under 1.40 - og vejen er vel 2m
> (ihvertfald smal) bred?

Ja, højeste hastighed målt under træningen var 253 km/t.
Jeg tager dog hatten af for de køærere der jog banen rundt med stiv
bag-røv!!! RESPEKT!

Fra : GRISEN

Dato : 15-09-03 20:52

On Sun, 14 Sep 2003 19:58:50 +0200, Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote:

>Det var et skønt arrangement, hvor man mødte nogle virkelige
>entusiaster, der brændte for at køre noget hygge-race!
>Der var flere spændende cykler, og mange af dem var ualmindeligt
>flotte.

Jeg mangler nok 20-30 år for at kunne nyde billederne fuldt ud... jeg kunne bedre li' de nye cykler.
....selvom der trods alt også var en enkelt eller to af de gamle der lød rimelig potent.

*
Jan

Fra : Hekto

Dato : 15-09-03 21:15

In article <cv5cmvofvbof52qciulg225ekmk8rn7een@4ax.com>, GRISEN says...
> Jeg mangler nok 20-30 år for at kunne nyde billederne fuldt ud... jeg kunne bedre li' de nye cykler.
> ...selvom der trods alt også var en enkelt eller to af de gamle der lød rimelig potent.

Ahhh ... hold op! Det var jo hylde-racere og stang-jern! ;0)
Enhver kan købe sig til 150HK, få det hvide snit, og køre tosset nok
til at vinde!

Tag nu den Rudge 'Ulster' med fireventilet topstykke! Det var
raketteknologi, da den blev konstrueret først i 30'erne.
Der blev tænkt kreativt dengang. I dag har næsten ingen fantasi til at
forestille sig andet end en 4 cyl. rækkemotor, med råverør, i en MC!

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-09-03 07:09

Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> writes:

> [...]
>
> Ahhh ... hold op! Det var jo hylde-racere og stang-jern! ;0)
> Enhver kan købe sig til 150HK, få det hvide snit, og køre tosset nok

Enhver...? Jeg mener ikke at man kan købe den dumdristighed der skal til
for at overhovedet at deltage, endsige vinde, i Søhøjlandets TT.

> I dag har næsten ingen fantasi til at forestille sig andet end en 4 cyl.
> rækkemotor, med råverør, i en MC!

If it aint broken...

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : Hekto

Dato : 16-09-03 07:22

In article <kkdy8wpe048.fsf@rrnord.dk>, Mikkel Christensen says...
> Enhver...? Jeg mener ikke at man kan købe den dumdristighed der skal til
> for at overhovedet at deltage, endsige vinde, i Søhøjlandets TT.

Skrev jeg ikke: "få det hvide snit, og køre tosset nok!" ???????

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-09-03 07:53

Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> writes:

> In article <kkdy8wpe048.fsf@rrnord.dk>, Mikkel Christensen says...

> Skrev jeg ikke: "få det hvide snit, og køre tosset nok!" ???????

Jo, du skrev endda at enhver kunne gøre det.
Det er jeg så ikke enig i. Faktisk mener jeg det er et fåtal der har "evnerne"
til at vinde sådan et TT løb. Specielt Søhøjlandets.

Men nok om det...

Fra : Hekto

Dato : 16-09-03 08:32

In article <kkdpti1dy26.fsf@rrnord.dk>, Mikkel Christensen says...
> o, du skrev endda at enhver kunne gøre det.
> Det er jeg så ikke enig i. Faktisk mener jeg det er et fåtal der har "evnerne"
> til at vinde sådan et TT løb. Specielt Søhøjlandets.
>
> Men nok om det...

Jamen, jeg giver dig faktisk ret! Måske har du ikke helt fanget ironien
i det jeg skrev. At jage rundt på den bane, med de hastigheder, kræver
vist at man kobler hjernen helt fra!

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-09-03 09:08

> [...]

> Jamen, jeg giver dig faktisk ret! Måske har du ikke helt fanget ironien
> i det jeg skrev. At jage rundt på den bane, med de hastigheder, kræver

Hmmm, næh min ironidetektor må være løbet tør for batteri.

Nå, men R4ere er stadig de fedeste.

Fra : GRISEN

Dato : 16-09-03 07:20

On Mon, 15 Sep 2003 22:14:53 +0200, Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote:

>Ahhh ... hold op! Det var jo hylde-racere og stang-jern! ;0)
>Enhver kan købe sig til 150HK, få det hvide snit, og køre tosset nok
>til at vinde!

Muligvis.. så er jeg tændt på hylderacere
Personligt kan jeg ikke købe mig til 150hk og jeg tror ikke jeg kan køre tosset nok til at vinde... hvis jeg prøvede, skulle jeg nok hurtigt ud og købe 150
nye hk.

>Tag nu den Rudge 'Ulster' med fireventilet topstykke! Det var
>raketteknologi, da den blev konstrueret først i 30'erne.

Jeg har altså lidt svært ved at forholde mig entusiastisk til teknik der har opnået en alder der svarer til omkring max. af min forventede levealder.

>Der blev tænkt kreativt dengang.

Enig... jeg synes også det er helt fint, at gå og kigge på de gamle racere mens de holder stille, så man kan se detaljerne.
Det er jo som "a car is reborn" live.

>I dag har næsten ingen fantasi til at forestille sig andet end en 4 cyl. rækkemotor, med råverør, i en MC!

aahr... nu overdriver du vist minimalt.

*
Jan

Fra : Hekto

Dato : 16-09-03 07:38

In article <l8admvg7tdiitfcs8821ss7jjp6paanhld@4ax.com>, GRISEN says...
> aahr... nu overdriver du vist minimalt.

Minimal overdrivelse - maksimal provokation!!! :0D

4 cylindrede MC'er, interesserer mig bare minimalt.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-09-03 08:43

> 4 cylindrede MC'er, interesserer mig bare minimalt.

Så skulle du prøve en CBR

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-09-03 08:51

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> Så skulle du prøve en CBR

Eller en Nimbus ... (men det er nu nok ikke noget for Brian)

// Hans
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Hekto

Dato : 16-09-03 09:27

In article <slrnbmdg7m.1sq.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Eller en Nimbus ... (men det er nu nok ikke noget for Brian)

Jeg havde faktisk engang en 'bus'!!! Ca. i 1977!

Fra : Hekto

Dato : 16-09-03 09:01

In article <V9z9b.576$st2.488@news.get2net.dk>, Jens Jacob Bager Jensen
says...
> Så skulle du prøve en CBR

Den kører sikkert fint! ... den lyder bare som en bil.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-09-03 09:23

> Den kører sikkert fint! ... den lyder bare som en bil.

Ikke min i øjeblikket. Jeg har en potte der desperat tænger til uld og et
sæt forrør med hul i Lorte Honda kvalitet. Deres forrør holder kun
111.000km

Til gengæld har jeg skaffet mig et nogle rustfrie two brothers forrør samt
nye potteuld. Det kommer på næste uge.