Aftagning af Advarsels-klistermærker
Fra : Duderino

Dato : 14-09-03 12:24

Hej

Nu har min nye MC rundet 3000km så jeg syntes det var på tide jeg fik
fjernet de 5-6 advarsels-klistermærker som sidder på tank, kåbe og stel mm.
Har lige forsøgt mig hurtigt med noget rensebenzin, men kan hurtigt regne
ud, at det så vil tage en hel eftermiddags hårdt arbejde at få dem af.
Er der nogen herinde som kender til mirakelkuren imod de grimme
klistermærker ?

Hilsen
Palle Riis aka. Duderino
SV650S '03

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-09-03 12:47

> [...]
> arbejde at få dem af.
> Er der nogen herinde som kender til mirakelkuren imod de grimme

Rensebenzin?

Min erfaring er at der gerne skal benyttes rigelige mængder rensebenzin, men
så plejer det også at gå af ret hurtigt. Det er dog noget mere besværligt,
hvis hele klistermærket stadig sidder der, så prøv at pille så meget af som
muligt. Hvis du kan få det meste af, og der kun sidder noget lim+enkelte
papirrester, så skal det bare have en klud vædet i rensebenzin og så er det
væk.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Michael H

Dato : 14-09-03 13:16

"Duderino" <hjernen@rocketmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej

> Er der nogen herinde som kender til mirakelkuren imod de grimme
> klistermærker ?

Varm mærket (og lidt rundt om) op med en føntørrer, og når
det er varmt nok, begynder mærket at slippe, så er det bare at
trække mærket af stille og roligt, mens du stadig varmer det
op med føntørrern, og limresterne fjernes også på denne måde.
Det ta'r ca. 2 min. af fjerne et mærke, det gjorde det på min Gixxer
da jeg fjernede alle mine mærker

Held og lykke

Michael

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-09-03 12:39

"Michael H" <michael@pastil.dk> wrote in message

> [...]
> op med føntørrern, og limresterne fjernes også på denne måde.
> Det ta'r ca. 2 min. af fjerne et mærke, det gjorde det på min Gixxer

Det virkede også formidabelt på et barbie (dukken!) klistermærke på mit
køleskab. Spar rensebenzinen, et par hundrede hjerneceller og miljø'et.

(jeg var jo nød til at fjerne det, da døren skulle vendes på hovedet for at
åbne i den anden side...

Torben

Fra : BorreBoy

Dato : 14-09-03 14:01

> [...]
> ud, at det så vil tage en hel eftermiddags hårdt arbejde at få dem af.
> Er der nogen herinde som kender til mirakelkuren imod de grimme

Som Martin siger, så skal der masser af rensebenzin til.
Husk at skylle efter med vand, og evt. gi stedet en gang voks.

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Niels Jørgensen

Dato : 15-09-03 12:55

"Duderino" <hjernen@rocketmail.com> wrote in message
> Er der nogen herinde som kender til mirakelkuren imod de grimme
> klistermærker ?

Pas på hvad Honda-kørerne foreslår - hold dig til egne rækker...
F.eks.
http://www.svrider.com/tips/sticker_removal.htm

Niels
S FAU himmelblau *slut for iår - kvinder kan ikke køre bil*