spørgsmål ang. TL1000R
Fra : KIM HANSEN

Dato : 09-04-01 11:11

Jeg tænker på at købe en TLR. men hvad er der af fordele og ulember ved den
mc.
( er der nogle) jeg køre selv GSX-R 750T.

M.V.H. Kim

Fra : Morten Johansen

Dato : 09-04-01 11:37

"KIM HANSEN" <skellet@get2net.dk> wrote in message
> [...]
den
> mc.
> ( er der nogle) jeg køre selv GSX-R 750T.

Hmm

Har selv kørt gixer 600, og har lige købt en TL1000R.

De fordele jeg kan se er en monster bundtræk i forhold til 600'ern en kanon
lyd, med de rigtige potter på, og så har den karakter.

Af ulemper vil jeg nævne bagafjedringen, den skal helst skiftes koster ca
5K, og så vejer den jo 197kg tør.

I forhold til gixern er den en del mere komfortabel at køre langt på.

Så der er både fordele og ulemper, jeg valgte den over netop en gixer 750 på
grund af jeg vil have en V-tvin, og noget moment. En anden kanon ting er at
man kan selv forberede den meget, der er kanon mange optimerings trix til
den, og det er ikke alle der koster en kvart bonde gård..

Just my 2 cents..

Morten Johansen

TL1000R

Fra : Henrik Nedergaard

Dato : 09-04-01 16:41

"KIM HANSEN" <skellet@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tænker på at købe en TLR. men hvad er der af fordele og ulember ved
den
> mc.

Tjek for revner i stellet, modellen uden R havde nogle skavanker, såvidt jeg
husker er der noget med ophænget til baghjulsaffjedringen. Om det også
gælder for R modellerne er vel lidt for tideligt at sige endnu.

Fed cykel, fed lyd muligvis lidt svært kørt i byen.

Alternativt skulle du måske også kaste et blik efter en Aprilia V2'er eller
en Honda VTR, der begge er af bedre kvalitet og finish (og sikkert dyre)

Henry

Fra : Christian Knudsen

Dato : 09-04-01 17:39

Det eneste jeg tror jeg kan kontribuere med her er, at jeg har hørt at man
skal være forsigtig med at give den øregas. Den skulle have en tendens til
at gå på baghjulet hele tiden, hvis man ikke passer på, men det kan vel også
hav sin charme. Ellers en kanonfed cykel, med et fedt udseende.

Christian
GS500

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 09-04-01 21:53

On Mon, 9 Apr 2001 18:38:34 +0200, "Christian Knudsen"
<christianknudsen@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>at gå på baghjulet hele tiden, hvis man ikke passer på, men det kan vel også

Havde en sludder med en af venner om det. Vi blev enige om, at
beskrivelsen af manglende kontrol med baghjuls kørning til følge
formentlig hang sammen med det uvante i momentkurven for så'n en
V2'er.
I dag er det ikke så usædvanligt længere.
Min egen vil da gerne og jeg synes ikke det er skræmmende...

--
Peder
m/Mille

Fra : Christian Knudsen

Dato : 09-04-01 21:49

Jeg har forresten lige fundet en fed link her, med en test af en TLR. Enjoy
http://www.mcnews.com.au/suzukitl1000stestmarch2000.htm

Christian
GS500

Fra : Tom Karlsson

Dato : 10-04-01 10:00

On Mon, 9 Apr 2001, Christian Knudsen wrote:

> Jeg har forresten lige fundet en fed link her, med en test af en TLR. Enjoy
> http://www.mcnews.com.au/suzukitl1000stestmarch2000.htm

Hmm, det ser ud til der er sket en mindre forveksling mellem TL1000R og
TL1000S. TL1000S er den grumme "king-wheelie" maskine, som har mere
tendens til at sætte sin effekt i luften fremfor asfalten (hver sin smag I
guess :). S'eren har kun halvkåbe og nogle heste mindre (dog mere
træk i mellemområdet?).
Der er ingen tvivl om, at en R'eren også kan lave powerwheelies, men
nok ikke i samme omfang som S'eren.

Fra samme side som du har pasted er der et link til test af netop en
TL1000R http://www.mcnews.com.au/tl1000r.htm

Som vist tidligere nævnt i denne tråd kan der laves mange små ændringer på
TL-R der gør den væsentlig mere kompetent, deriblandt remapping af fuel
injection og andre lækkerier ;).

Jeg har bemærket der er et par stykker her på NGen som har TL1000R. Kan
det virkelig passe der ikke kan komme et par vise ord med fra en TL1000R
fører selv? ;)

/T
CBR600F4

Fra : KIM HANSEN

Dato : 10-04-01 10:53

Det giver noget at tænke over med alle de forskellige svar. Jeg vender
tilbage hvis eller når jeg køber en TLR. Mange tak for hjælpen.

M.V.H. Kim
GSX-R 750T