XS 650 - hvad skal sådan en koste
Fra : ****SMILE*****

Dato : 13-09-03 20:20

Jeg har kig på sådan en importeret fra USA. Den skulle have gået 12000 miles og er pæn i lakken.

Hvad må sådan en koste ?

Jacob

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 13-09-03 22:28

****SMILE***** wrote:
> Jeg har kig på sådan en importeret fra USA. Den skulle have gået
> 12000 miles og er pæn i lakken.
>
> Hvad må sådan en koste ?

Min beregning ville nok ca. se således ud.

Prisen for en ligende XS650 i DK (incl afgift forståes)
- (minus)
Afgiften (check www.toldogskat.dk)
- (minus)
Andre omkostninger (skal der f.eks laves en dB-målingen af dyret, ect, ect)
- (minus)
Nødvendige udgifter for at få modellen i synsmæssig stand (dæk, kæde, bla,
bla......)

= Den pris jeg max. ville give for cyklen

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Brian Sørup

Dato : 14-09-03 07:23

"****SMILE*****" <jh @(NOSPAM) os. dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har kig på sådan en importeret fra USA. Den skulle have gået 12000
miles og er pæn i lakken.

> Hvad må sådan en koste ?

Aner det ikke...
men en af mine kammerater købte for 3-4 år siden en XS'er der var
importeret fra Canada med ca. 25000miles på klokken, og han gav lige i
underkanten af 30K nysynet på danske plader.
--
Brian Sørup
::::::::::::::::::::::::::::

Fra : Leif

Dato : 14-09-03 08:34

"****SMILE*****" <jh @(NOSPAM) os. dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har kig på sådan en importeret fra USA. Den skulle have gået 12000
> [...]

Hej Jacob

Nu ved jeg ikke helt om den du har kig på er afgiftsberigtiget eller ej.

Men priserne på XS'ere svinger utrolig meget, alt efter hvilken stand de er
i.

Prisen, på danske plader, starter nok ved omkring de 20.000 for en maskine
der ikke er særlig pæn.

Hvis du kigger på www.yamahaxs650.dk vil du se at der også er maskiner der
forlanges op mod 60.000 for.

Uden yderligere oplysninger / billeder er det umuligt at sige hvad der er
rimeligt at give for en sådan maskine.

Hilsen

Leif
XS650 1976
Webmaster på www.yamahaxs650.dk

Ps Hvis du skulle beslutte dig for at anskaffe dig en XS650, vil jeg
anbefale dig at melde dig ind i klubben ( se hjemmesiden)

Fra : Armand

Dato : 14-09-03 21:06

****SMILE***** <jh @(NOSPAM) os. dk> skrev i en
> Jeg har kig på sådan en importeret fra USA. Den skulle have gået 12000
miles og er pæn i lakken.

> Hvad må sådan en koste ?

Endelig ikke over 1/3 af hvad de ses til i Den blå Avis!

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 15-09-03 07:14

> Endelig ikke over 1/3 af hvad de ses til i Den blå Avis!

Med moms, og i en version der kan indregistreres uden at skulle have en
enkelt godkendelse.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 15-09-03 15:48

Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en

> Med moms, og i en version der kan indregistreres uden at skulle have en
> enkelt godkendelse.

Jup!
At det p.g.a. EU er enkelt at importere og indregistrere brugte køretøjer
fra andre europæiske lande kan ikke sammenlignes med oversøisk import og
indregistrering deraf!
Denne forskel er ikke umiddelbar gennemskuelig for mange import-novicer, men
ikke desto mindre særdeles væsentlig når det kommer til såvel økonomi, som
indregistrering :-|

--
Armand.