Et spøgelse i min motor?
Fra : Dak

Dato : 13-09-03 20:05

Hej alle.

Ja nu er jeg stødt på endnu et mærkeligt problem med min mc.

Forhistorien: Har fået nyt bagdæk for første gang og skulle selvfølgelig ud
og prøve det ordentligt. jeg kørte hjemmefra og mod motorvejen. det tog
ca. 10 min, så kørte jeg på motorvejen i ca. 15 min. kørte ud fra den i ca.
10 min for at lave svingøvelse så dækket kan blive slidt ordentligt ude i
siden, kørte derefter ud på motorvej igen i 20min...

Så kommer det underlige: jeg kørte fra og bremsede ned for at hold for rødt.
Inden da havde den kørt i tomgang på ca. 14-1500rpm. men nu gik den bare i
stå! :-/ som den ægte mc-list så trak jeg den selvfølgelig lige til side og
undersøgte olien da den lampe jo blir tændt. men intet i vejen, der var
stadigvæk olie på. Så stoppede der i øvrigt en bil op med 3 flotte piger og
spurgte vej til en eller anden station. nå menså prøvede jeg at starte
den igen (i håbet på jeg kunne nå at overhale de piger. ej men den kunne
derefter kun køre i tomgang med ca. 10-1100rpm.... og selvom jeg havde kørt
i 15 min da det tog den tid at komme hjem. Hvad kan problemet være?

Dak
Suzuki GS500Ev
"som ikke just synes det var skægt at holde lige i et blindt sving i en
motorvejs afkørsel"

Fra : Kim Olsen

Dato : 13-09-03 22:21

Hvad kan problemet være?

Det kan kun blive et gæt:

Hvis kaburatoren får falsk luft, f.eks. ved at slangen til
ventildækseludluftningen falder af, kunne den godt få netop de symtomer.
Dog kan jeg ikke lide at du slet ikke kan få den til at tage omdrejninger
efter.

Hvis din maskine er en gammel svend med rigtige platiner, kunne de jo også
have rykket sig ?

Lad os høre nærmere

Hilsen

Kim

Fra : Dak

Dato : 14-09-03 18:13

Nu blev det en helt 3 ting. er ikke helt sikker men det var en af 2
følgende ting. enten tændrør eller chokeren...

jeg rensede tændrørerne og satte dem ordentligt fast, den var rimeliglet at
tage af. Derefter pillede jeg tank og det hele af samt choker kablet og
smurte den med noget fedt.(se tidligere tråd, havde et choker kabel problem)

og nu kører den godt igen. så i næste uge skal jeg ned til enhave og
købe nye tændrør samt chokerkabel, for gider ikke pille tanken af og smører
kablet hver måned eller lign.

men tak for rådene...

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Tommy Fer

Dato : 14-09-03 19:45

"Dak" <dak_n@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> og nu kører den godt igen. så i næste uge skal jeg ned til enhave og
> købe nye tændrør samt chokerkabel, for gider ikke pille tanken af og

Hvis du nu smører det ordenligt, så skal du da ikke gøre det tiere end med
et nyt?????

Tag det af, lav en tragt af en lille plastpose og en elastik i den ene ende,
smid en halv dåse WD40 i posen, og lad det trække ned igennem kablet, når
det drypper på gulvet så er det ok, men lad det da lige trække lidt mere.

mvh Tommy Fer

Fra : Solvang

Dato : 14-09-03 07:27

> [...]
kørt
> i 15 min da det tog den tid at komme hjem. Hvad kan problemet være?

mangel på benzin.....

Fra : EMIL AUCKBUR

Dato : 14-09-03 10:08

"Dak" <dak_n@FJERNhotmail.com> wrote in message

> [...]
kørt
> i 15 min da det tog den tid at komme hjem. Hvad kan problemet være?

Muligvis vand i benzinen. prøv at give den noget karburatorsprit i tanken.

Emil.

Fra : Armand

Dato : 14-09-03 21:12

EMIL AUCKBUR <auckbur@get2net.dk> skrev i en

> "Dak" <dak_n@FJERNhotmail.com> wrote in message

> Muligvis vand i benzinen. prøv at give den noget karburatorsprit i tanken.

Jup!
Mon ikke at du (hvad du ikke har nævnt) har haft behov for at benytte
"reserve"-stillingen på bensinhanen undervejs? :-/

Og ér det dét der er problemet er en tømning af svømmerhusene en enkel
afhjælpning - Vand bliver aldrigt forbrugt, med mindre at det opløses i
sprit; men sprit har svært ved at gøre sit i svømmerhusene

--
Armand.