Turbo på karb cykel
Fra : Kenneth Egholm

Dato : 13-09-03 07:59

Hejsa, al den snak om turbo får virkelig mine tanker til at køre rundt..

Gad HELT vildt godt at lave et turbo projekt på min Hornet, er bare ikke
klar over om det er noget lort at få til at køre ordentligt på en
karburator cykel ??

Nogle inputs ??

--
MVH Kenneth Egholm
www.RaptorMC.dk

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 13-09-03 08:01

Kenneth Egholm wrote:
> Hejsa, al den snak om turbo får virkelig mine tanker til at køre
> rundt..
Skal lige skynde mig at sige: ved godt at det ikke kan betale sig rent
økonomisk, eller andet.. Men jeg kan godt lide min lille cykel, kunne
bare godt tænke mig lidt mere "riv" i den.. Det der med ca. 30-40 %
mere, det lyder sku OK

--
MVH Kenneth Egholm
www.RaptorMC.dk

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 13-09-03 09:41

"Kenneth Egholm" <kenneth@DELETE_THISegholm.org> wrote in message
> [...]
> økonomisk, eller andet.. Men jeg kan godt lide min lille cykel, kunne
> bare godt tænke mig lidt mere "riv" i den.. Det der med ca. 30-40 %

Tror du nu også at du skulle have solgt din fireblade, som for resten har et
rigtig godt liv her inde i Århus ? Den står i min baggård sammen med min

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Moller

Dato : 13-09-03 10:37

> Skal lige skynde mig at sige: ved godt at det ikke kan betale sig rent
> økonomisk, eller andet..

Det er da et spørgsmål om hva cykel man gør det på :) ... f.eks. Køb en
Bandit 1200, til omkring 70-130.000Kr. + turbo til 30.000Kr... så har du en
maskine som smider 258hk i jorden, til et sted mellem 100-160.000Kr. :) +
1-2.000Kr. til forstærket kobling selvfølgelig... hvor mange andre maskiner
kan du få så mange kræfter til den pris ???

> Men jeg kan godt lide min lille cykel, kunne
> bare godt tænke mig lidt mere "riv" i den.. Det der med ca. 30-40 %
> mere, det lyder sku OK

De fleste Mr. Turbo kit (http://www.mrturbo.com) gir næsten e faktor 2,
nogen enda vildt meget mere :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S, som godt ku trænge til et turbokit *GGG*

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 13-09-03 11:08

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
maskiner
> kan du få så mange kræfter til den pris ???

Hmm, men er det egenligt lovligt at putte en turbo på ens cykel, og så bare
futte derudaf, eller skal den synes igen?
Det er måske de famøse 20% der gør sig gældende igen?

Mvh
/Kristoffer
Gpz500 (Uden turbo...

Fra : Moller

Dato : 13-09-03 11:13

> Hmm, men er det egenligt lovligt at putte en turbo på ens cykel, og så
bare
> futte derudaf, eller skal den synes igen?

JA...

> Det er måske de famøse 20% der gør sig gældende igen?

Det er ved konstruktiv ændring af motorblokken, ellers kig i de utallige
tråde der har været om det :)

VH
Lars Molnit

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 13-09-03 11:21

> [...]
> så bare futte derudaf, eller skal den synes igen?
> Det er måske de famøse 20% der gør sig gældende igen?

---------------------
Jeg ved at på bil bå du tryk tune dem så meget du vil... Bare at det KUN er
trykket det får den til at yde mere...

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : Christian Knudsen

Dato : 13-09-03 14:01

> [...]
bare
> futte derudaf, eller skal den synes igen?
> Det er måske de famøse 20% der gør sig gældende igen?

Så vidt jeg ved, så må man tune lige så voldsomt man vil på den originale
motorblok

mvmch
christian

Fra : Bo

Dato : 13-09-03 15:11

> Gad HELT vildt godt at lave et turbo projekt på min Hornet, er bare ikke
> klar over om det er noget lort at få til at køre ordentligt på en
> karburator cykel ??

mr.turbo har givet mange problemer! men velocityracing og
svenske mc-xpress virker ganske godt.
mc-xpress har rygte for at skulle være de bedste!
det er et mc-xpress.com kit ham turbo r1'eren i esbjerg har.
se www.mc-xpress.com
ca. 35dk kr. + 5k kr. i montering og justering 1600km fra kbh.
og det gir på en 600ccm ca. 150 hk. holdbart.
en af mekanikerne deroppe havde 191 på hans gsxr600 sidste
år ( med karbuer ) men da smuttede toppakningen også efter
3k. km.

> Nogle inputs ??
se http://dfm.nathue.dk/bogsxr der er et par billeder af min
suzuki gsxR750 '99

bo-gsxR

Fra : Bo

Dato : 13-09-03 15:15

> Nogle inputs ??

tilmeld dig forumet på http://www.superkaos.com/phpbb/index.php
søg og læs om de emner du vil vide mere om,
og spørg så til det du ikk kan finde.
men ejeren er forhandler af velocity turbo-kits
så han er lidt sparsomlig med info om de svenske kits,
men så er der andre der kan svare, der er også massere
af mc-xpress kit's i usa.

deres forside er www.superkaos.com

bo-gsxR