carsten <cabuma@ofir.dk> skrev i en
news:3f632969$0$13233$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Takker For alle forslagne, og det bliver jo så nok en 1100 jeg sætter på
> den, men det er lidt synd for den 750 der sidder på den nu er lige blevet
> lavet med ny kæde osv......
Hvad Bager ikke kommer nærmere ind på, er at "ulovligt" er en
kompromittering af skattelovgivningen, derved at det er en mer-afgift at man
snyder T&S for. Og T&S er gadens slemme drenge som man ikke skal lege med,
for de har altid ret når de fanger én med fingrene i fedtefadet - Og
straffen er simpel: Øjeblikkelig efterbetaling af merafgiften, samt en bøde
á samme størrelse =
Det er altså ikke for tøsedrenge at lave den slags numre - Min største
betænkning deromkring ville være at jeg ikke ville turde at skeje ud omkring
hvad og hvordan af frygt for at en misundelig sjæl (og det er vel derfor at
man praler, ikke?) angiver én til T&S. Og det er vel ikke for at skulle leve
under lav profil at man vælger sådant et tunings-job :-/
Endelig er der lige mit gamle og velbrugte mantra omkring tuning i
almindelighed:
- Den korte: Det er på langt sigt (frem til din næste mc-handel, hvornår at
den end måtte hænde!) billigere at sælge GSXF'eren og købe en mere-ydende
istedet: Den nye koster måske lidt mere oveni end en tuning vil gøre, men
den holder til gengæld sin værdi bedre!
- Den lange: Det er ikke billigt at tune - Det koster hurtigt mere end
1.000,- pr ekstra Hk. og pengene er IKKE en investering som kommer hjem ved
senere salg!
Vurdér selv om du i næste uge vil vælge at købe den pæne originale
GSXR1100, eller den vildt pumpede GSXR1100 som står lige ved siden af til
"kun"(?) 10.000,- mere!? Sandheden er nok at man ikke slipper sine surt
tjente penge til andet end den originale model - Også selvom prisen endog
var den
samme :-/
Og dét gælder også en GSXF med en GSXR motor :-|
Omkring mere dybtliggende tuning, vil man tillige løbe ind i løbende
nedslidnings-udgifter, specielt hvis man bliver grebet af ideen og ikke kan
stoppe med at hælde tunings-stumer i motoren!!
Hvis du vil oplyse dig yderligere om emnet vil der på Google-groups kunne
findes en del lignende indlæg ved hjælp af ordet "totaløkonomi", som salig
Jørund opfandt, og i sandhed ér hvad det drejer sig om!
> Kan man bare så`n sætte en 1100 på den uden de store problemmer????
1100'eren kører med en væsentlig kraftigere kæde qua mer-effekten, og da
gearingen tillige skal kunne række til den 20-30 km/t højere tophastighed
som 1100'eren indeholder vil dit nyindkøbte kæde-kit derfor være spildt
Der kan tillige være et ikke uvæsentligt problem i at et andet topstykke,
såvel som en anden motor ikke kan matche karburatorernes linie til
luftfilterkassen: Hvis man således ender med at måtte montere enkelt-filtre
(á K&N's koniske) behøver man samtidig udskifte de originale
C.V.-karburatorer til "ordinære" spjæld-karburatorer der ikke påvirkes
negativt af at luftfilterkasen ikke er tilstede til at udligne turbulenser i
indsugningsluften
Kronerénkronertokronertrekronerfi'r-jadepeeenge,jadepeeenge.........
--
Armand.