/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Honda XRV 750 AT kører ikke optimalt
Fra : Veset


Dato : 12-09-03 13:08

Hej i NG

Min Honda er blevet underlig. Når man kører ved konstant hastighed og
omdr. er det som om den ikke vil tage helt fat (den rykker på en
underlig måde), men hvis man giver gas er der ingen problemer.
Det er opstået efter den har været til 12000km service, hvor den
blandt andet fik skiftet tændrør. Hvis man antager at et tændrør ikke
virker, hvor meget vil det så få betydning for motorgangen? Der sidder
2 tændrør i hver cylinder!
Jeg har påtalt overfor mekanikeren at den ikke kører optimalt, og
efter han selv tog en prøvetur, gav han mig ret. En mulig løsning var
at blandingen var for mager, og han justerede tomgangsskruen på hver
karburator, så den fik en federe blanding, Umiddelbart hjalp dette en
del, men der var stadigvæk noget i vejen, og jeg fik så et
"vidundermiddel" (Injection Clean) der skal hældes i benzinen når jeg
tanker op. Det skulle virke på samme måde som Shells V-Power, jeg fik
en lille dunk og der er nok til 2 tankfulde, og derefter skal jeg ikke
bruge det mere. Men jeg synes ikke det hjælper noget som helst (jeg
ved dog ikke hvor længe man skal køre for at mærke en virkning).
Er der nogen der har oplevet noget lignende med deres mc'ere, og ved
hvad der evt. kan være galt?

--
Veset
XRV 750

 
 
Armand (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-09-03 19:09


Veset <vesetdk@hotmail.com> skrev i en
news:efc3mv45g852ptbqoo3ctq7tgohlipvd2q@4ax.com...
>
> Min Honda er blevet underlig. Når man kører ved konstant hastighed og
> omdr. er det som om den ikke vil tage helt fat (den rykker på en
> underlig måde), men hvis man giver gas er der ingen problemer.
> Det er opstået efter den har været til 12000km service, hvor den
> blandt andet fik skiftet tændrør. Hvis man antager at et tændrør ikke
> virker, hvor meget vil det så få betydning for motorgangen? Der sidder
> 2 tændrør i hver cylinder!
> Jeg har påtalt overfor mekanikeren at den ikke kører optimalt, og
> efter han selv tog en prøvetur, gav han mig ret. En mulig løsning var
> at blandingen var for mager, og han justerede tomgangsskruen på hver
> karburator, så den fik en federe blanding, Umiddelbart hjalp dette en
> del, men der var stadigvæk noget i vejen, og jeg fik så et
> "vidundermiddel" der skal hældes i benzinen

Sikke noget snot at en mekaniker farer til at afhælpe sager som plejer at
komme snigende, når dit problem er opstået akut efter at han har haft den i
hænderne :-|

Min første tanke er mit sædvanlige mantra: Har modellen været på
reserve-tank eller "PRI" umiddelbart forinden?
Ifald er problemet sandsynligvis at der er kommet vand fra bunden af tanken
ned i svømmerhusene, hvor det nu ligger og stopper for hoveddysen :-/
Løsning: Tøm svømmerhusene!

Second choise: En utæthed ved indsugningen! - Har mekanikeren forglemt at
montere en vacuum-slange (til bensinhanen) eller en tilpropning efter
vacuum-test :-/
En enkel måde at teste for falsk luft i almindelighed, er at sprøjte
dieselstart forsigtigt (= æter => meget let antændelig!) ind omkring
karburatorer og indsugnings-stutse: Hvis der er en utæthed vil der blive
suget æter den vej ind, hvorved motoren vil stige i omdrejninger

--
Armand.





Jens Jacob Bager Jen~ (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 12-09-03 21:09

> Min Honda er blevet underlig. Når man kører ved konstant hastighed og
> omdr. er det som om den ikke vil tage helt fat (den rykker på en
> underlig måde)

Hej

Min CBR gjorde præcis det samme efter jeg monterede en larmepoote og en KN
luftfilter. På min CBR var det fordi den kørte for maget ved lav belastning
(70-90km/t i 6.gear konstant hstighed. Jeg løste mit problem ved at løfte
nålene 1,2mm og forkorte fjedrene 15%. Det fjernede rykkeriet og gav mig en
bedre benzin økonomi samrt hurtigere gas respons.

Hvorfor er dit problem kommet efter service? Har du fået nyt luftfilter?
Sidder det korret? Er det den rigtige type? Hvis du har skummodellen, er det
så blevet fedet korrekt ind?

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 samt MZ ETZ 251
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Veset (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Veset


Dato : 12-09-03 22:53

On Fri, 12 Sep 2003 22:08:46 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<news@abl1926.dk> wrote:

>> Min Honda er blevet underlig. Når man kører ved konstant hastighed og
>> omdr. er det som om den ikke vil tage helt fat (den rykker på en
>> underlig måde)
>
>Hej
>
>Min CBR gjorde præcis det samme efter jeg monterede en larmepoote og en KN
>luftfilter. På min CBR var det fordi den kørte for maget ved lav belastning
>(70-90km/t i 6.gear konstant hstighed. Jeg løste mit problem ved at løfte
>nålene 1,2mm og forkorte fjedrene 15%. Det fjernede rykkeriet og gav mig en
>bedre benzin økonomi samrt hurtigere gas respons.
>
>Hvorfor er dit problem kommet efter service?

Ja det er jo det der undrer mig.
Det der er blevet skiftet ved service er: tændrør, olie og oliefilter.

>Har du fået nyt luftfilter?

Der er ikke kommet nyt luftfiler i, ifølge manualen skal det først
skiftes ved 18kkm, med mindre det er meget beskidt som følge af at man
har kørt i støvede områder, og det har jeg ikke, og den fungerede
perfekt inden service....

--
Veset
XRV 750

Veset (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Veset


Dato : 19-09-03 20:57

Det er kæden der er død! Så der skal jo bare et nyt kædekit til.

--
Veset
XRV 750

Armand (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-09-03 23:24


Veset <vesetdk@hotmail.com> skrev i en
news:ponmmv87pujtgsqv2se8mphf07jtk78fpu@4ax.com...
> Det er kæden der er død! Så der skal jo bare et nyt kædekit til.

I så fald burde det været modsat af hvad du beskrev: At forekomsten var
værst(!) at spore med fuld træk på rullen :-/

Anyhow: Dejligt at se en tilbagemelding!!!
Det sker for sjældent at folk vender tilbage med oplysninger om hvad
problemet vitterligt var, og dét kunne være rart at oplyses til
viderebyggelse af sit symptom-register!

--
Armand





Veset (20-09-2003)
Kommentar
Fra : Veset


Dato : 20-09-03 11:03

On Sat, 20 Sep 2003 00:23:45 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>
>Veset <vesetdk@hotmail.com> skrev i en
>news:ponmmv87pujtgsqv2se8mphf07jtk78fpu@4ax.com...
>> Det er kæden der er død! Så der skal jo bare et nyt kædekit til.
>
>I så fald burde det været modsat af hvad du beskrev: At forekomsten var
>værst(!) at spore med fuld træk på rullen :-/

Ja, det virker underligt, men ifølge andre der har prøvet den, for at
finde årsagen, gør den det også når man trækker koblingen, jeg har
bare ikke selv lagt så meget mærke til det, men den gør det.
Men ihvertfald så vil jeg jo konstatere om det virkelig er det der er
i vejen, når der er kommet nyt kædekit på, for skiftes det skal det
jo.....

>Anyhow: Dejligt at se en tilbagemelding!!!
>Det sker for sjældent at folk vender tilbage med oplysninger om hvad
>problemet vitterligt var, og dét kunne være rart at oplyses til
>viderebyggelse af sit symptom-register!

Nå jo men jeg synes da lige det ville på sin plads med at melde
tilbage, så I der har svaret ikke føler at I har gået forgæves med
jeres svar.....

--
Veset
XRV 750

Armand (21-09-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-09-03 11:42


Veset <vesetdk@hotmail.com> skrev i en
news:o78omvsbsrmv4fs3esofqd79lnlng5udjj@4ax.com...
> On Sat, 20 Sep 2003 00:23:45 +0200, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
> > I så fald burde det været modsat af hvad du beskrev: At forekomsten var
> >værst(!) at spore med fuld træk på rullen :-/
>
> Ja, det virker underligt, men ifølge andre der har prøvet den, for at
> finde årsagen, gør den det også når man trækker koblingen, jeg har
> bare ikke selv lagt så meget mærke til det, men den gør det.
> Men ihvertfald så vil jeg jo konstatere om det virkelig er det der er
> i vejen, når der er kommet nyt kædekit på, for skiftes det skal det
> jo.....

OK!
En simpel kontol er at checke kædeopspændingen flerfoldigt med ½
baghjulsrotation imellem - Har kæden en række slidte led vil den strammes
op når disse befinder sig på bagtandhjulet. Det er forøvrigt denne
stram-slap-stram-slap -virkning du har kunnet mærke!!

> >Anyhow: Dejligt at se en tilbagemelding!!!
> >Det sker for sjældent at folk vender tilbage med oplysninger om hvad
> >problemet vitterligt var, og dét kunne være rart at oplyses til
> >viderebyggelse af sit symptom-register!
>
> Nå jo men jeg synes da lige det ville på sin plads med at melde
> tilbage, så I der har svaret ikke føler at I har gået forgæves med
> jeres svar.....

Netop!
Men slig høflighed forglemmes ofte!!

--
Armand.






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste