Skabs MC ist
Fra : Torben Scheel

Dato : 12-09-03 13:13

Hej Gruppe.

Jeg leger lidt med tanken om at købe en billig touringcykel i tyskland
f.eks. en FJ1100/1200 og sætte den i stand over en længere periode (1 - 1,5
år). Grunden er den at jeg er børneramt, og har måttet undvære MC i 5-6 år
. Økonomien har selvsagt ikke plads til det helt vilde, men er der
økonomi i projektet?

Jeg vil mene at jeg kan lave det meste selv, men jeg har ikke gode kontakter
inden for MC verdenen, så jeg kan ikke umiddelbart skaffe billige stumper.

Hvordan er reservedelspriser på sådan en fætter, og er de til at skaffe?

vh
Torben
ex MZ150
ex Honda 400 Super Sport
ex Honda VF750 S
ex Suzuki GSX1100F (snøft)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-09-03 12:26

Torben Scheel wrote:
> [...]
> år). Grunden er den at jeg er børneramt, og har måttet undvære MC i 5-6 år
> . Økonomien har selvsagt ikke plads til det helt vilde, men er der

Om der er økonomi kan jeg ikke vudere, men det er jo altid godt
med et projekt.

Selv skal jeg igang med et veteranprojekt her snart, så snart jeg
har fået indkøbt en kandidat (Russisk Ural/Dnepr købes !).

Undersøg dog hvordan det ligger med afgiften, det kan undersøges
på toldskat.dk

Det er nok også en stor fordel at købe en hvor ihvertfald motoren er
mekanisk i orden, da motorrep. næsten altid er 'røvdyrt' ..

> Jeg vil mene at jeg kan lave det meste selv, men jeg har ikke gode kontakter
> inden for MC verdenen, så jeg kan ikke umiddelbart skaffe billige stumper.

Om ikke andet har du da os herinde vi er en gode til at
hjælpe, og de fleste af os ved også en sjat om motorcykler..

> Hvordan er reservedelspriser på sådan en fætter, og er de til at skaffe?

Prøv at lure hos de tyske huggere (jeg kan ikke lige huske nogle
links, da de står i mine bookmarks)
De danske er ofte - sindsygt - dyre. (De par gange jeg har spurgt
efter ting har de kostet ca. det dobbelte af tyskerne)

Sider som ebaymotors.de indeholder også ofte reservedele der kan fås
til yderst rimelige priser..

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Ken Madsen

Dato : 12-09-03 13:00

> Prøv at lure hos de tyske huggere (jeg kan ikke lige huske nogle
> links, da de står i mine bookmarks)

Gider du tage en kopi af det område i dine bookmarks og poste det?

Kunne godt trænge til en lettere brugt motor til billige penge!

Hilsen Ken

http://www.motorscout.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-09-03 13:04

Ken Madsen wrote:
> Gider du tage en kopi af det område i dine bookmarks og poste det?
> Kunne godt trænge til en lettere brugt motor til billige penge!

Jeg har ikke nogle som alle mulige andre herinde ikke har ...
Paste løs folkens!

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Richard

Dato : 12-09-03 17:11

Ken Madsen wrote:

> Gider du tage en kopi af det område i dine bookmarks og poste det?
>
> Kunne godt trænge til en lettere brugt motor til billige penge!

Her er et udpluk:

http://www.parts4bikes.de/shop/home.asp
http://www.gebrauchtteile.net/kfzdb/index.cfm
http://www.motorradshop.de/index_intro.html
http://www.bike-teile.de/index.php
http://dat.de/gebraucht.html
http://www.mvh-online.de/index.php
http://home.t-online.de/home/hondateile/
http://www.cbteile.de/
http://www.honda-motorradteile.de/

men der er mange flere. Prøv evt. at søge på en af søgetjenesterne eller
på motorradonline.de

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : M. Høy

Dato : 12-09-03 14:13

> [...]
>
> Hvordan er reservedelspriser på sådan en fætter, og er de til at skaffe?

Snip

Hej Torben

Det er aldrig billigt at gå igang med et projekt, det er nærmere mere
rentabelt at købe een mc i flot stand istedet, hvor andre har lagt både
penge og krafter i!
Men det kommer selvfølgelig også an på, hvor pernillen man er, og om alle
dele på projektet skal have et overhaul, så den ser ud som da den kørte ud
fra fabrikken, jeg mener selv, at hvis man går igang med et projekt, så skal
man gå 'all the way' og det er ikke specielt billigt, men det er jo op til
folk selv at bestemme, heldigvis!
Jeg kan da allerede se på mit projekt at jeg kunne have købt en ny mc, når
jeg engang er færdig, men jeg fortryder det ikke, man får både lært nogle
ting om håndværk, og så kender man sin mc ud og ind!

Men nej det kan ikke betale sig rent økonomisk, og du får aldrig det for
den, som du har punget ud for projektet, men det er ikke det man skal tænke
på, for så kan man lige så godt skyde en hvid pil efter det!

Men der er da ikke noget bedre end at have gang i et fedt projekt, jeg nyder
det, I aner ikke hvor mange timer, jeg har stået og set på 'hende' ovre i
garagen, og tænkt på den dag hun triller ud på vejen i alt sin pragt (I
kan godt høre, at jeg er en drømmer, ikke)

Men ellers se at komme igang med dit projekt, det behøver jo ikke være
færdigt på rekordtid, lav det over en årrække, indtil videre har jeg været 1
år om mit, og hun bliver nok ikke færdig lige foreløbig, desværre, da der er
fyringer i luften inden for mit fag, så jeg må sætte penge tilside, til
dårlige tider

God lyst

M. Hoey
(GT750A)

Fra : Per Odense

Dato : 12-09-03 16:05

> [...]
>
> Hvordan er reservedelspriser på sådan en fætter, og er de til at skaffe?

Prøv at kontakte Jon Hofberg - www.hofberg.dk - han er vist ved at starte
FJ-klub

Venligst Per

Fra : Moller

Dato : 12-09-03 16:17

> [...]
> år). Grunden er den at jeg er børneramt, og har måttet undvære MC i 5-6 år
> . Økonomien har selvsagt ikke plads til det helt vilde, men er der

NEJ.... man går kun i gang med den slags projecter, hvis man virkelig
brænder for projectet, ikke økonomien... tror du roligt kan læse gamle
indlæg fra folk som Wheeler, Morten Juel, mig selv (GT-380) osv.. eller den
nyeste med Bager, som er i gang med en MZ 251'er (som nok er den der er mest
økonomi i af den slags projecter).

> Jeg vil mene at jeg kan lave det meste selv, men jeg har ikke gode
kontakter
> inden for MC verdenen, så jeg kan ikke umiddelbart skaffe billige stumper.

Du sider og skriver i en kanon MC kontakt, og selv uden en køreklar MC,
kan du vel stadig møde op til en del ancemanger, eller åbne klub aftender,
som der signaleres om herinde... f.eks. kantana's værksted.

> Hvordan er reservedelspriser på sådan en fætter, og er de til at skaffe?

Uha, i forhold til hvad ??? men den vil vel lægge som enorm dyr i
forhold til MZ dele, og lidt billigere end Suzuki dele :) men jo ældre den
er, og mere sjælden lige den årgang du vælger, jo dyre blir det :) men det
ser nu ud til at de FJ maskiner er pænt populere, de ses da brugt til priser
fra 40K og op, med plader og det hele... så mon ikke du kan finde en som er
køre klar og det hele til fornuftige penge, som så bare skal ha det store
service, og pudses fint :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-09-03 12:44

Tak for svarene - det sætter tingene lidt i perspektiv.

Sagen er at jeg kan lide at skrue, især når det er uden tidspres. Og jeg
gider altså ikke MZ igen (beklager men så'n er det altså..)

Jeg smutter nok en tur til langeskov i morgen og kigger på sagerne. Folmer
har også en (skadet) suzuki som jeg ved at konen kan holde ud at sidde bag
på til salg til "ingen penge". Den ligner lidt mere et fornuftigt projekt,
hvis den da ikke er skæv i stellet eller andet grimt.

vh
Torben