UPS - UPS og UPS
Fra : Ken Madsen

Dato : 12-09-03 08:34

Hej alle sammen.

Min v35'er har det ikke så godt. Den spiste lidt mere olie end jeg kunne
huske fra sidste år (ja - jeg er en klovn i behøver ikke fortælle mig det)

Gav den lidt gas en morgen for 3 uger siden og pludselig kom der nogen
bankelyde fra motoren. Den mistede fuldstændig effekt. Jeg har hældt olie på
igen. Den kan køre 1-2 km. i langsomt tempo og så dør den. faktisk kan den
køre kortere og kortere hver gang jeg forsøger. Jeg kan mærke på
udstødningsrørene at begge cylindre køre. Nogen der kan "gætte" hvad der er
sket med motoren.

Jeg har nok erkendt at jeg må til tyskland og finde en ny motor. Så kan jeg
jo lige så godt købe en v50 er og bygge over på! Ved nogen om det vil få
konsekvenser økonomisk i forhold til told og skat eller nyt syn ell.
lignene.

Forresten beklager jeg at www.motorscout.dk var nede i sommers. Havde lidt
problemmer. Men nu køre den for fuld kraft. Det ser ud som om både
altavista, jubii, msn search og ikke mindst google har tilgivet mig, da jeg
får helt vildt gode ratings på de søgesider uanset hvilke ord der har med
mc'ere at gøre man søger med. Så nu har jeg allieret mig med en art-direktor
fra et reklameberau til at lave et nyt og forbedret design. Glæd jer - nu
bliver det seriøst og forhåbentlig reel konkurrence til DBA som er dyr at
bruge i forhold til motorscout. Jeg håber jeg kan sælge et par uskyldige
reklamer (sponsorater) så jeg kan finansiere rep. af min v35'er her til
vinter

Hilsenner og på forhånd tak for hjælpen Ken Madsen

http://www.motorscout.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-09-03 09:00

Ken Madsen wrote:
> [...]
> køre kortere og kortere hver gang jeg forsøger. Jeg kan mærke på
> udstødningsrørene at begge cylindre køre. Nogen der kan "gætte" hvad der er

Hovedleje/Plejlstangsleje ... oliepumpe? den banker stadig når den
kører ?

> [...]
> jo lige så godt købe en v50 er og bygge over på! Ved nogen om det vil få
> konsekvenser økonomisk i forhold til told og skat eller nyt syn ell.

Hvis den skifter 'identitet' så skal der stilles ny afgift .. men,
man kan vel altid ringe og spørge Told&Skat ..

> [...]
> bruge i forhold til motorscout. Jeg håber jeg kan sælge et par uskyldige
> reklamer (sponsorater) så jeg kan finansiere rep. af min v35'er her til

Det er godt nok bedst ..
Jeg skal da forresten lige se om du har nogle Ural/Dnepr på din
side..

Æv, der var kun en ALT for ny Ural .. :o/

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-09-03 12:46

Ken Madsen wrote:
> http://www.motorscout.dk

Hør, det ville være rart med en feature der kan sende mail når der
kommer en ny MC der passer til nogle kreterier.. fx. kunne jeg godt
tænke mig at søge efter de her russerMC'er jeg pt. er lidt på jagt
efter..
Fx. hvis man kunne søge på 'indeholder ordet', 'max pris' og sådan .. :)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Ken Madsen

Dato : 12-09-03 12:57

> [...]
> efter..
> Fx. hvis man kunne søge på 'indeholder ordet', 'max pris' og sådan .. :)

Hør selv

Jeg arbejder på en agent der kan køre i baggrunden som fortæller dig
øjeblikkeligt når der kommer en ny cykel der passer til dine søgekriterier.
Men måske er ideen med en server-agent der sender en mail noget jeg lige
skal overveje!

Ken

http://www.motorscout.dk

Fra : Armand

Dato : 12-09-03 19:06

Ken Madsen <kenhvm@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> jo lige så godt købe en v50 er og bygge over på! Ved nogen om det vil få
> konsekvenser økonomisk i forhold til told og skat eller nyt syn ell.

T&S er alene interesseret i den officielle ydelse for de to motorer:
V50'erens ydelse må således ikke overstige V35'ens ydelse+20%!

Hvad yder de to?

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-09-03 09:52

Armand wrote:
> T&S er alene interesseret i den officielle ydelse for de to motorer:
> V50'erens ydelse må således ikke overstige V35'ens ydelse+20%!

Er de blevet ligeglade med identitetsskift nu?

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Armand

Dato : 14-09-03 20:58

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
> [...]

En større motor gør ingen identitets-skifte!
En motor der sprænger 20% mereffekt-rammen vil sandsynligvis gøre det qua
flere ventiler eller knastaksler, eller måske indsprøjtning og i så fald vil
der
tillige forekomme et identitets skifte!

Det hele er meget enklere hvis man kigger på auto-området:
På en god gammel Sierra 1,6, sker der ikke megen identitets-skifte hvis man
skifter motoren ud med en 2,0-motor, da ydelses-forskellen holder sig
indenfor de 20%. Så sagen er fuldt legal og forøvrigt ganske ordinær når hr
Jensen skal have en ophugs-motor ilagt efter at den originale har opgivet
ærvret!
Sagen tilspidser sig derimod når Brian nørd lægger en 16 ventilet 1,6
Gti-motor i sin gamle Golf 1,6!

Summa summarum: forskellen på V35 og V50 (forudsat at det er en 50'er-motor
der ikke yder mere end V35'erens angivne 36Hk+20% (=43,2Hk)), svarer fuldt
ud til at lægge en ordinær 2-liters motor i sin 1,6'er Sierra!!

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 14-09-03 21:56

In article <bk2ifj$2t1e$10@news.cybercity.dk>, Armand says...
> derimod når Brian nørd lægger

Hmmm ... Hmmmm ...!!!! >:0[
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Ken Madsen

Dato : 13-09-03 18:44

> [...]
>
> T&S er alene interesseret i den officielle ydelse for de to motorer:
> V50'erens ydelse må således ikke overstige V35'ens ydelse+20%!

min v35'er er en imola og jeg mener den yder 36 heste. V50'eren ydede frem
til og med 82 tror jeg 40 heste og derefter 47 eller 48. Er det det de mener
med 20%.

Jeg snakkede med t&s som henviste mig til politiet. Den flinke politimand
mente ikke jeg ville kunne regne forskellen ud og ville derfor ikke give mig
opskriften men henviste mig til importøren som har fået den typegodkendt.
Men V35'eren er aldrig blevet importeret til dk af en egentlig importør. Så
jeg ringede til et par værkstedder som henviste mig til T&S. Danmark er
dejlig!

Den kommer ikke til at skifte identitet eftersom jeg bare vil sætte den
større motor og de større karburatore i! gør den vel?!?

Ken.

http://www.motorscout.dk

Fra : p.jarnbak

Dato : 14-09-03 01:13

> [...]

> Den kommer ikke til at skifte identitet eftersom jeg bare vil sætte den
> større motor og de større karburatore i! gør den vel?!?

Det bliver vel en v50 imola og så skal du betale forskellen mellem de 2 i
afgift
vilket sikkert ikke er så meget i dag med den årgang og nyprisen var nok
næsten
den samme.
Hej Palle.

Fra : Hekto

Dato : 14-09-03 10:25

In article <3f6357f5$0$32512$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Ken Madsen
says...
> [...]
>
> Den kommer ikke til at skifte identitet eftersom jeg bare vil sætte den
> større motor og de større karburatore i! gør den vel?!?

Prøv at spørge i Moto Guzzi klubben, eller hos Moto De Voss i
Slangerup.
Du er med garanti ikke den eneste der har kørt en V35 død, i hele
Danmark!

Fra : Armand

Dato : 14-09-03 21:08

> [...]
>
> min v35'er er en imola og jeg mener den yder 36 heste. V50'eren ydede frem
> til og med 82 tror jeg 40 heste og derefter 47 eller 48. Er det det de

36 Hk + 20% = 43,2 Hk, og dét er det en 50'er må yde originalt (man kan ikke
efterfølgende drosle sig (á: V35'erens karbunader?) ud af for høj
mer-effekt, ligesom at man også har fravalgt sig muligheden for legalt at
tune på sin motor senere!

> [...]
> Så jeg ringede til et par værkstedder som henviste mig til T&S. Danmark er

Glem telefonen når det gælder sådanne sager - Der er ingen blandt de der
tager røret i den anden ende, der vil lægge hovedet på blokken omkring slige
sager!
Indsend istedet en skriftlig forespørgsel, vedlagt en kopi af din reg.attest
(som bevis for at du ejer køretøjet og derfor er reelt interesseret i
muligheden, og ikke blot nysgerrig) og afvent svar fra den kyndige person
som brevet, via etatens postgang, ender ved!!

> Den kommer ikke til at skifte identitet eftersom jeg bare vil sætte den
> større motor og de større karburatore i! gør den vel?!?

Nix!

--
Armand.
(der engang havde en droslings-problematik så højt på strå som hos