Juhuuu.....har fået mig min første MC:)Nu ~
Fra : Jacob Scherrebeck

Dato : 11-09-03 19:07

Hej

jeg har lige fået anskaffet mig en honda CM 400 T, fra 84.....sælger ville
have 12500 for den uden afgift.....fik den dog kun ned på 11500:( Ville godt
have haft den ned på 10 K, men den er faktisk i pisse god stand, så jeg
syntes det er en fair pris:) Hvad syntes I om sådan en maskine og hvad
syntes i om prisen?

MVH

Jacob S

Her er et billede af den:)

http://www1.dba.dk/images/annbilleder/3/76/29419576_0.jpg

Den har gået 50000 km....

Fra : Richard

Dato : 11-09-03 19:14

Jacob Scherrebeck wrote:

> [...]
> have haft den ned på 10 K, men den er faktisk i pisse god stand, så jeg
> syntes det er en fair pris:) Hvad syntes I om sådan en maskine og hvad

Jamen tillykke, tillykke. Det er sikkert en helt fin cykel at starte på,
hvis man er til det soft-choppede
Og hvis den er lige så pænt holdt inden i som udenpå, skal du nok få
glæde af den mange år endnu. Hvor meget er afgiften? - omkring 10.000?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Jacob Scherrebeck

Dato : 11-09-03 19:44

> [...]
> Og hvis den er lige så pænt holdt inden i som udenpå, skal du nok få
> glæde af den mange år endnu. Hvor meget er afgiften? - omkring 10.000?

Hej Richard

Jeg har fået en foreløbig vurdering på 10531 kr....men hvor godt den holder
ved jeg ik???....cyklen er jo fandens flot, så det bekymrer mig lidt når
synsmændene skal se den...:/

Fra : Richard

Dato : 11-09-03 19:47

Jacob Scherrebeck wrote:

> Jeg har fået en foreløbig vurdering på 10531 kr....men hvor godt den holder
> ved jeg ik???....cyklen er jo fandens flot, så det bekymrer mig lidt når
> synsmændene skal se den...:/

Nå ja, du behøver jo ikke pudse den - tro dog ikke, at de ikke kan
gennemskue en møgbeskidt en - skærmen behøver du jo heller ikke tage
med etc etc. Og så er der vel grænser for, hvor meget en 20 år gammel
400cc'er kan drive det. Det skal nok holde hjem

Fra : hms

Dato : 11-09-03 20:27

"Jacob Scherrebeck" skrev d. 11-09-03 19:44 dette indlæg :

> [...]
holder
> ved jeg ik???....cyklen er jo fandens flot, så det bekymrer mig lidt

Du skal ikke bekymre dig om hvad synsmændene ser , for de vurdrer ikke
cyklen !

Og på toldkontoret aflæser de bare km-tæller og stelnummer

m.v.h.
hms

http://www.kandu.dk/

Fra : Anet

Dato : 11-09-03 22:41

> [...]
> cyklen !
>
> Og på toldkontoret aflæser de bare km-tæller og stelnummer

(klip)

De har bare en tabel som de kigger i og så er afgiften så og så meget.
Standen er de faktisk ligegyldige med og især når det er en cykel til
rimelig penge. Det var nok straks noget andet hvis den kostede 100.000 og så
afgiften oven i.

hilsen

Annette
Fazer 1000

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 11-09-03 20:09

Tillykke med den. Så må vi håber på lidt flere solskinstimer endnu

Men hvem gør ikke det.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Armand

Dato : 11-09-03 21:09

Jacob Scherrebeck <playmyjackson@hotmail.com> skrev i en
> [...]
> have haft den ned på 10 K, men den er faktisk i pisse god stand, så jeg
> syntes det er en fair pris:) Hvad syntes I om sådan en maskine og hvad

Hold endelig godt øje med oliestanden!

De CB450S'ere (=samme motor) jeg kender til med motorskader har alle haft et
brændt topstykke p.g.a. oliemangel

--
Armand.

Fra : TheHobbit

Dato : 12-09-03 09:06

En lignene cykel kan nok fremskaffes i Tyskland for omkring 1000 ? (ca.
7.500kr) så det er da lidt men ikke vildt du ville ha sparet - desuden ved
du jo at den du har købt er i god stand og du er sluppet for det besvær der
er med at importere. (Selvom det ikke er meget - så skal man jo alligevel
frem-og-tilbage, have prøveplader osv.) Men kig på http://www.mobile.de
f.eks.:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=krad&id=11111111124628535&

Den er faktisk lidt fed og jeg overvejede da også et kort øjeblik at købe
sådan én - eller en tilsvarende som en ekstracykel i de tilfælde hvor det er
redundant at kommer på et racerjern.

Mht. afgiften - hvis du har fået en pris fra T&S (En foreløbig værdi
ansættelse) så kommer deres "endelige værdi fastsættelse" sjældent over den
pris - den er nemlig taget ud fra en tabel med priser hvor køretøjet er i
god stand. Jeg kunne forestille mig at hvis der er ekstra-udstyr som ikke er
på standart på modellen så vil de ha' ekstra for det. F.eks. har jeg hørt om
én der havde dobbelt skivebremser på sin HD hvor der normalt var enkelt
skive bremser - det gav lige et lille hak op.

Det er rigtigt at køretøjet skal synes inden det kan få en "endelig værdi
fastsættelse" og indregistreres, men synsmyndigheden SBI går ikke ind og
kigger på hvor meget den er værd - deres job er at kigge om den er i
forsvarlig sikkerhedsmæssig stand - sørg for at den er så fejlfri som muligt
til syn!

T&S skriver lidt om det på deres ansøgnings-blanket:
http://www.erhverv.toldskat.dk/blanketter/21009.pdf

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297