2 * tom tank på motorvejen.
Fra : Jacob Larsen

Dato : 11-09-03 18:38

Jeg mødte lige to soldater på mortorvejen med 1 km's mellemrum. De var begge
løbet tør for benzin på deres mc'er. Den første havde ringet efter benzin
til dem begge, så jeg smuttede videre. Ret uheldigt, at de begge løb tør, og
endda så tæt på hinanden :-|

--
mvh. Jacob Larsen - GS500R

Fra : HpeA

Dato : 11-09-03 21:41

Hejsa´

Jacob Larsen skrev i en meddelelse
> [...]
> til dem begge, så jeg smuttede videre. Ret uheldigt, at de begge løb tør,

*LOL* Arh ok, lidt nedtur men ehhhh det skulle vil ikke have været et par
flotte BMW´ere vel (uden krigmaling )
Godt nok kedeligt at følge en konvoj milli´ køjetøjer på sådan en
off-road/enduro maskine under 50 km/t hele vejen
Lå efter et sjak her forleden . Kors hvor bliver pengene af til et
ordenligt køretøj

--
HpeA

Hans Peter Erenskjold Aalling
www.hpea.farmands.dk
hpea@Farmands.dk

"" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk>news:bjqbpb$2h1$1@sunsite.dk...

Fra : Jacob Larsen

Dato : 11-09-03 22:02

> *LOL* Arh ok, lidt nedtur men ehhhh det skulle vil ikke have været et
> par flotte BMW´ere vel (uden krigmaling )

Jo, det var nemlig et par flotte Bimmere, der ikke var svinet til i grøn
maling (endnu). Dog udstyret med rotorblink
Der er godt nok noget forskel fra de modeller, de brugte for få år siden. 26
hk til en ret tung og kluntet maskine er ikke min definition af sjov, men så
holder de da længe. De nye kan jeg nu godt lide, selvom jeg generelt ikke er
til BMW'ere. Er der nogen der ved om de også har droslet dem?

--
mvh. Jacob Larsen - GS500R

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 12-09-03 22:14

Ved ikke lige hvad du mener med rotorblink? Det er der ikke meget sløring
over!
Det med droslingen! Jo de er droslet til 34 hk.
Men vi var 2 der hurtigt fandt ud af droslingsmetoden, så vupti 50 hk
igen!;) Og så er den meget nem at få på baghjul. Meget nemmere end min GPZ
500.
De nye mc'er blive ikke malet, de forbliver sorte.

Der er i øvrigt et link til dem hér!
http://www.mczonen.dk/index.php?articleid=18

/Joachim
Kawasaki GPZ500S

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 12-09-03 08:03

"Joachim Schmidt" <joachim.schmidt@mail.dk> wrote:

>Ved ikke lige hvad du mener med rotorblink?
Kunne det ikke være MP'ere?

>Det med droslingen! Jo de er droslet til 34 hk.
MP'erne kører så vidt jeg ved på R 850 RT unden drosling.

--
Kåre

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-09-03 10:59

Joachim Schmidt wrote:
> Ved ikke lige hvad du mener med rotorblink? Det er der ikke meget
> sløring over!

Hehe, næ. Det er nok til konvojkørsel. Det har sikkert været MP'ere (som
andre folk i tråden har nævnt). Jeg spurgte dem dog ikke, hvorfor de havde
et sådant på.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500R

Fra : Finn Andersen

Dato : 13-09-03 21:49

> [...]

er
> til BMW'ere. Er der nogen der ved om de også har droslet dem?

Det har de, ellers kan nye kører ikke få lov til at køre på dem, og de
bliver ikke malet i krigsmaling mere, de er nemmere at sælge bagefter i org.
maling.

Mvh Finn XV750
Vi ses lige pludseligt, be carefull out there.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 13-09-03 22:06

> Det har de, ellers kan nye kører ikke få lov til at køre på dem, og de
> bliver ikke malet i krigsmaling mere, de er nemmere at sælge bagefter
> i org. maling.

Det er selvfølgelig en fordel, men de må da generelt være svære at sælge, da
folk jo godt ved de er blevet kørt ret hårdt. På den anden side er alt
service jo udført regelmæssigt og maskinerne er blevet vasket grundigt, så
måske er det ikke så slemt.
--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 12-09-03 22:05

Jeg var ordonnans i forsvaret indtil juni i år så jeg ved alt om at køre i
militærkonvoj!
Det er også den eneste ulempe ved at være ordonnans. Ellers har man jo
privilegier som daglige grillbar besøg under øvelser.
Det er derudover uffatelig sjovt at drøne rundt i øvelsestærrener, specielt
når det ikke er ens egen mc.

Hvor henne blev de to bmw'er i øvrigt set? Jeg har det ikke helt godt med at
der er andre der ligger og kører rundt på min mc!

/Joachim
- Kawasaki GPZ500S

Fra : Jacob Larsen

Dato : 12-09-03 07:05

> Hvor henne blev de to bmw'er i øvrigt set? Jeg har det ikke helt godt
> med at der er andre der ligger og kører rundt på min mc!

Mellem Støvring og Aalborg, nærmest Aalborg.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500R

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-03 10:15

> Mellem Støvring og Aalborg, nærmest Aalborg.
> --
> mvh. Jacob Larsen - GS500R

MPérene har hjemsted i Aalborg, så er ret sandsynligt, at det er sådan et
par stykker Du er stødt på.

Hilsen
Dannie
GPX600r

Fra : Lars Christensen

Dato : 12-09-03 16:37

Schmidt? fra STKMP/I/PLR 2002/2003 - ordonnans sammen med Klingberg og
Thøgersen? (og én mere velsagtens?)

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 12-09-03 18:58

Det er mig ja! Den sidste ordonnans var iøvrigt Frandsen!
Men hvem er du i øvrigt?
Husker ikke lige nogen menig Christensen!

/Menig Schmidt

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 14-09-03 06:34

Lars Christensen wrote:
> Schmidt? fra STKMP/I/PLR 2002/2003 - ordonnans sammen med Klingberg og
> Thøgersen? (og én mere velsagtens?)

Cool nok... :) er det ikke noget med at Soelberg er blevet KC eller
noget? Og er lige så homoseksuel som han altid har været?

--
mvh Rasmus Neckelmann
SZR660

(STKMP/I/PLR 2001/2002 - dog ikke ordonans, men kaffedrikker/kortspiller)

Fra : Lars Christian Hesse~

Dato : 13-09-03 03:18

"Joachim Schmidt" <joachim.schmidt@mail.dk> wrote in message
> [...]
at
> der er andre der ligger og kører rundt på min mc!

Du har fuldstændig ret, jeg kørte i 97´ på de gamle BMW´ere (kendte en smart
japaner der kunne klare det med neddroslingen :) )
Det fede ved at man har kørt i militæret er ikke kun at man bliver god til
at køre på mc´ere, men at man aldrig går i panik - ligegyldigt hvad der
sker.
Når man har været nede og ligge de første 10 gange på en uge, i gennemsnit,
kan et baghjul der skrider en halv meter i et sving ikke skræmme... så er
det bare at give et spark med den ene fod - og man kører videre og mindes de
gamle dage hvor man tog den med 80 ud over terrænnet...
Suk... det kan man godt savne...

Mvh.
Lars Hessellund
(der kørte på sin fjerde mc ved afslutningen af 9 månders værnepligt...)

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 11-09-03 23:44

HpeA <hpea@NOWAYfarmands.dk> skrev:

> [...]

-- F.eks. er mange penge "investeret" i gamle ubrugelige Leopard-
kampvogne, som står i en lagerhal i Tyskland. Der må da være nogle
i det "firma" der burde have en fyreseddel.
Lisbeth

Fra : Hekto

Dato : 12-09-03 00:01

In article <10633203390.109554327283004@dtext.news.tele.dk>, Lisbeth
Sejberg says...
> Der må da være nogle
> i det "firma" der burde have en fyreseddel.

Inden du får det dig om, bliver det til mange!
Det bliver et godt job at dele håndklæder og sæbe ud, ved håndvasken!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : anders majland

Dato : 11-09-03 21:07

> [...]
> ringet efter benzin til dem begge, så jeg smuttede videre. Ret
> uheldigt, at de begge løb tør, og endda så tæt på hinanden :-|

Kender det og det er træls.... Mon ikke de havde tanket samtidigt ....

/A

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-09-03 08:30

anders majland wrote:
> Kender det og det er træls.... Mon ikke de havde tanket samtidigt ....

Hmm, har sådan nogle ikke benzinmåler/reservetank ?

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 12-09-03 19:00

En lampe begynder at lyse når der er 4 liter tilbage, men man vil jo hellere
køre tør end selv betale benzin på en civil tankstation!

/Joachim
Kawasaki GPZ500S