Lys malfunction? med underligt båthorn mm.~
Fra : Dak

Dato : 11-09-03 15:45

ja har et "måske" problem med strømmen på min maskine. Når jeg tænder for
blinklyset så påvirker det lyset på maskinen samt båthornet? istedet for
en klar tone så går den op og ned og lyset i panelet blir også svækket lidt
når blinklyset er tændt og blinker.

Hvad skyldes det? og hvad skal der gøres?(hvis der skal gøres noget, da den
jo kører fint...)

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 11-09-03 16:21

> [...]
lidt
> når blinklyset er tændt og blinker.
>
> Hvad skyldes det? og hvad skal der gøres?(hvis der skal gøres noget, da

Når motoren kører i tomgang, laver din mc ikke fuld spænding og derfor
bliver lyset og hornet svækket.

Der er ikke noget unormalt i det. Prøv evt. og se om ikke det bliver bedre,
når den får nogle omdrejninger.

Fra : Hekto

Dato : 11-09-03 17:23

In article <1063291468.90175@kalvebod.groenjord.dk>, Dak says...
> [...]
> når blinklyset er tændt og blinker.
>
> Hvad skyldes det? og hvad skal der gøres?(hvis der skal gøres noget, da den

Der er grund til at kontrollere ladefunktionen.
Du skal lade med ca. 14,2 volt, når den får nogle omdrejninger.
Det bør altid gøres på en Suzuki (og flere andre) når der viser sig
problemer med elanlæget. Spændingen må ikke være meget lavere, og
heller ikke meget højere!

Det kan også være en stelforbindelse, der ikke er helt god. Prøv at gå
alle stik igenem for ir og korrotion, og smør dem med silikonefedt.
Specielt det ene stik i forlygten giver stel til blink og bremselys.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Armand

Dato : 11-09-03 21:08

Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en

> Der er grund til at kontrollere ladefunktionen........
> Det bør altid gøres på en Suzuki (og flere andre) når der viser sig
> problemer med elanlæget.

Jup! Kontrol af ladefunktionen, er nærmest en elementær øvelse når man er
Suzuki-ejer

> Det kan også være en stelforbindelse, der ikke er helt god.

Når én elektrisk funktion trækker andre med ved brug, er det helt givet en
manglende stel-forbindelse, hvorved at strømmes søger stel "baglæns" igennem
systemet - Det er det samme man ofte oplever i trafikken når bilers
baglygter flipper ved bremsning eller "blinkning"!!

--
Armand