/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Den nye CBR100RR
Fra : Martin Pedersen


Dato : 11-09-03 09:10

Her er lidt info om den nye CBR100RR:
http://www.mc.honda-eu.com/flash_content/cbr1000/cbr1000_i.html
Den ser lidt fed ud, sagt på godt jysk

Så mangler vi bare noget information om den nye CBR1200XX, se om den kan
leve op til de spionbilleder (eller rettere photoshop billeder) og
informationer der er kommet om den indtil videre.

Mvh
Martin


 
 
GRISEN (11-09-2003)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 11-09-03 09:27

On Thu, 11 Sep 2003 08:10:03 +0000 (UTC), martintp@control.auc.dk (Martin Pedersen) wrote:

>Den ser lidt fed ud, sagt på godt jysk


Hmm... de har sat refleksen over nummerpladen, så det bli'r besværligt at afkorte nummerpladeholderen. :(
Desuden synes jeg bagsvingeren ser temmelig tam ud i forhold til CBR600RR'ens bagsvinger.

....men bortset fra det er den da okay.
Lidt for konservativ, men det er vel normalt hos Honda?

*
Jan


TheHobbit (11-09-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 11-09-03 10:59

For satan den er fed!! (Må man sige "for satan" på denne NG?!?!)

Den kunne godt risikere at ryge ind som "drømme cykel nr. 1" liiiige foran
FireBlade i 954RR udgaven!

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- We who are about to die salute you -

Martin Pedersen wrote:
> Her er lidt info om den nye CBR100RR:
> http://www.mc.honda-eu.com/flash_content/cbr1000/cbr1000_i.html
> Den ser lidt fed ud, sagt på godt jysk
>
> Så mangler vi bare noget information om den nye CBR1200XX, se om den
> kan leve op til de spionbilleder (eller rettere photoshop billeder) og
> informationer der er kommet om den indtil videre.
>
> Mvh
> Martin



Armand (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-09-03 15:59


TheHobbit <hobbit@protek.dk> skrev i en
news:3f604775$0$48891$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> For satan den er fed!! (Må man sige "for satan" på denne NG?!?!)

Ja! men kun én gang, og du skrev det lige hele to gange, så regn dig for at
være syltet!

--
Armand.





Anders Thorup (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 11-09-03 11:07

Martin Pedersen wrote:
> Her er lidt info om den nye CBR100RR:
> http://www.mc.honda-eu.com/flash_content/cbr1000/cbr1000_i.html
> Den ser lidt fed ud, sagt på godt jysk
>
> Så mangler vi bare noget information om den nye CBR1200XX, se om den
> kan leve op til de spionbilleder (eller rettere photoshop billeder) og
> informationer der er kommet om den indtil videre.
>
> Mvh
> Martin

Den er da ultra fed en den helt sorte, man kan få den i
Nogen der sagde Ghostrider??

--
MVH/ Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Martin Pedersen (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Pedersen


Dato : 11-09-03 11:14

Martin Pedersen wrote:

> Her er lidt info om den nye CBR100RR:
> http://www.mc.honda-eu.com/flash_content/cbr1000/cbr1000_i.html
> Den ser lidt fed ud, sagt på godt jysk

> Så mangler vi bare noget information om den nye CBR1200XX, se om den kan
> leve op til de spionbilleder (eller rettere photoshop billeder) og
> informationer der er kommet om den indtil videre.

> Mvh
> Martin


Jeg skriver faktisk lige et svar til mig selv.
Jeg faldt lige over listen som honda kommer med i 2004, med flere billeder
af diverse cykler
http://powersports.honda.com/preview/04_new_model_index.html

Syntes bare ikke jeg kan se nogen ny blackbird, øv havde ellers håbet.

Mvh
Martin


PeterL (11-09-2003)
Kommentar
Fra : PeterL


Dato : 11-09-03 11:51

Jeg tror ikke der kommer nogen ny Blackbird til 2004.
Italienske Honda har allerede meldt ud med nye farver for 2004 for den
gamle. Det tyder på at den ikke bliver lanceret i denne omgang.

Og inden i jubler alt for meget over Firebladen, så vent til i hører
vægten... De steder jeg har læst om den siger de 175-178 kg....

-PeterL

"Martin Pedersen" <martintp@control.auc.dk> wrote in message
news:bjpakr$r45$1@abbeden.bunk.cc...
> Her er lidt info om den nye CBR100RR:
> http://www.mc.honda-eu.com/flash_content/cbr1000/cbr1000_i.html
> Den ser lidt fed ud, sagt på godt jysk
>
> Så mangler vi bare noget information om den nye CBR1200XX, se om den kan
> leve op til de spionbilleder (eller rettere photoshop billeder) og
> informationer der er kommet om den indtil videre.
>
> Mvh
> Martin
>



MKS - 74 (11-09-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 11-09-03 12:39

On Thu, 11 Sep 2003 12:50:53 +0200, "PeterL" <overground@hotmail.com>
wrote:


>Og inden i jubler alt for meget over Firebladen, så vent til i hører
>vægten... De steder jeg har læst om den siger de 175-178 kg....

Hvis det holder er det eddermame ringe - 172 kg for den nye R1,det er
bestemt heller ikke imponerende.Det skal dog siges at tørvægten
(opgivet) egentlig er mindre interessant,mere er en (vejet,ikke
opgivet) curbside-angivelse - når nu de snakker så meget om
1:1,hvorfor hulen laver de så ikke en 130-140 hk 130-140 kg's
cykel,den ville jeg _langt_ hellere ha' .

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-06-2003)

-V- (11-09-2003)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 11-09-03 13:47

MKS - 74 wrote:
> 1:1,hvorfor hulen laver de så ikke en 130-140 hk 130-140 kg's
> cykel,den ville jeg _langt_ hellere ha' .

Også mig....
Er det ikke bare et spørgsmål om et par års produktoptimering, før CBR600RR
holder de specifikationer?




-V-



Henrik Steen Larsen (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 11-09-03 13:54

> > 1:1,hvorfor hulen laver de så ikke en 130-140 hk 130-140 kg's
> > cykel,den ville jeg _langt_ hellere ha' .
>
> Også mig....
> Er det ikke bare et spørgsmål om et par års produktoptimering, før
CBR600RR
> holder de specifikationer?

Der går ikke lang tid, før de har 130 hk. En vægt på 140 kg. ligger nok et
godt stykke ude i fremtiden.



Hans Joergensen (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 11-09-03 14:11

Henrik Steen Larsen wrote:
> Der går ikke lang tid, før de har 130 hk. En vægt på 140 kg. ligger nok et
> godt stykke ude i fremtiden.

Det er kun et spørgsmål om at afmontere nogle unødvendige ting .. :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Pwh (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 11-09-03 16:27

Hans Joergensen wrote:
> Henrik Steen Larsen wrote:
>> Der går ikke lang tid, før de har 130 hk. En vægt på 140 kg. ligger
>> nok et godt stykke ude i fremtiden.
>
> Det er kun et spørgsmål om at afmontere nogle unødvendige ting .. :)
>
> // Hans

De skal da bare afmonterer den tåbelige 4-tagger motor og lægge en rigtig
MC-strokermotor i, så er de kilo sparet ;-P

/Jens Kwak 250 stroker



Hans Joergensen (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 11-09-03 19:51

Pwh wrote:
> De skal da bare afmonterer den tåbelige 4-tagger motor og lægge en rigtig
> MC-strokermotor i, så er de kilo sparet ;-P

Æhm .. du ved godt at 'stroker', også er et udtryk for en
harley-motor med forlænget slaglængde ik? :)

Iøvrigt burde man arbejde videre med iden om at benytte de herlige
maskiner fra snescootere ... :) sikkert bare umuligt at få lortet
godkendt...

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Pwh (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 11-09-03 19:25

Hans Joergensen wrote:
> Pwh wrote:
>> De skal da bare afmonterer den tåbelige 4-tagger motor og lægge en
>> rigtig MC-strokermotor i, så er de kilo sparet ;-P
>
> Æhm .. du ved godt at 'stroker', også er et udtryk for en
> harley-motor med forlænget slaglængde ik? :)

Nej det anede jeg godt nok ikke, min interesse for Harlyer
kan ligge på et meget lille sted ;)

>
> Iøvrigt burde man arbejde videre med iden om at benytte de herlige
> maskiner fra snescootere ... :) sikkert bare umuligt at få lortet
> godkendt...
>

Danmark er desværre ikke det helt rigtige sted til den slags eksperimenter ;(
Det kunne eller værer ret sjovt med en 145hk motor med variator i Kwakken ;)

/Jens Kwak KR-1 (2-stroker til dem der var i tvivl)



Mikkel Christensen (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 12-09-03 06:52

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> Pwh wrote:
> > De skal da bare afmonterer den tåbelige 4-tagger motor og lægge en rigtig
> > MC-strokermotor i, så er de kilo sparet ;-P
>
> Æhm .. du ved godt at 'stroker', også er et udtryk for en
> harley-motor med forlænget slaglængde ik? :)

....hvilket vel også forklarer hvorfor at ordene 'stroker' og 'wanker'
nogle steder har samme betydning

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.
| That is why God made fast motorcycles ..."
| -Hunter S. Thompson

Benz... (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 11-09-03 14:25

> Hvis det holder er det eddermame ringe - 172 kg for den nye R1,det er
> bestemt heller ikke imponerende.Det skal dog siges at tørvægten
> (opgivet) egentlig er mindre interessant,mere er en (vejet,ikke
> opgivet) curbside-angivelse - når nu de snakker så meget om
> 1:1,hvorfor hulen laver de så ikke en 130-140 hk 130-140 kg's
> cykel,den ville jeg _langt_ hellere ha' .

Hvorfor det??
Jo mindre kilo og heste den har jo mere kommer din vægt til at betyde.
Men jo jeg ville også hellere ha at de fokuserede lidt mere på kilo, end
heste. Men det var jo også det som yamaha sage sidste gang at de ville gøre.
Det blev det bare ikke også til denne gang.
Kunne bare ikke forestille mig at der er så fedt med en sådanne en cykel
hvis man vejer tæt på 100kg eller over for den sags skyld. Ikke fordi jeg
gør det. ;)
(Er en bette spjels, så jeg har det sjovere ;) )
Men alt i alt tror jeg ikke at 1000ccm kommer til at ramme din mål gruppe.
Det bliver nok 600ccm erne.



--
mvh Benz... R6 millennium (med en bette spjels på ;) )
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268



MKS - 74 (11-09-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 11-09-03 15:08

On Thu, 11 Sep 2003 13:24:58 GMT, "Benz..." <jezzuz@yahoo.com> wrote:


>Hvorfor det??
>Jo mindre kilo og heste den har jo mere kommer din vægt til at betyde.

Niksen - se det er akkurat her det går galt

Fordi det sådan set ikke er vægt-effektforholdet der er altafgørende
(andet end for acc.),deri ligger den fundamentale misforståelse.Det er
er udelukkende godt hvis man kun vil trykke den af ligeud og ens
ambitioner ikke rækker udover det,men er det så en sportscykel - nej
IMHO,det er blot en hurtig (ligeud) cykel.Har man nogensinde prøvet en
let cykel så ved man _hvor_ altafgørende lav vægt er for hvad man rent
fysisk kan foretage sig i sving med cyklen,den dynamiske vægt som
føreren udgør har bestemt en betydning,men den statiske som cyklen
udgør er den afgørende faktor.Jeg er personligt bedøvende ligeglad om
cyklen yder 180-200 eller 240 heste,derimod er jeg bestemt ikke
ligeglad med hvad den vejer,udviklingen går for mig at i den gale
retning - På den anden side kunne man se'fø'li argumentere med at
dagens cykler i "sports"-klassen allerede kan mere end 95-98 % af dem
der køber dem,men det kunne ligesåvel være et argument for at få
lettere (=sjovere) og dermed mere håndterbare cykler.Får du nogensinde
mulighed for at prøve en 95 kg's 100 hk cykel så vil du forstå .

>Men jo jeg ville også hellere ha at de fokuserede lidt mere på kilo, end
>heste.

Nemlig !!

>Kunne bare ikke forestille mig at der er så fedt med en sådanne en cykel
>hvis man vejer tæt på 100kg eller over for den sags skyld. Ikke fordi jeg
>gør det. ;)

Jow fordi personvægten kan du arbejde en del mere med end
cykelvægten...igen hvis ens ambition er sportslig kørsel og ikke bare
hurtig (ligeud) kørsel - mange tror at det er det samme - synd for dem
siger jeg bare

>(Er en bette spjels, så jeg har det sjovere ;) )
>Men alt i alt tror jeg ikke at 1000ccm kommer til at ramme din mål gruppe.
>Det bliver nok 600ccm erne.

Jeps,det ved jeg da også udmærket godt,men 600'erne er dog også klart
for tunge for nuværende,de skulle mindst 25 kg på skrump hvis det stod
til mig og en 100 hk 120 kg's 400 cc - tak helt ideelt til mig

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-06-2003)

Megas (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Megas


Dato : 12-09-03 07:19

MKS - 74 wrote:
*snip*

> Jeg er personligt bedøvende ligeglad om
> cyklen yder 180-200 eller 240 heste,derimod er jeg bestemt ikke
> ligeglad med hvad den vejer,udviklingen går for mig at i den gale
> retning

ca. 170kg tørvægt for en sports 1000ccm´er vil jeg nu ikke liiigefrem kalde
"forkert udvikling"


*mere snip*

> Får du nogensinde
> mulighed for at prøve en 95 kg's 100 hk cykel så vil du forstå .

Har du nogensinde prøvet en mc med +240hk ? Så ville DU forstå


--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=404




Benz... (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Benz...


Dato : 12-09-03 08:21


"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> wrote in message
news:m4v0mvcl08v1h0coqnlkrrjns4fir5696j@4ax.com...
> On Thu, 11 Sep 2003 13:24:58 GMT, "Benz..." <jezzuz@yahoo.com> wrote:
>
>
> >Hvorfor det??
> >Jo mindre kilo og heste den har jo mere kommer din vægt til at betyde.
>
> Niksen - se det er akkurat her det går galt
>
> Fordi det sådan set ikke er vægt-effektforholdet der er altafgørende
> (andet end for acc.),deri ligger den fundamentale misforståelse.Det er
> er udelukkende godt hvis man kun vil trykke den af ligeud og ens
> ambitioner ikke rækker udover det,men er det så en sportscykel - nej
> IMHO,det er blot en hurtig (ligeud) cykel.Har man nogensinde prøvet en
> let cykel så ved man _hvor_ altafgørende lav vægt er for hvad man rent
> fysisk kan foretage sig i sving med cyklen,den dynamiske vægt som
> føreren udgør har bestemt en betydning,men den statiske som cyklen
> udgør er den afgørende faktor.Jeg er personligt bedøvende ligeglad om
> cyklen yder 180-200 eller 240 heste,derimod er jeg bestemt ikke
> ligeglad med hvad den vejer,udviklingen går for mig at i den gale
> retning - På den anden side kunne man se'fø'li argumentere med at
> dagens cykler i "sports"-klassen allerede kan mere end 95-98 % af dem
> der køber dem,men det kunne ligesåvel være et argument for at få
> lettere (=sjovere) og dermed mere håndterbare cykler.Får du nogensinde
> mulighed for at prøve en 95 kg's 100 hk cykel så vil du forstå .

Men kan man udnytte det på vejen?
Det lyder somom at den skal ha "dødskørsel" før at det kan betale sig.
acc er jo ikke noget problem.

> >Men jo jeg ville også hellere ha at de fokuserede lidt mere på kilo, end
> >heste.
>
> Nemlig !!
>
> >Kunne bare ikke forestille mig at der er så fedt med en sådanne en cykel
> >hvis man vejer tæt på 100kg eller over for den sags skyld. Ikke fordi jeg
> >gør det. ;)
>
> Jow fordi personvægten kan du arbejde en del mere med end
> cykelvægten...igen hvis ens ambition er sportslig kørsel og ikke bare
> hurtig (ligeud) kørsel - mange tror at det er det samme - synd for dem
> siger jeg bare

Syntes bare ikke at man for brug for det på vejen. Vejene er desværre ikke
lavet til at man kan køre ræs!! Hvad er det også for et land vi lever i!? ;)
;)

> >(Er en bette spjels, så jeg har det sjovere ;) )
> >Men alt i alt tror jeg ikke at 1000ccm kommer til at ramme din mål
gruppe.
> >Det bliver nok 600ccm erne.
>
> Jeps,det ved jeg da også udmærket godt,men 600'erne er dog også klart
> for tunge for nuværende,de skulle mindst 25 kg på skrump hvis det stod
> til mig og en 100 hk 120 kg's 400 cc - tak helt ideelt til mig

Sker da også tror bare at der går 5år´s tid. :-/

Var på knutstorp den 11 aug det var "ræs". ;)
host host. var jo min første banedag. ;)

--
mvh Benz... R6 millennium (den var jo lettere end thundercatén ;) )
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268



MKS - 74 (12-09-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 12-09-03 12:37

On Fri, 12 Sep 2003 07:20:32 GMT, "Benz..." <jezzuz@yahoo.com> wrote:

>Men kan man udnytte det på vejen?

Det var det jeg mente med at cyklerne i forvejen kan mere end føreren
i de fleste tilfælde,men det _behøver_ nu ikke være i ekstremerne for
at det kan mærkes også den alm. håndterbarhed bliver bedre med lavere
vægt.
Hver gang jeg har været ude på en Haya eller lign. er indtrykket hver
gang,trækker pænt javel,men hold kæft for en legoklods at køre rundt
på - og at trække den slags cykler ud i topfart vil jeg påstå er en
endog yderst sjælden begivenhed,de ca. 30-40 km/t mindre en std. 600
kører i dag er alt rigeligt i 99,9% af tiden.Det er se'fø'li så heller
ikke en decideret sportsMC,men skal blot illustrere en pointe.Dagens
sportscykler i literklassen handler fint,men spørgsmålet er bare om de
ikke kunne blive endnu bedre,hvis man brugte ressourcerne på at skære
20-25 kg af i stedet for en i mine øjne hjernedød og reelt ubrugelig
effektforøgelse.

>Det lyder somom at den skal ha "dødskørsel" før at det kan betale sig.

Nej - men du har en klar pointe,vejene er _ikke_ bygget til decideret
sportslig kørsel (men de er heller ikke bygget til mere end 110-130
km/t og hvad skal man så med 180 hk ),men det er også mere hvis man nu
_gik_ ud fra præmisserne at det var/er en sportsMC ,eller godt kan
li' at køre bane som rigtig mange gademotorcyklister efterhånden gør
til TD's.

>acc er jo ikke noget problem.

Akkurat - har man ca. 100 heste så rækker det i de fleste tilfælde til
en acc. på 3-4 sek på 0-100 km/t,meget hurtigere kan det alligevel
ikke gøres se'fø'li kan man få bedre mellemacc. ved en kraftigere
cykel,men det er så omtrent det...Og igen hvad bruger man så lige det
til - til at køre ligeud ik'

>Var på knutstorp den 11 aug det var "ræs". ;)
>host host. var jo min første banedag. ;)

Akkurat - _rigtig_ race foregår på en bane alt andet er kun et
ynkeligt surrogat (og yderst risikabelt i forhold til udbyttet) .

In conclusio - flere heste hvad skal vi egentlig med det,hellere lave
lettere cykler med bedre køreegenskaber...min påstand er at det _også_
for den "alm." gademotorcyklist såvel som banekøreren er mere
brugbart,derfor synes jeg at udviklingen istedet burde konc. om at
skære noget mere vægt af i et hurtigere tempo end det foregår nu.

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-06-2003)

Rune Larsen (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 12-09-03 12:58

MKS - 74 wrote:

> In conclusio - flere heste hvad skal vi egentlig med det,hellere lave
> lettere cykler med bedre køreegenskaber...min påstand er at det _også_
> for den "alm." gademotorcyklist såvel som banekøreren er mere
> brugbart,derfor synes jeg at udviklingen istedet burde konc. om at
> skære noget mere vægt af i et hurtigere tempo end det foregår nu.

Fabrikkerne laver det der er penge i at lave.
Folk køber 750'ere og 1000'ere og kører stærkt hvor de nu så end gør det.
Dem der mener motorcyklerne var mest interessante hvis de vejede noget
mindre, skulle ha købt nogen af slagsen dengang de havde chancen.

--
/Rune

MKS - 74 (12-09-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 12-09-03 13:07

On Fri, 12 Sep 2003 13:58:23 +0200, Rune Larsen
<rune.larsen@tiscali.dk> wrote:


>Fabrikkerne laver det der er penge i at lave.

Hvem siger at der ikke er penge i det andet... ?!? Hvis vi nu
modificerede udsagnet til : Fabrikkerne laver det de _tror_ der er
penge i

>Dem der mener motorcyklerne var mest interessante hvis de vejede noget
>mindre, skulle ha købt nogen af slagsen dengang de havde chancen.

Hæ-hæ Rune ikke så bitter vel,nu er 2-T jo ude af flere årsager,så
vægtoptimering af 4-T'ere tak ,men jeg er sådan set ligeglad med
motorkonceptet og kunne (vil) man bygge en 2T'er uden alle ulemperne -
så "bring 'em on",men det skib er nok sejlet ...


--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-06-2003)

Hans Joergensen (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 12-09-03 13:12

MKS - 74 wrote:
> Hæ-hæ Rune ikke så bitter vel,nu er 2-T jo ude af flere årsager,så
> vægtoptimering af 4-T'ere tak ,men jeg er sådan set ligeglad med
> motorkonceptet og kunne (vil) man bygge en 2T'er uden alle ulemperne -
> så "bring 'em on",men det skib er nok sejlet ...

Det er jo blevet forsøgt ... desværre virkede det ikke så godt.. :o/

// Hans
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

MKS - 74 (12-09-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 12-09-03 13:18

On 12 Sep 2003 12:11:37 GMT, Hans Joergensen
<haj@enterprise-server.dk> wrote:


>Det er jo blevet forsøgt ... desværre virkede det ikke så godt.. :o/

Hvis du tænker på den (indsprøjtnings) Orbitalteknologi,der blev brugt
til Bimota's V-due så nej,det kom ikke til at virke,men delelementer
af den samme teknologi bruges med succes (såvidt jeg forstår) i
Aprilias lille Ditech og var tænkt anvendt i større målestok indtil
Aprilia sadlede om.Men som sagt jeg er principielt ligeglad med
konceptet - 2T eller 4T.

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-06-2003)

Hans Joergensen (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 12-09-03 13:30

MKS - 74 wrote:
> Aprilias lille Ditech og var tænkt anvendt i større målestok indtil
> Aprilia sadlede om.Men som sagt jeg er principielt ligeglad med
> konceptet - 2T eller 4T.

De skulle ta' at komme igang og bygge en 1000cc V2 Ditech .. :)

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Pwh (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 12-09-03 14:04

Hans Joergensen wrote:
> MKS - 74 wrote:
>> Aprilias lille Ditech og var tænkt anvendt i større målestok indtil
>> Aprilia sadlede om.Men som sagt jeg er principielt ligeglad med
>> konceptet - 2T eller 4T.
>
> De skulle ta' at komme igang og bygge en 1000cc V2 Ditech .. :)
>
> // Hans

Savle savle, se nu er du inde på noget af det helt rigtige :D

/Jens



Hans Joergensen (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 12-09-03 14:06

Pwh wrote:
>> De skulle ta' at komme igang og bygge en 1000cc V2 Ditech .. :)
> Savle savle, se nu er du inde på noget af det helt rigtige :D

Eller måske en V3 .. det ser nu så herligt ud med 3 kamre .. :)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en billig løsning"

Pwh (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 12-09-03 20:13

Hans Joergensen wrote:
> Pwh wrote:
>>> De skulle ta' at komme igang og bygge en 1000cc V2 Ditech .. :)
>> Savle savle, se nu er du inde på noget af det helt rigtige :D
>
> Eller måske en V3 .. det ser nu så herligt ud med 3 kamre .. :)
>
> // Hans

Snøft, nu fik du mig til at tænke på min første mc, en 3 cyl Suki GT380

/Jens



Mikkel Christensen (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 12-09-03 13:21

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> writes:

> On Fri, 12 Sep 2003 13:58:23 +0200, Rune Larsen
> <rune.larsen@tiscali.dk> wrote:
>
> >Fabrikkerne laver det der er penge i at lave.
>
> Hvem siger at der ikke er penge i det andet... ?!? Hvis vi nu
> modificerede udsagnet til : Fabrikkerne laver det de _tror_ der er
> penge i

Det er vel i sidste ende et spørgsmål om udbud og ikke mindst efterspørgsel?
Hvis efterspørgslen på lette to-taggere var/er større ville der jo også
være penge i at lave dem. Folket vil generelt ikke have 2 taktere, så for
fabrikkerne kan det ikke betale sig at lave dem. Eller ihvertfald videre-
udvikle 2 takteren som koncept.

At det så er dem med de forkerte meninger der er flest af er et mere generelt
problem

--
Mikkel |
motortosse.dk | J. Cash. 1932-2003
| R.I.P
|

MKS - 74 (12-09-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 12-09-03 13:30

On 12 Sep 2003 14:20:58 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:


>Det er vel i sidste ende et spørgsmål om udbud og ikke mindst efterspørgsel?
>Hvis efterspørgslen på lette to-taggere var/er større ville der jo også
>være penge i at lave dem. Folket vil generelt ikke have 2 taktere, så for
>fabrikkerne kan det ikke betale sig at lave dem. Eller ihvertfald videre-
>udvikle 2 takteren som koncept.

Jow - men her tænkte jeg nu mere på 4T'ere med lavere vægt og ikke
nødvendigvis flere hk,altså at man styrede udviklingen i en anden
retning,hvem siger at der ikke ville være en bunke købere til den
slags,før det er forsøgt altså - nogle 1:1'ere i 130-150 klassen,som
jeg ville anse for uhyre interessante, hvor dagens 1000'ere er moderat
interessante idet jeg lidt oplever dem som stagnerede i deres
udvikling - Det andet med 2T var lidt et sidespor...

>
>At det så er dem med de forkerte meninger der er flest af er et mere generelt
>problem

Ja - temmelig irriterende

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-06-2003)

Mikkel Christensen (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 12-09-03 13:55

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> writes:

> On 12 Sep 2003 14:20:58 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
> wrote:
>
> >Det er vel i sidste ende et spørgsmål om udbud og ikke mindst efterspørgsel?
> >Hvis efterspørgslen på lette to-taggere var/er større ville der jo også
> >være penge i at lave dem. Folket vil generelt ikke have 2 taktere, så for
> >fabrikkerne kan det ikke betale sig at lave dem. Eller ihvertfald videre-
> >udvikle 2 takteren som koncept.
>
> Jow - men her tænkte jeg nu mere på 4T'ere med lavere vægt og ikke
> nødvendigvis flere hk,

Nåh ja. Rune kan ødelægge enhver diskussion med hans to-taktsosere
Som udgangspunkt er jeg jo egentlig enig med dig. 130-140 heste er, til
alle (mine) praktiske formål, nok.

Umiddelbart tror jeg dog det bliver svært at pege udviklingen i den retning.
Der er garanteret heller ikke nogle der er i gang med at udvikle en Viagra
pille med halvt så lang virkningstid, fordi 4 timer er rigeligt for de
fleste

Så længe det er mænd der står for udviklingen vil rå power altid være
i toppen af prioriteringslisten.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.
| That is why God made fast motorcycles ..."
| -Hunter S. Thompson

MKS - 74 (12-09-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 12-09-03 14:08

On 12 Sep 2003 14:54:43 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
wrote:


>Umiddelbart tror jeg dog det bliver svært at pege udviklingen i den retning.

Og dog,måske alligevel i en ikke så fjern fremtid,måske det bare ikke
bliver 1000'er klassen så,men i GP2 (og GP3) hvor man taler en del om
henholdsvis en 600 og 400 cc klasse som afløsere for 250 og 125 cc
2T,disse kunne blive udgangspunktet for en sådan udvikling - jeg lever
i hvert fald i håbet .

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-06-2003)

Rune Larsen (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 12-09-03 15:34

Mikkel Christensen wrote:

> Nåh ja. Rune kan ødelægge enhver diskussion med hans to-taktsosere
> Som udgangspunkt er jeg jo egentlig enig med dig. 130-140 heste er, til
> alle (mine) praktiske formål, nok.

Årh hvad - jeg har slet ikke sagt noget om 2-taktere denne gang.
Som jeg skrev i et andet indlæg, ku jeg nok osse godt overleve med en 400cc
med 80-90 hk, bare de kom ned og vejede en 120-130 kg.

> Så længe det er mænd der står for udviklingen vil rå power altid være
> i toppen af prioriteringslisten.

Ihvertfald så længe der er købere til skidtet.

--
/Rune

Armand (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-09-03 19:10


Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en
news:kkdbrtqf9po.fsf@rrnord.dk...
> >
> Så længe det er mænd der står for udviklingen vil rå power altid være
> i toppen af prioriteringslisten.

Man hører heller ikke et par unger stå med snuden trykket mod forretningens
rude og kommentere vægt á: "orj - Dén der vejer kun 120 kg"!
Næh, det ér effekt og fart der sætter dagsordenen!
I det mindste indtil den enkete finder sit reelle behov - Ejere af
campingvogne vil således fokusere mest på drejningsmomentet, og et
touringgladt par, mest på pladsen!

--
Armand.





MKS - 74 (12-09-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 12-09-03 19:22

On Fri, 12 Sep 2003 20:09:50 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:


>Man hører heller ikke et par unger stå med snuden trykket mod forretningens
>rude og kommentere vægt á: "orj - Dén der vejer kun 120 kg"!

Skal vi deraf konkludere at dem der primært går efter effekt ikke ved
bedre end et par snottede rollinger ?!?

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-06-2003)

Pwh (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 12-09-03 20:16

Armand wrote:
> Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en
> news:kkdbrtqf9po.fsf@rrnord.dk...
>>>
>> Så længe det er mænd der står for udviklingen vil rå power altid være
>> i toppen af prioriteringslisten.
>
> Man hører heller ikke et par unger stå med snuden trykket mod
> forretningens rude og kommentere vægt á: "orj - Dén der vejer kun 120
> kg"!

Ja og hvor gamle var vi egentligt selv før vi fik øjnene op for at
topeffekt ikke var det eneste saliggørende ;)

/Jens



Armand (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-09-03 22:27


Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3f621b79$0$54809$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Armand wrote:
> > Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en
> > news:kkdbrtqf9po.fsf@rrnord.dk...
> >>>
> >> Så længe det er mænd der står for udviklingen vil rå power altid være
> >> i toppen af prioriteringslisten.
> >
> > Man hører heller ikke et par unger stå med snuden trykket mod
> > forretningens rude og kommentere vægt á: "orj - Dén der vejer kun 120
> > kg"!
>
> Ja og hvor gamle var vi egentligt selv før vi fik øjnene op for at
> topeffekt ikke var det eneste saliggørende ;)

Hæ!
I sig selv et temmeligt indignerende spørgsmål, derved at der tilsyneladende
er er større mængde blandt gruppens læsere der (endnu) ikke kan svare på dét
spørgsmål

- -
Armand.



Pwh (13-09-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 13-09-03 09:55

>> Ja og hvor gamle var vi egentligt selv før vi fik øjnene op for at
>> topeffekt ikke var det eneste saliggørende ;)
>
> Hæ!
> I sig selv et temmeligt indignerende spørgsmål, derved at der
> tilsyneladende er er større mængde blandt gruppens læsere der (endnu)
> ikke kan svare på dét spørgsmål
>
> - -
> Armand.

Jeg kan da også blive facineret af en 180hk R1'er, og det har da
slet ikke noget med økonomi at gører at jeg ikke køber en ;)

/Jens Kwak KR-1 (der er betalt)



Anders Thorup (13-09-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 13-09-03 11:47


>> Ja og hvor gamle var vi egentligt selv før vi fik øjnene op for at
>> topeffekt ikke var det eneste saliggørende ;)
>
> Hæ!
> I sig selv et temmeligt indignerende spørgsmål, derved at der
> tilsyneladende er er større mængde blandt gruppens læsere der (endnu)
> ikke kan svare på dét spørgsmål

Jaaee, vi har jo heldigvis ikke allesammen fået leverpletter og skøre
knogler endnu



--
MVH/ Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250(hmm, den kan da køre, og beviseligt lave en brænder, så har
man brug for flere kræfter??,,, JEPS helt klart!!)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



MKS - 74 (13-09-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 13-09-03 19:03

On Sat, 13 Sep 2003 12:46:42 +0200, "Anders Thorup" <Nospam@it.dk>
wrote:


>Jaaee, vi har jo heldigvis ikke allesammen fået leverpletter og skøre
>knogler endnu

Med en "let" omskrivning af et gammelt kinesisk ordsprog :

Når man er ung og ikke ved bedre er effekt effekt og køreegenskaber et
begreb man ikke forstår - når man bliver ældre er effekt ikke længere
effekt,og køreegnskaber et begreb man forsøger at forstå - når man
bliver gammel,forstår man først for alvor betydningen af
køreegenskaber men kan ikke længere udnytte det og effekt bliver igen
effekt....


--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-06-2003)

Mikkel Christensen (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 15-09-03 07:08

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> writes:

> Med en "let" omskrivning af et gammelt kinesisk ordsprog :
>
> Når man er ung og ikke ved bedre er effekt effekt og køreegenskaber et
> begreb man ikke forstår - når man bliver ældre er effekt ikke længere
> effekt,og køreegnskaber et begreb man forsøger at forstå - når man
> bliver gammel,forstår man først for alvor betydningen af
> køreegenskaber men kan ikke længere udnytte det og effekt bliver igen
> effekt....

*LOL*

Det er ren poesi.
I samme boldgade er "age and treachery will always beat youth and horsepower",
men hvem den skal tilskrives kan jeg desværre ikke huske.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.
| That is why God made fast motorcycles ..."
| -Hunter S. Thompson

Megas (13-09-2003)
Kommentar
Fra : Megas


Dato : 13-09-03 11:50


> Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en
> news:3f621b79$0$54809$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Armand wrote:
>>> Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en
>>> news:kkdbrtqf9po.fsf@rrnord.dk...
>>>>>
>>>> Så længe det er mænd der står for udviklingen vil rå power altid
>>>> være i toppen af prioriteringslisten.

Gudsketak&lov

>> Ja og hvor gamle var vi egentligt selv før vi fik øjnene op for at
>> topeffekt ikke var det eneste saliggørende ;)

Topeffekt ER da det eneste saliggørende..!?!?!??!


--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=404



Hans Joergensen (13-09-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 13-09-03 08:13

Armand wrote:
> I det mindste indtil den enkete finder sit reelle behov - Ejere af
> campingvogne vil således fokusere mest på drejningsmomentet, og et
> touringgladt par, mest på pladsen!

Naturligvis .. man skal da ha' plads til både baby og pudslebord ..
;)


// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Rune Larsen (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 12-09-03 15:30

MKS - 74 wrote:

> Hvem siger at der ikke er penge i det andet... ?!? Hvis vi nu
> modificerede udsagnet til : Fabrikkerne laver det de _tror_ der er
> penge i

Det ser jo ud til at gå meget godt for dem.

> Hæ-hæ Rune ikke så bitter vel,nu er 2-T jo ude af flere årsager,så
> vægtoptimering af 4-T'ere tak ,men jeg er sådan set ligeglad med
> motorkonceptet og kunne (vil) man bygge en 2T'er uden alle ulemperne -
> så "bring 'em on",men det skib er nok sejlet ...

Det har ikke noget med 2T eller 4T at gøre. Jeg ku nok osse godt leve med en
400'er hvis den bare vejede en smule mindre.



--
/Rune

MKS - 74 (12-09-2003)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 12-09-03 16:14

On Fri, 12 Sep 2003 16:30:24 +0200, Rune Larsen
<rune.larsen@tiscali.dk> wrote:


>Det ser jo ud til at gå meget godt for dem.

Årh det ved jeg nu snart ikke,Suzuki og Kawasaki - går det specielt
godt - næh,selv Honda havde sine problemer,omend det nok mere var den
høje Yenkurs,der var ved at kvæle de japanske fabrikker..

>Det har ikke noget med 2T eller 4T at gøre.

Nåh - er du nu også helt sikker på det .

> Jeg ku nok osse godt leve med en
>400'er hvis den bare vejede en smule mindre.

Problemet med de (japanske) 400'ere der blev lavet var jo sådan set at
det i vid udstrækning bare var kopier af større med mindre motor og
ikke selvstændige designs fra grunden af hvor man afgørende fokuserede
på vægt.I dag tror jeg på at de _kunne_ lave en 80-90 hk 135-145 kg's
400,det ville da være en start,men øjensynligt ikke noget de ønsker at
lave/mener at der er købere til,underligt nok....

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/
(opdateret med nye dele:24-06-2003)

Rune Larsen (12-09-2003)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 12-09-03 17:44

MKS - 74 wrote:

> Årh det ved jeg nu snart ikke,Suzuki og Kawasaki - går det specielt
> godt - næh,selv Honda havde sine problemer,omend det nok mere var den
> høje Yenkurs,der var ved at kvæle de japanske fabrikker..

Salget er måske faldende, men det er jo ikke fordi folk vælger at købe nogen
andre maskiner af "politiske" årsager.
Der er jo afmatning over hele linien.

> Problemet med de (japanske) 400'ere der blev lavet var jo sådan set at
> det i vid udstrækning bare var kopier af større med mindre motor og
> ikke selvstændige designs fra grunden af hvor man afgørende fokuserede
> på vægt.I dag tror jeg på at de _kunne_ lave en 80-90 hk 135-145 kg's
> 400,det ville da være en start,men øjensynligt ikke noget de ønsker at
> lave/mener at der er købere til,underligt nok....

Enig, og ærgeligt. I ain't buyin a 1000cc

--
/Rune

TheHobbit (11-09-2003)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 11-09-03 14:26

Altså jeg vejer f.eks. knap 62 kg + udstyr - så der har jeg jo så åbenbart
sparet en del penge der ville være gået til ekstra HK

CBR'en som vejer 185 kg tør er vist droslet til 98 HK (født med 105HK) og
den virker stadig til at være kvik nok - ville det gøre den helt store
forskel om jeg vejede 110 kg istedet??

Stephan

MKS - 74 wrote:
> On Thu, 11 Sep 2003 12:50:53 +0200, "PeterL" <overground@hotmail.com>
> wrote:
>
>
>> Og inden i jubler alt for meget over Firebladen, så vent til i hører
>> vægten... De steder jeg har læst om den siger de 175-178 kg....
>
> Hvis det holder er det eddermame ringe - 172 kg for den nye R1,det er
> bestemt heller ikke imponerende.Det skal dog siges at tørvægten
> (opgivet) egentlig er mindre interessant,mere er en (vejet,ikke
> opgivet) curbside-angivelse - når nu de snakker så meget om
> 1:1,hvorfor hulen laver de så ikke en 130-140 hk 130-140 kg's
> cykel,den ville jeg _langt_ hellere ha' .



Tony Lorentzen (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 11-09-03 13:21

Martin Pedersen wrote:

> Her er lidt info om den nye CBR100RR:
> http://www.mc.honda-eu.com/flash_content/cbr1000/cbr1000_i.html
> Den ser lidt fed ud, sagt på godt jysk

Jow jow ... men er jeg den eneste, der synes det er synd med tendesen til at
gemme udstødningerne så langt væk som muligt?!

Sådan en stor (eller 2) titanium potte er da schmukkt (sagt på grønlandsk)
....

--
Tony



Oliver Bruchhaus (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus


Dato : 11-09-03 13:37

> Jow jow ... men er jeg den eneste, der synes det er synd med tendesen
> til at gemme udstødningerne så langt væk som muligt?!
>
> Sådan en stor (eller 2) titanium potte er da schmukkt (sagt på
> grønlandsk) ...
-------------------------
Det er jeg enig med dig i...
Jeg sytnes til og med mv agustas røv er det godt, men der skal jo altid være
nogen der skal overdrive...



--
Med venlig hilsen:


--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--



Martin Pedersen (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Pedersen


Dato : 11-09-03 13:40


> Jow jow ... men er jeg den eneste, der synes det er synd med tendesen til at
> gemme udstødningerne så langt væk som muligt?!

> Sådan en stor (eller 2) titanium potte er da schmukkt (sagt på grønlandsk)
> ....

> --
> Tony

Ganske givet ser det godt ud med et par titanium potter, men det ser nu
mere frækt ud med udstødningen lagt op under

Men sådan er vi heldigvis så forskellige, ellers ville cyklerne nok også
blive for ens... syntes allerede det går i den retning.

Martin


Hans Joergensen (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 11-09-03 14:10

Martin Pedersen wrote:
> Ganske givet ser det godt ud med et par titanium potter, men det ser nu
> mere frækt ud med udstødningen lagt op under

Rigtige mænd har matsorte udstødninger.. !

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste