Gæt en skade
Fra : Allan Jørgensen

Dato : 10-09-03 14:20

ja så er der kommet billeder af både mc og foden efter ulykken på
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209 galleriet under mc og fod

ska vi lave en gætte konkurrence og finde ud af hvad den bliver takseret til

taksator kommer inden weekenden, så der får jeg også besked!!!

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Winnie feldtmose

Dato : 10-09-03 14:36

hvad kan man vinde hvis man gætter rigtig
"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensenfjernpunktum@sletkoget2net.dk> wrote in
message news:OxF7b.70183$Kb2.3170059@news010.worldonline.dk...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-09-03 14:44

Allan Jørgensen wrote:
> ska vi lave en gætte konkurrence og finde ud af hvad den bliver takseret til
>
> taksator kommer inden weekenden, så der får jeg også besked!!!

22.000,- ..

// Hans, der ingen ide har om hvad den slags koster..
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-09-03 15:05

> 22.000,- ..
>
> // Hans, der ingen ide har om hvad den slags koster..

18.000, men det kommer vel an på, hvad der kan males og hvad der skal
skiftes. Ok, jeg ved ikke en pind, men tie stille vil jeg altså ikke.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500 jeg ikke har kæntret på (endnu)

Fra : Mads Stetter

Dato : 10-09-03 15:21

Jeg gætter på 29.000,-

Godt der ikke skete dig mere..

MVH Mads Stetter

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 10-09-03 17:02

"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> wrote in message
> Jeg gætter på 29.000,-
>
> Godt der ikke skete dig mere..

IKKE MERE er du klar over hvor ondt en forstuvet fod gør ))

naa galgenhumor til side. jo det er godt der ikke skete mere. jeg kunne både
ha fløjet hen over bilen eller kuret over i den modsatte vejbane hvor der
kom modkørende, så det er okay

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 15-09-03 13:35

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> wrote in message
> 18.000, men det kommer vel an på, hvad der kan males og hvad der skal
> skiftes. Ok, jeg ved ikke en pind, men tie stille vil jeg altså ikke.

ja meget godt gættet hvis vi nøjes med de beskadigede dele for der er for
17.600kr

-- har ikke fået den fulde pris at vide endnu men arbejdslønnen er jo ikke
billig :-/
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Ove Jakobsen

Dato : 10-09-03 15:18

38900kr
Ove

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 10-09-03 15:55

[snip]
> ska vi lave en gætte konkurrence og finde ud af hvad den bliver takseret
til

> taksator kommer inden weekenden, så der får jeg også besked!!!

jeg tipper den til 26.000,- Men jeg kan ikke rigtigt se om forgaflen er
skæv, hvis den først skal skiftes, så ryger der nok en 10kkr ovenpå.

/Kristoffer

Fra : Peter Graff

Dato : 10-09-03 16:36

Det ligner en totalskade.

MVH

Peter Graff( som lige har fået sin SV'er takseret tili 21.000 efter den blev
væltet på P-pladsen på bakken)

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 10-09-03 16:51

"Peter Graff" <peter.graff@oncable.dk> wrote in message
> Det ligner en totalskade.
>
> MVH
>
> Peter Graff( som lige har fået sin SV'er takseret tili 21.000 efter den
blev
> væltet på P-pladsen på bakken)

ej endnu mere surt kan huske den første gang jeg var på bakken, der var
en gut ved siden af mig der ikke havde en plade med til støttefoden. klog af
andres erfaring havde jeg taget en ekstra plade med, og den fik han. jeg
ville ha grædt hvis den havde væltet ind i min :'-(

jo jeg er også lidt bange for at den måske bliver erklæret totaltskadet
og dog er det ikke ved at være på tide at få en ny.... jeg mener jeg har
jo haft den i 4 år
--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Kenneth T

Dato : 10-09-03 16:32

29000

En bekendt fik sin FZR600 skadet for 17000, ved at vælte om på højre side
med 5km i timen:)

--
MVH
Kenneth T

Fra : Hekto

Dato : 10-09-03 16:32

In article <OxF7b.70183$Kb2.3170059@news010.worldonline.dk>, Allan
Jørgensen says...
> [...]
>
> ska vi lave en gætte konkurrence og finde ud af hvad den bliver takseret til
>

> taksator kommer inden weekenden, så der får jeg også besked!!!

Så den lige på værkstedet, hvor du har indleveret den!

AAAVVS!

43.270,- Kr.

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 10-09-03 16:55

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote in message
> Så den lige på værkstedet, hvor du har indleveret den!

hmm så har du godt nok været hurtig ude da den blev hentet her hjemme idag
kl 15:15

> AAAVVS!
>
> 43.270,- Kr.

avs håber ikke du har gættet rigtig

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-09-03 20:59

=?Windows-1252?Q?Allan_J=F8rgensen?= wrote:
> avs håber ikke du har gættet rigtig

Hvis det er kan man vel bare købe den af forsikringen og genopbygge
? eller er det blevet ulovligt ?

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 10-09-03 21:05

> Hvis det er kan man vel bare købe den af forsikringen og genopbygge
> ? eller er det blevet ulovligt ?

hmm, mener der er noget med at man skal betale afgift på ny

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-09-03 22:05

Allan Jørgensen wrote:
> hmm, mener der er noget med at man skal betale afgift på ny

Jah .. Skattevæsnet er nogle forpulede tyveknægte ...

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Hekto

Dato : 10-09-03 23:08

In article <slrnblv4ff.9f8.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Jah .. Skattevæsnet er nogle forpulede tyveknægte

Tyveknægte, ransmænd og sortbørsgrosserere!!

Fra : Morten dahl

Dato : 10-09-03 22:00

> Hvis det er kan man vel bare købe den af forsikringen og genopbygge
> ? eller er det blevet ulovligt ?

nope, så ryger de på www.forsikringsbiler.dk

Og der går dem vel for en 2-3Kkr uden afgift (men som efter totalskade kun
er 105%)

-
Morten Dahl

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 11-09-03 09:07

"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> wrote in message
> nope, så ryger de på www.forsikringsbiler.dk
>
> Og der går dem vel for en 2-3Kkr uden afgift (men som efter totalskade kun
> er 105%)

fed forretning for skattefar for den kan genopbygges for 15.000kr ved at
hente en reserve mc i tyskland, ja enda 10.000 tror jeg kan gøre det

så vurderer de den til en værdi på 20.000kr vupti skattefar får 21000kr ned
i lommen... og dog hvis forsikringen er smart så får de skrottet den i
tyskland og kan hæve afgiften -15% men det gør de nok ikke!!!
--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Hekto

Dato : 10-09-03 21:34

In article <PPH7b.70234$Kb2.3175741@news010.worldonline.dk>, =?Windows-
1252?Q?Allan_J=F8rgensen?= says...
> hmm så har du godt nok været hurtig ude da den blev hentet her hjemme idag
> kl 15:15

Jeg var der 17:15 for at hente et nyt kabel til omdrejningstælleren.

> avs håber ikke du har gættet rigtig

Bare rolig! Det er frit fra leveren .. så måske har jeg ret! ={

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-09-03 17:13

> ska vi lave en gætte konkurrence og finde ud af hvad den bliver
> takseret til

Hej Allan

Det ligner en totalskade. Jeg gætter på 35000kr.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 10-09-03 21:15

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message

> Hej Allan
>
> Det ligner en totalskade. Jeg gætter på 35000kr.

hvor ligger grænsen for at den er totalt skadet 30%, 40% eller 50 % ?

og hvad kan man forlange af forsikringsselskabet. tænker på at der står en
magen til min i DBA til 75.000kr og hos Aagesen står der en "årg 97'er"
mener dog det er en 95-96 model ud fra farverne til 69900 kr...

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Leif

Dato : 10-09-03 18:04

-klip-

> ska vi lave en gætte konkurrence og finde ud af hvad den bliver takseret
til

> taksator kommer inden weekenden, så der får jeg også besked!!!

-klip-

Det koster ca. 59.926,00 ( incl. moms)

Så den er totalskadet
(hvis værdien er 79.900,00)

Leif

Fra : vmx

Dato : 10-09-03 18:22

"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensenfjernpunktum@sletkoget2net.dk> skrev i
en meddelelse news:OxF7b.70183$Kb2.3170059@news010.worldonline.dk...
> [...]
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209 galleriet under mc og fod
>
> ska vi lave en gætte konkurrence og finde ud af hvad den bliver takseret

kr. 26.239,75 inkl. "diverse"

" "

Robert
http://www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977
Planet Claire has pink air, All the trees are red,
No one ever dies there, No one has a head.... www.sexmate.dk

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 11-09-03 13:47

tjaa jeg fik at vide da jeg tiltede millen at hvis reperations omkostnigerne
overstiger ny cykel uden afgift så bliver den skrottet og man får en ny
maskine.....men nu er der jo ikke noget værksted der ønsker det sker for de
har bare en hulens bøvl..med at få en ny cykel hjem tilmed uden afgift og
det tjener de ikke på....istedet giver de et overslag som taxator ikek kan
have noget imod og så finde de bare løbende fejlene...men når taxator har
sat sagen igang ja så er den igang....

så en måde at sige om den har total skade må altså være værdien for cyklen
uden afgift < reparations omkostninger

Lasse
Mille fikset for 82kkr (ny uden afgift 75kkr) tak sigma-mc aldrig mere,
men de andre forhandlere laver sikkert samme stunt