Olie religion
Fra : Orla Pedersen

Dato : 09-09-03 20:40

Hej

Jeg lovede for en tid siden at vende tilbage med resultaterne af
kombinationen Honda VTR Firestorm og automobilmotorolie. Jeg har nu kørt
3000 km. problemfrit med den "kætteriske" olie, en syntetisk Mobil Synt S.
Det kan i læse mere om på : http://home20.inet.tele.dk/tfv/olie/

mvh
Orla, som allerede har købt Mobil til næste olieskift.

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-09-03 22:02

On Tue, 9 Sep 2003 21:39:39 +0200, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote:

Hej Orla.

> [...]
>3000 km. problemfrit med den "kætteriske" olie, en syntetisk Mobil Synt S.

Jeg kører også med bilolie på mine MC.
Fuldsyntetisk Q8 F1.
På Paso'en er der ikke noget problem med det, idet den har tørkobling,
og den olie der fra fabrikken anbefales til den også er en bilolie.
På Turbo'en er Q8's F1 også et fint valg set fra min stol.
Jeg eksperimenterede lidt med olie til den, og vedtog at det pga.
møllen skulle være en robust fuldsyntetisk olie.
Jeg havde lidt skepsis mht. vådkoblingen, men det går fint.
Den fedter ikke når den får klø, og der er næsten ikke noget "klonk"
fra gearkassen når den sættes i 1' gear, hvilket med visse typer olie
var et problem, ligesom frigear kunne være svær at finde.
Den Mobil du anvender er en af de typer der fabriksanbefales til min
madkasse, så den er sikkert ikke helt dårlig
Noget andet er så, at hverken Q8 eller Mobil's olier normalt hører til
i den billige ende.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Asger Steffensen

Dato : 09-09-03 22:35

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> mvh
> Orla, som allerede har købt Mobil til næste olieskift.

Ak, ak, den Honda bliver aldrig til MC igen...

Rart at der er en der "tør" lave et eksperiment, selvom 3000 km måske er
lige lidt nok til at sige noget om virkningerne på langt sigt.

Sig mig, hvor meget sparer du i kroner og ører ved at bruge den Mobil, i
stedet for en MC-olie anbefalet af importøren (en olie der tilfældigvis også
importeres af samme)

Asger
ZX-10

Fra : Orla Pedersen

Dato : 10-09-03 06:23

Asger Steffensen skrev i meddelelsen
<3f5e484e$0$83061$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

>Rart at der er en der "tør" lave et eksperiment, selvom 3000 km måske er
>lige lidt nok til at sige noget om virkningerne på langt sigt.

3000 km er begyndelsen, men omkring koblingshysteriet, så ville det være
indtrådt, hvis der havde været noget om snakken. Hvis koblingen dør efter
f.eks. 20.000 km, så vil jeg alligevel ikke være sikker på hvorfor.

>Sig mig, hvor meget sparer du i kroner og ører ved at bruge den Mobil, i
>stedet for en MC-olie anbefalet af importøren (en olie der tilfældigvis
også
>importeres af samme)

Jeg sparer sansynligvis ingenting, men jeg får en olie med API SL/CF rating.
Og så stoler jeg mere på Honda's egne opgivelser end på nogen importør. I
øvrigt er "fie" oprindelig tysker, og tåler slet ikke MC-olie

Prisen varierer på Mobil olien, første fire liter gav jeg kr. 299,- for. Den
dunk der står i venteposition gav jeg knap kr. 200,- for. Man skal se efter
tilbudene når de er der.

mvh
Orla

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-09-03 17:37

> [...]
Den
> dunk der står i venteposition gav jeg knap kr. 200,- for. Man skal se

Tjae, der kan man få en fin DELO 10W-50 til fra louis.de for de penge, og
det er en mc olie... efter sigende en Castrol RS4 olie..

mvh Tommy Fer

Fra : Orla Pedersen

Dato : 10-09-03 19:44

Tommy Fer skrev i meddelelsen
<3f5f5338$0$97190$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>Tjae, der kan man få en fin DELO 10W-50 til fra louis.de for de penge, og
>det er en mc olie... efter sigende en Castrol RS4 olie..

Men næppe med API SL/CF rating ? Og når Honda nu netop i brugermanualen
_ikke_ foreskriver MC-olie !

mvh
Orla

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 11-09-03 00:34

Orla Pedersen wrote:
> Tommy Fer skrev i meddelelsen
> <3f5f5338$0$97190$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> Men næppe med API SL/CF rating ? Og når Honda nu netop i
> brugermanualen _ikke_ foreskriver MC-olie !

Hej.

http://louis4.louis.de/katalog/pages/009.pdf

Bruger den selv

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Orla Pedersen

Dato : 11-09-03 06:32

Dennis Hellan Pedersen skrev i meddelelsen ...

>Hej.
>
>http://louis4.louis.de/katalog/pages/009.pdf

Tænkte det nok, en "forældet" SJ olie

mvh