stelnummer på MZ150 - ingen papirer - hvad~
Fra : Thomas Lund Madsen

Dato : 09-09-03 20:07

Hej!

Jeg kikker på en MZ. Den er desværre uden papirer, og jeg er i tvivl om
hvilken situation det placerer mig som evt. køber i.

For det første - hvor står stelnummeret på sådan en MZ?

For det andet - når jeg har fundet det, hvad gør jeg så?

Alle råd og vejledninger modtages med kyshånd!

MvH

Thomas

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-09-03 21:39

Thomas Lund Madsen <thomas_tlm@hotmail.com> skrev i en
> [...]
>
> For det andet - når jeg har fundet det, hvad gør jeg så?
>
> Alle råd og vejledninger modtages med kyshånd!

Det må være ejeren (som har mistet papirerne) der skal fremskaffe nye.
Ellers kan du glemme alt om at købe, med mindre du kun vil anvende den til
reservedele, men uden papirer af nogen art kan du ikke vide om du bliver
hæler - og han er jo ikke bedre end en stjæler!...... Stelnummer sidder svjv
ved kronrøret.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-09-03 10:05

"Thomas Lund Madsen" <thomas_tlm@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> For det andet - når jeg har fundet det, hvad gør jeg så?
>
> Alle råd og vejledninger modtages med kyshånd!

Ups - pas på!

Jeg havde en spjætter med papirer - men stelnummeret stod også på bagstellet
der var boltet på - årgangen var vist en gang i starthalvfjerdserne.
Problemet var bare at bagstellets nummer ikke var det samme som forstellets,
og ikke importeret til Danmark (?). Det tog en afhøring hos politiet og lang
tids (4mdr tror jeg) venten, før det endte med at jeg allernådigst fik lov
til at få slået et nyt stelnummer i cyklen uden yderligere tiltale. Jeg kan
nu ikke huske detaljerne så tydeligt.

Hvem fanden snyder med afgiften på en spjætter???

Gad vide om jeg har en ren straffeattest?

Held og lykke!

vh
Torben

Fra : KubikH

Dato : 10-09-03 18:52

"Thomas Lund Madsen" <thomas_tlm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> For det andet - når jeg har fundet det, hvad gør jeg så?
>
> Alle råd og vejledninger modtages med kyshånd!

Hej Thomas
På ETZ, den med firkantet cylinder, og intet stelrør foran motoren, står det
på kronrøret.
På den ældre TS - ETS - ES står det på motorbeslaget (flappen på stellet)
lige ved udstødningsrøret (VENSTRE side.)
Det står som nævnt også på bagstellet, men sådan nogle pånittede plader
falder jo ofte af, og det er der ikke nogen der tager sig af.

Du får sælger til at skaffe nye papirer, det kræver blot at man kender det
tidligere reg. nummer, og at man har sælgers underskrift
på en blanket du får på motorkontoret.
Så koster det 50,- kr. og sagen er klaret.

Jeg har godt nok papirer og stel til TS og ETZ, men dem har jeg allerede
lovet væk

Mvh
Niels