RR?
Fra : Martin Leong

Dato : 08-09-03 21:52

Hej NG

Hvad præcist står betegnelsen RR for? Sådan som jeg mener at have forstået
det er at RR udgaven er en mere bane præget model, men hvad ved jeg?
Jeg spørger fordi jeg har overvejet at købe en Suzuki GSX400 som både fåes i
R og RR udgave...Nogen der ved hvad den specifikke forskel er?

Mvh
Martin

Fra : Megas

Dato : 09-09-03 01:58

Martin Leong wrote:
> [...]
> ved jeg? Jeg spørger fordi jeg har overvejet at købe en Suzuki
> GSX400 som både fåes i R og RR udgave...Nogen der ved hvad den

RR´en har ofte enkeltsæde (altså ingen plads til frillen bagpå *S*)
Motoren kan også være bedre egnet til tuning (fx tandhjulsdrevne knaster
istedetfor kædetrukne..)
Afjedringen er som regel bedre/flere justeringsmuligheder..

Jeg kender ikke Gsx400 så jeg kan ikke fortælle dig de specifikke forskelle
på dén model, men mon ikke det er til at finde noget info på Suzuki´s
hjemmeside.?

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=404

Fra : Anders Thorup

Dato : 08-09-03 22:29

Martin Leong wrote:
> [...]
> ved jeg? Jeg spørger fordi jeg har overvejet at købe en Suzuki
> GSX400 som både fåes i R og RR udgave...Nogen der ved hvad den

RR står vist officielt for Road Racing
Modeller med RR i betegnelsen, er som du rigtigt skriver, modeller der
ifølge fabrikken er bedre egnet til bane-kørsel.
Den specifikke forskel på de to modeller du nævner kender jeg ikke.

--
MVH/ Best Regards
Anders Thorup

Fra : martin

Dato : 09-09-03 06:16

> [...]
> ifølge fabrikken er bedre egnet til bane-kørsel.
> Den specifikke forskel på de to modeller du nævner kender jeg ikke.

Jeg haved ellers hørt at RR, oftest stod for "Race Raplica",
men er heller ikke helt sikker :-\

MArtin

Fra : Armand

Dato : 07-09-03 19:15

martin <martin@hotmail.com> skrev i en

> "> RR står vist officielt for Road Racing
>
> Jeg haved ellers hørt at RR, oftest stod for "Race Raplica",
> men er heller ikke helt sikker :-\

"R" står for "race"; men der er efterhånden gået inflation i det bogstav,
hvorfor mange sportslige modeller blot har fået endnu et R koblet på
modelbetegnelsen!
Regn derfor blot med at en R-model er sportslig, og en RR-model er endnu
mere sportslig end sin i forvejen eksisterende R-søster!!

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-09-03 08:19

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> martin <martin@hotmail.com> skrev i en

> "R" står for "race"; men der er efterhånden gået inflation i det bogstav,
> hvorfor mange sportslige modeller blot har fået endnu et R koblet på
> modelbetegnelsen!

Mens nogle også har brugt det til at indikere at der er tale om en SBK
homologeringsmodel. Disse er som oftest mere eller mindre uanvendelige på
gaden.

> Regn derfor blot med at en R-model er sportslig, og en RR-model er endnu
> mere sportslig end sin i forvejen eksisterende R-søster!!

Ja.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-09-03 22:38

> Modeller med RR i betegnelsen, er som du rigtigt skriver, modeller der
> ifølge fabrikken er bedre egnet til bane-kørsel.
> Den specifikke forskel på de to modeller du nævner kender jeg ikke.

Normalt så har de lavet en del vægt- og affjedringsoptimering på RR
modellerne, f.eks. magnesiumfælge/bagsvinger, Öhlins fjedre+dæmpere osv.
Motoren kan også være pumpet lidt hårdere på bekostning af levetiden.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 09-09-03 08:52

"Martin Leong" wrote in message news:bjiq8s$o1n$1@sunsite.dk...
> Hvad præcist står betegnelsen RR for?
> Jeg spørger fordi jeg har overvejet at købe en Suzuki GSX400 som både fåes
> R og RR udgave...Nogen der ved hvad den specifikke forskel er?

Fed cykel! Jeg har selv lige købt én.... (GSX-R400R)

På denne side kan man læse om GSX-R400'ens historie.... Der vil du også
kunne se, at RR blot er en ud af de forskellige årgange af cyklen... Fra '89
fik den blot tilføjet det ekstra R i modelnavnet..... så man kan vel sige,
at det ekstra R blot indikerer at den er nyere end '89.

http://www.suzukicycles.org/GSX-R-series/GSX-R400.shtml

Hygge...
Daniel

Fra : Martin Leong