Skadet GSXF 600???
Fra : RadioMan

Dato : 08-04-01 01:55

Jeg er blevet tilbudt at købe en skadet ( Total ) GSXF 600, det meste er
optisk, han vil give 3mdr / 10000 km. på motor / gear.
slibning / lakering af kåben, to nye blinklys, to ny spejle, spartling /
lakering af tank, diverse andet optik og malerarbejde, som jeg selv kan
klare.

Ny er det jo en dansk skadet, så hvordan er det med genopbygningsregler og
afgift???
Kan man lave den "lovlig" ( kun spejle og lys ), køre til vurdering med en
supergrim cykel, få den billigt i afgift, og derefter bruge et par
vinterdage på at lave optik, eller er der ingen vej uden om taksatorrapport
mhp. ny kåbe mm.???

Hvad er sådan en værd, hvis den er pæn, ville den være en god cykel til mig,
har i forvej en cb750 k7 77' og en VT500 shadow 85', den har vel lidt mere
kræfter end dem, og lidt bedre køreegenskaber???

Gode råd / regler modtages med kyshånd, og i må MEGET gerne maile til mig
privat eller CC, der er jo så mange indslag i gruppen.

RadioMan

--
"Everything i write will be misunderstood. Please do not be angry. I'm just
a Dumb Blonde Danish Boy"

Fra : Brian Lænø

Dato : 08-04-01 07:15

"RadioMan" skrev

> [...]
> supergrim cykel, få den billigt i afgift, og derefter bruge et par
> vinterdage på at lave optik, eller er der ingen vej uden om
<snip>

Der skal kun betales afgift hvis den har været totalskadet.

Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Brian Lænø

Dato : 08-04-01 10:55

"Brian Lænø" skrev

> Der skal kun betales afgift hvis den har været totalskadet.
>
> Brian

Ups jeg over så at den var totalskadet.
Jeg mener at der skal betales samme afgift, som hvis du havde impoteret den
fra et andet land.

Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Leif

Dato : 08-04-01 17:22

> [...]
>
> Gode råd / regler modtages med kyshånd, og i må MEGET gerne maile til mig
> privat eller CC, der er jo så mange indslag i gruppen.

Det er lidt svært at se de nærmere omstændigheder om GSXF'eren. Er der
betalt afgift eller ej ??

Hvis det er en tidligere dansk registreret motorcykel er det meget vigtigt
om du køber den til genopbygning eller om den er totalskadet ( ny afgift ved
reparation !)

Hvis den kan genopbygges afgiftsfrit skal den repareres i nøje
overenstemmelse med taksatoroverslaget ellers kan du ikke få den
indregistreret.

Hvis det er en cykel der ikke tidligere er betalt dansk reg,afgift af, er
der stort set frit slag for evt. genopbygning, idet den så ikke er omfattet
af de danske toldregler. Men du sparer efter min opfattelse ikke noget på at
køre til vurdering med en grim cykel. den bliver vurderet mest efter mærke,
type og årgang.
Toldvæsenet har "luret" fidusen med at man møder med en grim cykel til
vurdering og derefter kører hjem og sætter de pæne dele på igen )

Leif