> Jeg er blevet tilbudt at købe en skadet ( Total ) GSXF 600, det meste er
> optisk, han vil give 3mdr / 10000 km. på motor / gear.
> slibning / lakering af kåben, to nye blinklys, to ny spejle, spartling /
> lakering af tank, diverse andet optik og malerarbejde, som jeg selv kan
> klare.
>
> Ny er det jo en dansk skadet, så hvordan er det med genopbygningsregler og
> afgift???
> Kan man lave den "lovlig" ( kun spejle og lys ), køre til vurdering med en
> supergrim cykel, få den billigt i afgift, og derefter bruge et par
> vinterdage på at lave optik, eller er der ingen vej uden om
taksatorrapport
> mhp. ny kåbe mm.???
>
> Hvad er sådan en værd, hvis den er pæn, ville den være en god cykel til
mig,
> har i forvej en cb750 k7 77' og en VT500 shadow 85', den har vel lidt mere
> kræfter end dem, og lidt bedre køreegenskaber???
>
> Gode råd / regler modtages med kyshånd, og i må MEGET gerne maile til mig
> privat eller CC, der er jo så mange indslag i gruppen.
>
> RadioMan
>
>
> --
Det er lidt svært at se de nærmere omstændigheder om GSXF'eren. Er der
betalt afgift eller ej ??
Hvis det er en tidligere dansk registreret motorcykel er det meget vigtigt
om du køber den til genopbygning eller om den er totalskadet ( ny afgift ved
reparation !)
Hvis den kan genopbygges afgiftsfrit skal den repareres i nøje
overenstemmelse med taksatoroverslaget ellers kan du ikke få den
indregistreret.
Hvis det er en cykel der ikke tidligere er betalt dansk reg,afgift af, er
der stort set frit slag for evt. genopbygning, idet den så ikke er omfattet
af de danske toldregler. Men du sparer efter min opfattelse ikke noget på at
køre til vurdering med en grim cykel. den bliver vurderet mest efter mærke,
type og årgang.
Toldvæsenet har "luret" fidusen med at man møder med en grim cykel til
vurdering og derefter kører hjem og sætter de pæne dele på igen

)
Leif