600 kubik turbo touring....
Fra : Nicolai Fjellerad

Dato : 08-09-03 16:19

Hey allesammen.

Jeg læste for lidt tid siden et indlæg fra en gut der ville køre på langtur
på en 500 eller 600 kubikker. Der var en del der frarådede ham det, men jeg
har lige braget 6000 km af på en 13 dages tur til den franske
middelhavskyst, vel og mærke på en Diversion 600 ;) Kanontur! Og med
kæresten og max oppakning (128 liter kappakufferter på et givirack) plus
tanktaske og et par fastspændte soveposer. -Divy'en åd 2 liter olie på
turen, men det var også det hele.
I øvrigt blev de sidste 1000 km op igennem tyskland klaret med ca 160 i
snit. Jeg sendte godt nok motoren en kærlig tanke, men det gik sku fint.
Skidtet holder. -og i øvrigt en anbefalelsesværdig tur. Stykket gennem
formel 1 tunellen i Monte Carlo var hele turen værd, men også de fede
bjergveje de har langs kysterne i Frankrig er topsjove at køre på, selv med
oppakning. Nå men jeg ville bare lige dele min begejstring med jer, og nu
vil jeg så ringe og bestille tid til et nyt service (det er kun 3 uger siden
det sidste...) og et nyt bagdæk ;)

-Og i øvrigt tak for hjælpen med rådgivning i forhold til mit kædskift
umiddelbart inden turen!

Mvh
Nicolai Fjellerad
XJ600s, '01
(Kender i det med at man næsten ikke orker at vaske 8 millioner indtørrede
insektlig af kåben?)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-09-03 16:35

> (Kender i det med at man næsten ikke orker at vaske 8 millioner
> indtørrede insektlig af kåben?)

Du skal bare lægge motorcyklen i blød i en times tid, så er de lige til at
børste væk..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Richard

Dato : 08-09-03 18:08

Martin Sørensen wrote:

> Du skal bare lægge motorcyklen i blød i en times tid, så er de lige til at
> børste væk..

Netop; bare find nogle gamle klude, gør dem drivvåde og tapetser cyklen
med dem

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 08-09-03 18:59

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message

> Netop; bare find nogle gamle klude, gør dem drivvåde og tapetser cyklen
> med dem

avispapir kan også bruges men så skal du nok efter sprøjte med vand et par
gange så det ikke tørrer
--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-09-03 20:01

> avispapir kan også bruges men så skal du nok efter sprøjte med vand
> et par gange så det ikke tørrer

En cykel beklædt med avispapir er vel også en slags stil?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 07-09-03 21:26

Allan Jørgensen <allan.c.jorgensenfjernpunktum@sletkoget2net.dk> skrev i en
> "Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> wrote in message

> avispapir kan også bruges men så skal du nok efter sprøjte med vand
> et par gange så det ikke tørrer

En plastpose udenpå igen holder på fugten!

Men ellers er mit husråd #1 mod indtørrede insekter: Barberskum - gerne
natten over! Prøv det og bliv overrasket over hvor effektivt at ligene
bliver opblødt!

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-09-03 08:55

Armand wrote:
> Men ellers er mit husråd #1 mod indtørrede insekter: Barberskum - gerne
> natten over! Prøv det og bliv overrasket over hvor effektivt at ligene
> bliver opblødt!

Er barberskum godt for lakken?

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Armand

Dato : 10-09-03 16:23

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en

> Er barberskum godt for lakken?

Jeg har ikke oplevet beskadigelse af lakken; men et givent vokslag (hvorom
jeg(!) ikke kan erklære mig for vidende) kan måske blive opblødt ved samme
lejlighed :-/

- -
Armand.
(der "opfandt" brugen efter at indtørret barberskums-graffitti på bilens
forrude efterfølgende stod tydeligt tilbage som linier i rudens trafik-film)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 10-09-03 19:08

> Jeg har ikke oplevet beskadigelse af lakken; men et givent vokslag
> (hvorom jeg(!) ikke kan erklære mig for vidende) kan måske blive
> opblødt ved samme lejlighed :-/

Vand skader ihvertfald ikke, så et godt gennemblødt håndklæde lægges ind til
kåben og sættes evt. fast (tøjklemmer?) så det berører kåben over det hele.
Efter 20 min. kan insekterne tørres af uden problemer.

Det gør jeg på min hjelm når den er fyldt med insekter. En våd karklud i 20
min lagt fladt over visiret gør underværker. Efter aftørring skinner den
næsten som ny.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Richard

Dato : 10-09-03 20:19

Martin Sørensen wrote:

> Det gør jeg på min hjelm når den er fyldt med insekter. En våd karklud i 20
> min lagt fladt over visiret gør underværker. Efter aftørring skinner den
> næsten som ny.

Enig, metoden virker fremragende og sparer en masse knubberi

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-09-03 20:58

Richard wrote:
> Enig, metoden virker fremragende og sparer en masse knubberi

Man gør som rigtige MC'ister og kører i regnvejr, hvorefter hjelmen
er nem at vaske ren med en opvaskebørste ... (kæresten skal ikke
kigge)

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Richard

Dato : 10-09-03 21:27

Hans Joergensen wrote:

> Man gør som rigtige MC'ister og kører i regnvejr, hvorefter hjelmen
> er nem at vaske ren med en opvaskebørste ... (kæresten skal ikke
> kigge)

Altså, jeg kører ikke frivilligt i regnvejr; men min viv protesterer
heller ikke, når min hjelm "står i blød" ved køkkenvasken efter en tur i
solskin

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-09-03 22:07

Richard wrote:
> Altså, jeg kører ikke frivilligt i regnvejr; men min viv protesterer

Kylling ..

// Hans
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Richard

Dato : 11-09-03 14:33

Hans Joergensen wrote:

> Kylling ..

Morer det dig at køre i regnvejr og gøre cyklen ren bagefter? - ikke
mig, og jeg kører kun for at have det sjovt

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-09-03 14:41

Richard wrote:
> Morer det dig at køre i regnvejr og gøre cyklen ren bagefter? - ikke
> mig, og jeg kører kun for at have det sjovt

Jeg morede mig fint fint på vej hjem i regnvejr igår .. sprang let
og elegant over ca. 10 bilkøer .. :)

Iøvrigt står RD'en udendørs ... så den bliver sgu beskidt alligevel
:)

// Hans

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-09-03 14:47

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> Jeg morede mig fint fint på vej hjem i regnvejr igår .. sprang let
> og elegant over ca. 10 bilkøer .. :)

Hæh, ja jeg fik også gratis vasket hjelm og kåbe i går.
Hurra for HMAKs regntøj der passer over en læderdragt + rygsæk

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : Armand

Dato : 11-09-03 03:00

> Man gør som rigtige MC'ister og kører i regnvejr, hvorefter hjelmen
> er nem at vaske ren med en opvaskebørste ... (kæresten skal ikke
> kigge)

- - - - hvis ikke at man finder en knaldhamrende styrtbyge der i sig selv
pisker visiret rent

--
Armand.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-09-03 19:48

Armand wrote:
> - - - - hvis ikke at man finder en knaldhamrende styrtbyge der i sig selv
> pisker visiret rent

Ja det er næsten endnu bedre ... desværre kan mine støvler ikke lige
leve op til det, så jeg får våde fødder ...

(for slet ikke at snakke om hvordan mine meget lidt tætte
og meget sugende sommerhansker)

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 09-09-03 01:03

Nicolai Fjellerad wrote:
> Hey allesammen.

Hej Nicolai.
Det er da godt at du er glad for Divy'en, og får kørt nogle kilometre
på den, så den ikke kommer ud af vanen

> Jeg læste for lidt tid siden et indlæg fra en gut der ville køre på
> langtur på en 500 eller 600 kubikker. Der var en del der frarådede
> ham det,

Selvfølgelig kan man det, _jeg_ ville sq hellere tage turen på en 600
Diversion, end på en R6'er, når man skal køre så langt, vil jeg
hellere sidde ordentligt,end at have motorkraft i overflod, men det er
måske bare min mening

> [...]
> ;)
>
> -Og i øvrigt tak for hjælpen med rådgivning i forhold til mit

Hvor langt nåede du at køre på den kæde ?, der har jo været monteret
ScottOiler fra ny af.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Nicolai Fjellerad

Dato : 09-09-03 20:43

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor langt nåede du at køre på den kæde ?, der har jo været monteret
> ScottOiler fra ny af.

Den havde kørt 24500 da jeg skiftede den, men jeg tror nu nok der var et par
tusind kilometer i den endnu. Jeg ville bare være på den sikre side, men da
den var til service ved 24000 mente mekanikeren at kæden var i fin form, så
scottoileren er sgu god for kæden!!

Mvh
Nicolai Fjellerad
XJ600s, '01

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 09-09-03 07:26

Var selv på samme tur med min første cykel en nøgen XJ600N (også diversion
modellen)...og den åd ca 2½ liter olie på ca. samme distance som dig.

der var dælme mange der kiggede når man kom kørende med 3 kappatasker 110l
plus diverse tasker stroppet på ydersiden, og en giga tanktaske + kæresten
bagpå. og flere mc'ister spurgte om hendes mc var gået i stykker siden vi
var 2 på sårn en lille maskine, andre syntes bare vi var fjollede at havde
kørt så langt på den, men vi havde nu en af de bedste ferier overhovedet på
den cykel !.

men syntes du ikke at den kørte lidt spøjst med al oppakningen på...lidt
alla en gammel dame cykel ? min var meget svær i svingkørsel da der næsten
ingen vægt på på forhjulet (selv om tanktasken var fyldt med 2x kæmpe
kædelåse og alt vores tunge grej).

jeg husker at det pissede ned hele vejen igennem tysklad og det var så koldt
at lufferne måtte frem....og efter 800 km på første dagen var jeg så
mørbanket af fartvinden....at skuldre, ben, hovede, nakke, det hele bare
gjorde ondt.

men vi fik kørt langt set en masse....det var skønt....ja bortset fra
blisterne i r*ven men dem lavede cbr1000 også ...kun millen har kunne slå
det, den kan jeg køre på hele dagen uden ondt i r*ven...håndledene det er en
anden snak, men med rette håndled er det ingen problemer, men det kræver
tilvending.

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : Nicolai Fjellerad

Dato : 09-09-03 20:55

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse
> men syntes du ikke at den kørte lidt spøjst med al oppakningen på...lidt
> alla en gammel dame cykel ?

Den skulle have en hård håndtering, og var mest uhåndterlig ved meget
langsomme hårnålesving opad, men jeg syntes nu ikke at det var til grænsen
af det ubehagelige....... Meeeen når alt nu skal på bordet, så er der da
ingen tvivl om at den var presset til det yderste og jeg ville da gerne
opgradere til en Blackbird til den næste tur ;)

> [...]
> at lufferne måtte frem....og efter 800 km på første dagen var jeg så
> mørbanket af fartvinden....at skuldre, ben, hovede, nakke, det hele bare

Vi havde vejret med os. Kanonvejr hele vejen, men de to intense hjemtursdage
gjorde virkelig opmærksom på hvor nas det kan gøre i knæ, albuer, håndled,
nakke og røvballer blot af at sidde 12 timer på dyret.....Av. Ved enkelte
tankstop var jeg virkelig i tvivl om jeg kunne sætte benene ned eller om jeg
bare skulle lade mig trille ned på siden.

Mvh
Nicolai Fjellerad
XJ600s, 01

Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-09-03 09:55

-Divy'en åd 2 liter olie på
> turen, men det var også det hele.
> I øvrigt blev de sidste 1000 km op igennem tyskland klaret med ca 160 i
> snit. Jeg sendte godt nok motoren en kærlig tanke, men det gik sku fint.
> Skidtet holder.

Yupper, ligesom min divvy fra 1996, den bruger lidt olie når man presser
den, men den holder fint

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11