ang rep af skadet mc
Fra : Allan Jørgensen

Dato : 08-09-03 14:16

har kontaktet forsikringen og der er frit valg på alle hylder mht hvilken
værksted jeg vælger så nu har jeg brug for råd. går og tænker på enten
Lydmuren eller Aagesen. hælder mest til Aagesen pga afstanden og det at jeg
har fået lavet lidt derude som jeg ikke selv har kunnet klare med en skærv
til kaffekassen.

hva så hvis taksator beregner at det vil koste 25 kkr. kan jeg så gå ind og
sige at de kan give mig 20 kkr også reper jeg den selv, eller skal det være
et værksted og originale dele der skal bruges?

kiggede lidt på en microfich side i usa med priser og regnede ud at der
alene i store dele var for 12,5kkr. så hvad det kommer til at koste
herhjemme kan man kun gætte sig til :-/

--
Allan(fzr600us)med en meget blå venstrefod
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : MKS - 74

Dato : 08-09-03 15:44

On Mon, 8 Sep 2003 15:16:07 +0200, Allan Jørgensen
<allan.c.jorgensenfjernpunktum@sletkoget2net.dk> wrote:

>hva så hvis taksator beregner at det vil koste 25 kkr. kan jeg så gå ind og
>sige at de kan give mig 20 kkr også reper jeg den selv, eller skal det være
>et værksted og originale dele der skal bruges?

Næh - Du får nok næppe lov til at lave den selv,begrundelsen er nok at
det kunne friste svage sjæle til genbrug af "skade-dele" i andre sager
plus et par andre ting som man sikkert indser umiddelbart .

Anyway jeg spurgte i forbindelse med en skade som modpartens
forsikringsselskab skulle dække fuldt ud og tilbød at lave det selv
for 5.000,men det afviste de blankt og cyklen røg i stedet på et aut.
værksted,så blev prisen pludselig 20.000,altså stærkt fordyrende - og
_en_ af grundene til at køretøjsforsikringer er så dyre som tilfældet
er.

>kiggede lidt på en microfich side i usa med priser og regnede ud at der
>alene i store dele var for 12,5kkr. så hvad det kommer til at koste
>herhjemme kan man kun gætte sig til :-/

Et (meget) løseligt gæt ca. 30.000 med arbejdsløn osv.

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 08-09-03 18:57

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> wrote in message
> Næh - Du får nok næppe lov til at lave den selv,begrundelsen er nok at
> det kunne friste svage sjæle til genbrug af "skade-dele" i andre sager
> plus et par andre ting som man sikkert indser umiddelbart .

ja det tænkte jeg nok

> Et (meget) løseligt gæt ca. 30.000 med arbejdsløn osv.

av for søren

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Orla Pedersen

Dato : 09-09-03 07:28

MKS - 74 skrev i meddelelsen ...

>Næh - Du får nok næppe lov til at lave den selv,begrundelsen er nok at
>det kunne friste svage sjæle til genbrug af "skade-dele" i andre sager
>plus et par andre ting som man sikkert indser umiddelbart .

Joe, det kan de ikke forhindre dig i, men de vil efterfølgende se at
arbejdet er udført, ellers ingen penge !

Sådan fungerede det da en lastbil foretog et højresving ind over næsen på
skodamobilet. Det var egentlig en totalskade, (kr. 5000,-), men det kunne
jeg jo ikke få en anden bil for, så jeg forlangte at få lov til at reparere
for samme beløb, og efter nogen snakken frem og tilbage måtte de indrømme,
at det kunne de ikke forhindre mig i. Men de ville se en repareret bil før
pengene blev udbetalt.

mvh
Orla

Fra : MKS - 74

Dato : 09-09-03 15:07

On Tue, 9 Sep 2003 08:27:38 +0200, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted@post.tele.dk> wrote:

> Joe, det kan de ikke forhindre dig i, men de vil efterfølgende se at
>arbejdet er udført, ellers ingen penge !

Interessant nok - men det er så spørgsmålet om de blot vil give samme
beløb som en aut. rep vil koste (tvivler jeg stærkt på) eller efter
regning på dokumenterede udgifter i givet fald.Ellers ville det jo
lægge op til svindel i den helt store stil,altså smadre en cykel for
40-50.000,få dette beløb udbetalt (pr. efterbevilling når cyklen er
rep.) og så selv lave den for 10-15.000 hvilket ville ganske typisk at
man kunne og stikke resten i lommen - Det holder jo nok ikke

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 09-09-03 16:48

> [...]
> rep.) og så selv lave den for 10-15.000 hvilket ville ganske typisk at
> man kunne og stikke resten i lommen - Det holder jo nok ikke

hæ hæ det kunne være en rigtig god deal hvis den er skadet for feks 30.000
kr så kan jeg hente en i D for ca 15.000 og så er der også råd til
selvrisiko, turen betalt derned og et pænt overskud + en ekstra
reservedelscykel..... naa den tror jeg heller ikke på selvom den ville være
god tror jeg ku leve af det

nu bliver den hentet imorgen af Søborg mc og så er der taksator på inden
weekenden..

jeg tager nogle pics af den imorgen og så kan vi holde en gætte konkurrence
om hvor stort et beløb den er skadet for

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Armand

Dato : 07-09-03 19:07

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> skrev i en

> Interessant nok - men det er så spørgsmålet om de blot vil give samme
> beløb som en aut. rep vil koste (tvivler jeg stærkt på)

Fors. har vel ingen krav til værkstedet á mærke-autorisation, hvorved selv
ulødige mc-værksteder kan stå for reperationen - Og derfra og til at få en
mekaniker-kammerat til at reparere den hjemme i garagen er der vel ikke
langt, ligesom at vedkommende i praksis kan være ejeren selv :-/

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 09-09-03 22:43

Armand wrote:

> [...]
> mekaniker-kammerat til at reparere den hjemme i garagen er der vel ikke
> langt, ligesom at vedkommende i praksis kan være ejeren selv :-/

Jeg ved, at der er værksteder der er blacklistet af forsikringsselskaberne. Af
forskellige årsager. Men ellers lige hvordan reglerne er ved jeg ikke. Men man
har et fælles reparatørnummer, der skal oplyses ved taksering. Sidst, men ikke
mindst, kræver/har krævet de at man har et momsnummer. Sådan er det i hvert
fald med biler.

Ib Jakobsen