Kajak spørgsmål
Fra : Mogens Lunde

Dato : 08-09-03 12:14

Hej,

Jeg har lånt en kajak, og overvejer nu at købe en selv. Men der er ikke et
voldsomt stort udvalg i Den Blaa Avis af den type jeg søger: En hurtig
turkajak, men dog ikke for ustabil. Nogen som har et tip til hvor man kan
finde en brugt af slagsen ? (bor i Silkeborg)

Vedr. sejlads i den kolde årstid, skal man da bruge en neopren long-john,
eller vil den være for varm at ro i? En af mine kammerater siger at man
normalt bare har varmt tøj på samt en redningsvist. Og så holder man sig max
15 meter fra land. Lyder fornuftigt nok, men føj hvor ville det være træls
at stå langt fra alfarvej i 5 graders frost efter en kæntring i 2-3 grader
varmt vand! Oplevelsen ville nok være lidt bedre med en våddragtlignende
påklædning.

Venlig hilsen
Mogens

Fra : Lars Helboe

Dato : 08-09-03 20:51

"Mogens Lunde" <m_lunde@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> turkajak, men dog ikke for ustabil. Nogen som har et tip til hvor man kan
> finde en brugt af slagsen ? (bor i Silkeborg)

Hej Mogens.

Er du interesseret i at bygge en selv?
Jeg har på et tidspunkt haft fat i en fyr som sælger kajakker og kanoer som
selvbyg.
Jeg kan ikke lige finde hans hjemmeside, men har en mailadresse. Er du
interesseret?

De priser jeg fik var afgjort i den rigtige ende og jeg mener han havde et
par ret lækre kajakker.

--
Lars Helboe
www.uller-matic.dk

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 09-09-03 07:41

Smut ned i kajakklubben i Silkeborg og få en snak med dem dernede.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Mogens Lunde

Dato : 14-09-03 06:13

"Erik Breum Petersen" <erikbreum???@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Smut ned i kajakklubben i Silkeborg og få en snak med dem dernede.

Tak for svarene. Min Ouutlook Express har været i udu, så jeg har desværre
ikke kunnet svare før nu.
Rådet med at besøge Kajakklubben lyder fint, og det har jeg også hørt fra
anden hånd. Så det prøver jeg i første omgang.
mvh/Mogens