Løbende udgifter til motorcykler (læ
Fra : Jens Arnfast

Dato : 08-09-03 11:29

Hep,

der er jo som bekendt en del løbende udgifter når man har motorcykel:
olie, dæk, gaffatape og fartbøder.

Men hvordan er det med det sidste? Ved 70% rammer man den ubetingede
frakendelse af kørekortet, men hvad hvis man holder sig under 70% og
istedet får et par fartbøder igennem årene?

Er der en magisk grænse hvor en fartbøde under 70% udløser
betinget/ubetinget frakendelse?

...eller kan man samle på dem som frimærker uden at risikere at miste kortet?

--
-jens
RSV1000 '99

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 08-09-03 11:33

Jens Arnfast wrote:
> [...]
> betinget/ubetinget frakendelse?
>
> ..eller kan man samle på dem som frimærker uden at risikere at miste

Begynd at deltage i bane arrangementer så har du slet ikke lyst til at køre
så hurtigt på de smalle offentlige veje bagefter!
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-09-03 12:06

Rune (Bandit600R) wrote:
> Begynd at deltage i bane arrangementer så har du slet ikke lyst til at køre
> så hurtigt på de smalle offentlige veje bagefter!

Der er forskel på 'ikke at køre så hurtigt' og at køre 80km/t på en
bred landevej ....

// Hans, der dog aldrig har kørt banekørsel.. det er fanme for langt
// væk til at jeg gider.
--
Support the Demo Scene: http://se2k.dk
Scene Event 2003 - Dude you're getting a demo

Fra : Bjørn S

Dato : 08-09-03 13:37

Hans Joergensen wrote:

> // Hans, der dog aldrig har kørt banekørsel.. det er fanme for langt
> // væk til at jeg gider.

Det må da være dagens dårligste undskyldning.... ?
35 minutters tur til Helsingør, hvor du kan hvile korpusen med is,
sodavand,toldfrit, burgere og hvad vet jeg på overfarten, derefter 30-40
friske minutter gennem Sverige til Knutsstorp.
OK, så, lidt lengere end til Netto, men hvad f. ..... ;-P

--
/Bjørn

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-09-03 14:13

Bjørn S wrote:
> 35 minutters tur til Helsingør, hvor du kan hvile korpusen med is,
> sodavand,toldfrit, burgere og hvad vet jeg på overfarten, derefter 30-40
> friske minutter gennem Sverige til Knutsstorp.

Det er hurtigere, og billigere at smutte en tur ud af
Frederikssundsvej og dreje til højre eller til venstre et tilfældigt
sted... der forefindes nogle herlige og næsten mennesketomme veje
med masser af sving ..

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 08-09-03 16:57

Hans Joergensen wrote:

> [...]
> Frederikssundsvej og dreje til højre eller til venstre et tilfældigt
> sted... der forefindes nogle herlige og næsten mennesketomme veje

De veje derude når ikke Ring Knutstorp til sokkeholderne!!! og det er ikke
fordi jeg ikke kender dem, tro mig!
Det er virkelig SÅ meget federe på bane.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-09-03 17:46

Rune (Bandit600R) wrote:
> De veje derude når ikke Ring Knutstorp til sokkeholderne!!! og det er ikke
> fordi jeg ikke kender dem, tro mig!
> Det er virkelig SÅ meget federe på bane.

Så må jeg hellere lade være med at køre derop.. for jeg har
overhoved ikke råd ;)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Jens Arnfast

Dato : 08-09-03 14:04

Rune (Bandit600R) wrote:
> Begynd at deltage i bane arrangementer så har du slet ikke lyst til at køre
> så hurtigt på de smalle offentlige veje bagefter!

Tjae, det ændrer nu nok ikke på mentaliteten når vejen er 2-sporet, går
ligeud og tom for biler..

--
-jens
RSV1000 '99

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 08-09-03 16:59

Jens Arnfast wrote:

> Tjae, det ændrer nu nok ikke på mentaliteten når vejen er 2-sporet,
> går ligeud og tom for biler..

Hvem gider køre stærkt lige ud???

--
Siger Rune med en Bandit600 der højest køre 200 *lol*

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-09-03 17:49

Rune (Bandit600R) wrote:
> Hvem gider køre stærkt lige ud???

Det var så den dårlige måde at dreje spørgsmålet på...

Spørgsmålet er, hvem gider køre motorvej/landevej med 80km/t ...

Turen Slagelse-København via motorvej er fx. en del hurtigere med
150, istedet for de 110..

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : GRISEN

Dato : 08-09-03 16:44

On Mon, 8 Sep 2003 12:33:25 +0200, "Rune \(Bandit600R\)" <rrREMOVETHIS@os.dk> wrote:

>Begynd at deltage i bane arrangementer så har du slet ikke lyst til at køre
>så hurtigt på de smalle offentlige veje bagefter!

Hmm.... du kører da ikke just som en morfar i en gammel Kadet.

*
Jan

Fra : Peter Aagaard

Dato : 08-09-03 18:48

Rune (Bandit600R) wrote:
> Jens Arnfast wrote:

KLIP
kortet?

> Begynd at deltage i bane arrangementer så har du slet ikke lyst til
> at køre så hurtigt på de smalle offentlige veje bagefter!

Det forandre da ingenting om man har været på bane eller ej..... man køre
vel efter humøret, forholdene og vejret. (eller hvad man selv synes
forholdene tillader)

Mvh. Peter
(RSV 00)

Fra : anders majland

Dato : 08-09-03 11:38

> ..eller kan man samle på dem som frimærker uden at risikere at miste
> kortet?

Uden at kunne finde en troværdig kilde kan jeg huske fra debatten om
indførsel af automatisk trafikkontrol at 3 fartbøder på et år kunne være
nok til en betinget frakendelse.

/A - der 7-9-13 kun har fået 3 farbøder siden 1989, heraf de 2 i
Automatisk Trafikkontrol i bil og en med laser på mc - Dog allesammen
indenfor de sidste 4år ...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-09-03 12:07

anders majland wrote:
> Uden at kunne finde en troværdig kilde kan jeg huske fra debatten om
> indførsel af automatisk trafikkontrol at 3 fartbøder på et år kunne være
> nok til en betinget frakendelse.

Hvornår var det det var? sidste år fik jeg 3 bøder på 2mdr i
foråret for at køre for hurtigt... dog i bil.

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Cwinn

Dato : 08-09-03 12:48

Jens Arnfast wrote:

> [...]

> betinget/ubetinget frakendelse?

> ...eller kan man samle på dem som frimærker uden at risikere at miste kortet?

Så vidt jeg ved er "point systemet" ikke indført endnu, men bliver vist
snart. Har en makker (en meget uheldig makker) der har fået for over
10.000 i bøder i år. Har været med til de fleste, og der har aldrig været
tale om fra kendelse pga. for mange bøder. dog var det en dag 2 km/t fra
frakendelse

Cwinn, der aldrig har fået en fartbøde. Men nok fortjener en

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-09-03 12:59

Cwinn wrote:
> [...]
> tale om fra kendelse pga. for mange bøder. dog var det en dag 2 km/t fra

På 2 eller 4 hjul ?

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Cwinn

Dato : 08-09-03 13:02

2

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-09-03 13:07

Cwinn wrote:
> 2

Det var da imponerende .. :) hvor i verden er det ?

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Cwinn

Dato : 08-09-03 13:20

Hans Joergensen wrote:

> Det var da imponerende .. :) hvor i verden er det ?

> // Hans

Aalborg og omegn og en ved Aarhus-kanten, så vidt jeg husker. En af den
var vist også i bil.

Fra : GRISEN

Dato : 08-09-03 16:43

On Mon, 08 Sep 2003 12:29:10 +0200, Jens Arnfast <jens@fabel.dk> wrote:

>..eller kan man samle på dem som frimærker uden at risikere at miste kortet?

Du samler bare... :)
Når du så en dag bliver hakket med 80% over grænsen - så tager du en kontrollerende prøve.
Herefter SKAL du så holde dig under de 70% overskridelser i 3 år. :)

*
Jan

Fra : nd

Dato : 09-09-03 09:26

"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> skrev i en meddelelse

> Du samler bare... :)
> Når du så en dag bliver hakket med 80% over grænsen - så tager du en
kontrollerende prøve.
> Herefter SKAL du så holde dig under de 70% overskridelser i 3 år. :)

Ja, hvis de får nummerpladen på synderen

Niels