Suzuki Savage 650
Fra : Kim Jensen

Dato : 08-09-03 03:57

Hvad syntes i om den?
Jeg har kigget lidt rundt og syntes at der er nogle gode maskiner til salg,
jeg ved også den er rimelig gennemprøvet og knap så "presset" i motoren.
Det tyder jo som regelt på en god holdbarhed.

Jeg er mest til afslappende kørsel som den jo også bedst egner sig til
Jeg har kørt Kawasaki Z750 2 cyl. og Yamaha RD 350 YVPS
men vil nu gerne slappe lidt mere af på maskinen

--
Venlig Hilsen
Kim Jensen..

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 08-09-03 05:48

Hej!
Jeg har haft sådan en et par år.
Generelt - Den er sjov og meget nem at køre på, og på små veje og inde i
byen bare smides igennem alting.
Den har ikke ret mange kræfter - Den anvendelige tophastighed er ca. 120
kmt, og hovedlejerne holder ikke til at tophastigheden udnyttes mere end
sporadisk. Hvis du vil følge med kammeraterne, så glem den. Det kan den ikke
holde til.
Remmen var det der gjorde mig rigtig træt af den - Den kan HYLE!
Der er jo rigtigt mange til salg - De bliver bare ike solgt, så pas på hvor
meget du giver for selv et meget nyt eksemplar.
Jeg er 190 cm høj, og syntes selv at den er stor nok, men folk sagde at det
så fjollet ud med så langt et menneske på så lille en maskine - Min MZ 250
er større!

Hvis du mener det med at køre mere afslappet, og kan lide dunke lyden
og -følelsen (Den vibererer en del - ganske charmerende og egentligt ikke
trættende. Du får f.eks. ikke hvide finge hjem fra Berlin med 120 kmt) går
du ikke galt i byen, men sammenlignet med en YVPS så ved jeg ikke rigtigt.
Min MZ er til tider hurtigere.
--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998
"Kim Jensen" <basse12FJERNDETTEVEDPRIVATMAIL@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3f5beff4$0$15612$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Hekto

Dato : 08-09-03 09:22

In article <3f5beff4$0$15612$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
basse12FJERNDETTEVEDPRIVATMAIL@mail1.stofanet.dk says...
> [...]
> Jeg har kørt Kawasaki Z750 2 cyl. og Yamaha RD 350 YVPS
> men vil nu gerne slappe lidt mere af på maskinen

Det er en ualmindelig handy MC; men selvfølgelig ingen sports MC.
Den er eencylinderet og kører som en eencylinderet. Vibrationerne er
dog holdt nede med en ballanceaksel - men man skal jo mærke at man
kører på en MC og ikke i en bil!

Køreegenskaberne er rimelige. Kørestillingen ganske udmærket, dog skal
man regne med fremflyttere hvis man har meget lange ben.
Jeg har fladt styr på min, samt en Raask 'lyddæmper' (det rør der
fører afbrændte gasser bagud, agten for motoren!)
En Raask larmer, og jeg mener larmer!

Jeg har ikke hørt om problemer med at hovedlejerne ikke kan holde.
Der er endog nogle der giver deres Savage rigtig mange bank. Jeg har
kun hørt at man skal være påpasselig med opvarmening af hensyn til
knasterne. Selvfølgelig skal den ikke have fuld gas hele tiden; men
det er iøvrigt heller ike specielt behageligt p.gr.a kørestillingen.
Min går ca. 145 på toppen; men den mest normale hastighed er 80-90
stykker. Man kan ikke så godt se speedometeret, da det sidder på
tanken; men når man kigger ned, siger det altid '80'. Det må være
noget med motoromdrejningerne.

Se mer:
http://www.heise-workstations.de/ls650/LS650.html

Remmen kan pibe; men det er oftest opliningen af baghjulet der er
problemet. Der findes iøvrigt en del forskellige smøremidler.

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Fra : Janhp

Dato : 08-09-03 09:47

Hej Kim

Savagen er en 'no nosens' barederupaf mc. Jeg havde min i 4 år og alle uden
problemer(læs INGEN problemer overhoved)

Og afskrivningen var lig med, efter min mening, ingenting. Sk... 7.500 kr.
efter 4 år - jamen det kan jo ingen gøre efter

Dengang have jeg en 'lille klub' for Savager og du kan se mere her på
hjemmeside, der dog ikke bliver opdateret mere.

http://www.sitecenter.dk/savage

...hygge!
...Jan

Fra : Kim Jensen

Dato : 08-09-03 13:51

"Janhp" <janhpoulsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Dengang have jeg en 'lille klub' for Savager og du kan se mere her på
> hjemmeside, der dog ikke bliver opdateret mere.

Jeg har siddet og tjekket din side i forvejen..
Jeg er skal lige ud og prøve et par stykker før jeg køber
Men det lyder rart at der ikke er de store fejl ved den.
Selvfølgelig kan man godt kalde hovedlejerne for en fejl
men jeg har heller ikke hørt om det.
Kan det være et enestående tilfælde?

At afskrivningen er lav er jo kun positivt.

Så er der jo det med størrelsen jeg er 186cm, men lad os nu se om ikke det
går....

Fra : Hekto

Dato : 08-09-03 14:51

In article <3f5c7b4c$0$15619$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
> [...]
>
> At afskrivningen er lav er jo kun positivt.
>
> Så er der jo det med størrelsen jeg er 186cm, men lad os nu se om ikke det

Hovedlejerne er kuglelejer, som på flere andre Suzukimodeller som fx
GN250.
De kan lyde lidt 'hårdt' ved visse omdrejningstal, men det er også alt
hvad jeg har observeret. Ved normal kørsel hører jeg det ikke.

Du skal nok regne med at investere i fremflyttere.

Fra : Kim Jensen

Dato : 08-09-03 17:31

> [...]
> De kan lyde lidt 'hårdt' ved visse omdrejningstal, men det er også alt
> hvad jeg har observeret. Ved normal kørsel hører jeg det ikke.

Ok hvis det ikke er andet så er det ok

> Du skal nok regne med at investere i fremflyttere.

Det havde jeg også tænkt på. Jeg syntes også det ser bedre ud på den...

Fra : Hekto

Dato : 08-09-03 20:24

In article <3f5caebd$0$102$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Kim Jensen
says...
> Ok hvis det ikke er andet så er det ok

'Vi' og dermed mener jeg at vi er 4 der har Savage, og 'vi' har ikke
oplevet nogen problemer, ud over det kendte fænomen at den 'pludrer' en
del, når der kommer råve-rør på.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Tonny Eskesen \(DKMC~

Dato : 09-09-03 04:11

"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> >
> 'Vi' og dermed mener jeg at vi er 4 der har Savage, og 'vi' har ikke
> oplevet nogen problemer, ud over det kendte fænomen at den 'pludrer' en

Nu har jeg haft 2 og har en igen og dem har jeg heller aldrig haft bøvl med,
MEN
en i klubben har haft sin i laaaaaang tid, ved ike hvor mange år og han har
haft et problem.

Vi stod og skulle til Als træf og han kunne bare ikke få gang i lortet, vi
kiggede, skubbede, kiggede, pillede og pillede lidt mere, den ville bare
ikke.
Så fyldte vi benzin på og så kørte vi til Als.

hamselv herfra
--
VED SVAR, HUSK AT RETTE ADRESSEN.
hamselv(SNABELA)brammingnet.dk

Fra : JBM

Dato : 09-09-03 07:52

Hej Kim

Måske kan du bruge nedenstående til noget, måske kan du ikke.... :

Jeg er utrolig glad for min !
Men klart stadig en (meget) lille maskine, der kan give
mindreværdskomplekser.
Jeg købte den
- fordi jeg ikke havde penge til mere
- pga. udseendet, og den er en fed maskine at choppe
- og fordi mange Savage-ejere udveksler erfaringer på Internettet, og det er
særdeles udbytterigt ! Jvf. Brians link og nedenstående links.
Der er næsten en kult omkring den cykel. Også så skal du tænke på, at den
faktisk er ved at være en klassiker. Den har kørt siden 1987.
Det er en undervurderet 650cc 1-cylinderet! Den kører faktisk godt !

Jeg har choppet min, gun på, dyset og kan du komme til..... så jeg fik et
par heste mere.
Jeg vejer ikke en skid, så jeg kan altså godtnok få den cykel til at rykke !
Jeg bliver ret så euforisk af den fornemmelse, den giver, når den får saft
på de små landeveje

Hvis du ikke vil choppe den og lege med udstyr etc., så regn nok med, at du
hurtigt skifter den ud hurtigt til en større maskine, fx en Intruder eller
en Honda Shadow, for det er vel lidt synd at presse den for meget, hvis den
skal sælges igen.....
Jeg har også talt med et par stykker oppe i årene (som mig selv), der er
glade for den, fordi den gør det den skal, nemlig transportere dig fra punkt
A til punkt B nemt, billigt og komfortabelt.
Men som alm. transportmiddel skal du nok overveje en ekstra gang, om du ikke
hellere vil have et par heste mere...
Glem alt om Savagen på en motorvej eller motortrafikvej!
Den skal helst ikke køres over 100, så bliver den for for farlig.

Til skøre kugler som mig, der gerne vil bike og fyre den af på bølandet, så
er den sjov.
I starten gav jeg den ikke nok gas, så jeg synes den var alt for klein. Det
synes jeg faktisk ikke mere, efter at jeg er begyndt at køre den som en
rigtig motorcykel.

Personlig vil jeg gerne have mig en Sportster, når jeg engang får råd. Men
jeg er alligevel ikke helt sikker på, at jeg ville skille mig af med
Savagen, selvom jeg fik en HD....
På de fleste punkter kører en Sportster 883 lysår bedre end Savagen. Men
alligevel er en choppet Savage så fed, at standard Sportster er småkedelig
og klodset at køre på....

Det var bare mine erfaringer....
Billeder af min her: http://2bak.homepage.dk/
Savage-forum 1:
http://www.heise-workstations.de/ls650/Fragen/LS650-Fragen.html

Der er iøvrigt en interessant artikel om en choppet Savage i det tyske blad
Biker News sept. nr. 09/03. Desuden kan du se fine billeder af Lasse
Svenssons Savage her:
http://user.tninet.se/~dqx955j/sida3.htm (som jo tydeligt har dannet
forbillede for min egen).

/Jan