Yamaha SR-500
Fra : CN

Dato : 07-09-03 19:53

Findes der et sted hvor man Reparerer SR500 og har forstand på det, og kan
lide det.
Jeg har fundet ud af at de autoriserede ikke vil have noget med en gammel MC
at gøre.
Enten kan de ikke finde ud af at lave den el. også vil de ikke have beskidte
fingre.
Det er jo sørgeligt at det det er sådan. "FISKER" + "ÅGESEN" Nægter at røre
ved den,
selvom de er AUTORISEREDE YAMAHA Værksted.
PS. Jeg bor i KBH.
På forhånd tak

Claus Nielsen.

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 07-09-03 20:05

Hej Claus!
> Findes der et sted hvor man Reparerer SR500 og har forstand på det, og kan
> lide det.

Hvis du nu helt konkret forklarerede, hvad der er I vejen med den, så kunne
du måske selv klare problemet; lære af det og få forstand på det og evt.
begynde, at lide det?
De gamle cykler er relativt nemme, at gå tid, så jeg tror ikke, at
SR500'eren er speciel højteknologisk (ej heller mht. værktøjsbeholdning) og
det alm. vedligehold kan somregel klares ved at støtte sig til manualen.

> Jeg har fundet ud af at de autoriserede ikke vil have noget med en gammel
MC
> at gøre.

Aah!? - Er det rigtigt... lyder mystisk?!
Hvad ville du have dem til, at lave?

> Enten kan de ikke finde ud af at lave den el. også vil de ikke have
beskidte
> fingre.

Mon ikke, at man også kan få beskidte fingre ved at skulle servicere en
moderne MC?

Hilsen
Lars

Fra : Armand

Dato : 07-09-03 16:25

Lars T. Thomsen <ltth00@NOSPAMacoustics.auc.dk> skrev i en
> Hej Claus!

> Mon ikke, at man også kan få beskidte fingre ved at skulle servicere en
> moderne MC?

Mnjaeh :-/
Jeg tror at 3. mulighed er at dybere reperationer vil løbe op i et beløb der
ikke er en ældre og derfor billigere model værd :-/
Ved konsekvent at afvise kunder med større problemer på deres ældre
motorcykler, sparer man sig nok for meget brokkeri over slutregningen!

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-09-03 16:41

> Ved konsekvent at afvise kunder med større problemer på deres ældre
> motorcykler, sparer man sig nok for meget brokkeri over slutregningen!

Det er da bare et spørgsmål om at værkstedet er ærlig over for hvad det
kommer til at koste. Hvorvidt reparationen kan betale sig eller ej, må da
være op til kunden at vurdere.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 07-09-03 21:28

Martin Sørensen <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en

> Det er da bare et spørgsmål om at værkstedet er ærlig over for hvad det
> kommer til at koste. Hvorvidt reparationen kan betale sig eller ej, må da
> være op til kunden at vurdere.

Hvem her de ældste og billigste motorcykler? Fortrinsvis forholdsvis nybagte
(=> unge?) motorcyklister?!

Der vil tit opleves at forekomme et betragteligt holdningsspring imellem at
en
(ung) MC-ejer akut afleverer (forespørger) sin motor-skadede motorcykel, som
"simpelthen ikke kan undværes" og "skal repareres - lis'som min far plejer
at gøre med bilen", og til at vedkommende flere (reperations-)uger efter har
vænnet sig til at kræet ikke kører, endsige har måttet høre fra flerfoldig
side hvor uøkonomisk at pågældende rep. er, og derfor ikke længere er så
udgiftsvillig når arbejdet er blevet udført!

Nuvel, jeg har da også mødt flere forholdsvis nybagte MC-ejere, der med blå
øjne beretter om hvor mange penge de lige har ofret på en opboring eller
anden dybereliggende rep. men de er nok færre, og i mine øjne regner jeg til
gengæld dém for snydt af værkstedet så vandet driver :-|

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-09-03 21:58

> Hvem her de ældste og billigste motorcykler? Fortrinsvis forholdsvis
> nybagte (=> unge?) motorcyklister?!

F.eks. mig.

> [...]
> opboring eller anden dybereliggende rep. men de er nok færre, og i
> mine øjne regner jeg til gengæld dém for snydt af værkstedet så

Jeg kunne heller aldrig finde på at få hovedrenoveret min motor på et
professionelt værksted, det kan jo slet ikke betale sig. Det vil komme til
at koste betragteligt over 10.000,- og det er jo mere end hvad en komplet
tysker-cykel i god stand koster. Det kan kun betale sig at reparere billige
cykler, hvis man selv kan lave det. Hvis man lader et værksted om det, så
var man sikkert billigere sluppet, hvis man købte en dyrere (og nyere)
model.

Men derfor synes jeg da godt at et værksted må være ærlig over for hvad en
reperation koster. Hvis de kommer med en pris på f.eks. 10.000,- for en
reperation, så ville jeg da straks sige nej tak, og det vil andre
forhåbentligt også. Hvis værkstedet så overholder det aftalte beløb, så er
det ikke værkstedet der skal kritiseres, men kunden selv. Værkstedet må
selvfølgeligt råde kunden til at gøre noget andet, men i sidste ende må
beslutningen vel ligge på kunden?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 12-09-03 15:04

> [...]
> Ved konsekvent at afvise kunder med større problemer på deres ældre
> motorcykler, sparer man sig nok for meget brokkeri over slutregningen!

Det er en tillidssag! - Jeg kører da på en gammel SR250 fra firserne og jeg
ville da aldrig forlange, at den vil blive som ny. Den opfattelse håber jeg,
at jeg deler med en evt. mekaniker, for hvis han skal gøre "hokus-pokus" og
spole MC'ens alder 21 år tilbage, så snakker vi jo sikkert om en helt anden
slutregning...

Hilsen
Lars

Fra : KT

Dato : 07-09-03 20:13

"CN" <dsl68189@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
røre
> ved den,
> selvom de er AUTORISEREDE YAMAHA Værksted.

Da jeg havde en SR500 fik jeg lavet den hos Thisted MC forretning (Fin
service og meget god mekaniker - han kan næsten sige hvad der er galt før
han rører ved maskinen).

Thisted er dog i nordvestjylland

Mvh Kim

Fra : Hekto

Dato : 07-09-03 21:22

In article <bjfu9v$7a2$1@news.cybercity.dk>, CN says...
> [...]
> lide det.
> Jeg har fundet ud af at de autoriserede ikke vil have noget med en gammel MC

Brdr. Stevns i Hårlev var måske en idé? De har da af og til nogle
istandsatte til salg.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Zorro

Dato : 08-09-03 06:38

Brd.Stevns i Hårlev kan jeg også godt tilslutte mig. de er hamrende dygtige
og flinke og rimmelige priser

Fra : PeterL

Dato : 08-09-03 09:11

Prøv evt. hos Søborg MC. De plejer at være til at snakke med.
Jeg har en ven der havde en SR500 ('95) som de tog sig af...
http://www.soborgmc.dk/

-PeterL

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-09-03 09:10

> Findes der et sted hvor man Reparerer SR500 og har forstand på det,
> og kan lide det.

Hej Claus

Jeg har gode erfaringer med Søborg MC. De reparerer alting til fornuftige
penge. Læs de gode anmeldeleser af dem her:
www.dmcn.dk under anmeldelser forhandlere/værksteder

Søborg MC
Tinghøjvej 51
2860 Søborg
tlf: 3969-1491
http://www.soborgmc.dk

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Denise

Dato : 08-09-03 11:50

> Jeg har gode erfaringer med Søborg MC. De reparerer alting til fornuftige
> penge. Læs de gode anmeldeleser af dem her:
> [...]

Hva' søren, endnu engang en af de gode gamle. Eli - aka Krumtap )
Hils derude fra Denise.

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, http://dfmc.dk/Denise_Reindel