Dækskifte: hvad er billigst?
Fra : Dak

Dato : 07-09-03 18:44

Så skal undertegnet have et nyt bagdæk og har derfor ovenstående spørgsmål
til gruppen.

Spørgsmål: Hvad er billigst?

Svarmulighed 1: At finde en lokal forhandler og bare få dem til at skifte
dækket

svarmulighed 2: Købe et dæk i tyskland og få den monteret og balanceret
herhjemme hos en mc-forhandler?

Svarmulighed 3: Dit bud...[indsæt tekst her]

Der er mulighed for at ringe til en ven og bruge publikum som hjælp.

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-09-03 18:55

Dak wrote:

> svarmulighed 2: Købe et dæk i tyskland og få den monteret og
> balanceret herhjemme hos en mc-forhandler?

....2'eren er den billigste, mener jeg...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Peter Graff

Dato : 07-09-03 19:29

mulighed nr 2 eller Hvis du bor i København..

> Svarmulighed 3 købe dækket i tyskland og kommer ned til Kantana MC på
deres skrueaften (2. og 4. tirsdag i måneden) og montere dækket.

MVH

Peter Graff

www.kantanamc.dk

Fra : GRISEN

Dato : 07-09-03 19:42

On Sun, 7 Sep 2003 20:29:22 +0200, "Peter Graff" <peter.graff@oncable.dk> wrote:

>deres skrueaften (2. og 4. tirsdag i måneden) og montere dækket.

Kan klart anbefales.... så kan man også lære noget af det.

*
Jan

Fra : wheeler

Dato : 07-09-03 21:34

"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> skrev

> Kan klart anbefales.... så kan man også lære noget af det.

[KLIP]

Ja, og få varmen samtidig

--
Wheeler
Fjern "[remove this]" i mailadresse ved direkte svar

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-09-03 19:29

> [...]
> skifte dækket
> svarmulighed 2: Købe et dæk i tyskland og få den monteret og
> balanceret herhjemme hos en mc-forhandler?

Ofte er det nummer 2, men ikke altid. Det kommer an på om du kan finde en
mekaniker der ville sætte dit medbragte dæk på for en rimelig pris.

Til min MC, som bruger tynde (og dermed billige) dæk, der kunne det ikke
rigtigt betale sig at bruge metode 2. Jeg kunne muligvis spare en lille
smule, men det var meget nemmere at indlevere cyklen hos den lokale og hente
den senere på dagen. Ikke så meget bøvl. Jeg vil godt betale en hundredelas
for at slippe for at købe dækket i tyskland og køre hen med fælg+dæk og få
det skiftet. Når jeg ikke har bil, er det ret besværligt at slæbe rundt på
det. Havde jeg til gengæld en bil, ville jeg nok bruge metode 2.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Freddy Lang

Dato : 07-09-03 20:39

Dak wrote:
> [...]
>
> Svarmulighed 3: Dit bud...[indsæt tekst her]
>
> Der er mulighed for at ringe til en ven og bruge publikum som hjælp.

Svarmulighed 3: (hvis du bor i en overkommelig afstand af Tyskland) Pille
hjulet af, smide det i bilen og køre ned til G. Wilhelmsen i Oeversee... De
har med meget stor sandsynlighed det rigtige dæk på lager, til en pris der
næsten med garanti er turen værd, og de klarer monteringen på stedet,
formedelst 10 EUR. Husk at vende forbi en grænsebutik på hjemvejen og køb 5
rammer dåseøl, ditto sodavand samt mindst 10 kg. slik. Nåh ja, tag et par
venner med i bilen, så I får en rigtig hyggelig tur.

--
Freddy
SV 650 S-K1

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-09-03 09:18

Freddy Lang wrote:
> [...]
> rammer dåseøl, ditto sodavand samt mindst 10 kg. slik. Nåh ja, tag et par
> venner med i bilen, så I får en rigtig hyggelig tur.

Jeg har lige fundet på en god undskyldning for en sidevogns-maskine
... der må næsten kunne være 10 rammer øl og et hjul i sådan en hvis
man pakker den ordentligt...

// Hans
--
Support the Demo Scene: http://se2k.dk
Scene Event 2003 - Dude you're getting a demo

Fra : Moller

Dato : 08-09-03 08:32

> Svarmulighed 3: Dit bud...[indsæt tekst her]

Find et sted som kan montere det billigt (behøver ikke at være en
forhandler) ellers brug dækjern :) og knofedt hvis du virkelig vil være
nærig, og ikke kender nogen med en dækmaskine (du ku melde dig ind i en MC
(ikke biker) klub, eller tage med på nogen fællesture for at fedte dig ind
et sted) ... dæk fra tyskland er klart biligst :) f.eks. til min MZ, koster
1 sæt af de billigste lorte dæk herhjemme hos en forhandler det samme som
jeg gir for en sæt BT-45 dæk hos reifersand.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Anders Nielsen (RF 9~

Dato : 08-09-03 08:54

Hel klart svar nr. 2. Jeg betalte 2.300,- for både for og bagdæk (incl.
fragt) hos Reifenversan, og det er vel ca. 1000,- sparet.

Men som alle andre siger: find et sted der vil montere dem billigt først.

Jeg forsøgte div. mc-forhandlere i storkøbenhavn og værste tilbud var
Enghave-MC. De ville ha' 2 arbejdstimer + 2 x 50,-, altså noget i
retning af 7-800,- kroner. Fuldstændig vanvittigt.

Jeg endte med at pille fælgene af og køre dem ud til Niels Vejle MC og
betale 300,- (Stadig lidt pebret).

Siden da har jeg fundet ud af at Skan-X faktisk har udstyr til at
montere MC-dæk, så mon ikke de er billige. Men det forudsætter at du
selv piller fælgene af.

/Anders
Suzuki RF-900