5 timer med motorcykel fra "N3" - NU! :-)
Fra : Hans Paulin

Dato : 06-09-03 22:32

Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : finn sander

Dato : 07-09-03 09:49

Jeg sad faktisk kl 02-03 og fik historien om ham der byggede Munck /h( kan
ikke lige stave navnet) Men uhyre intressandt at høre om hans ideer fra 60'
og hvordan 2-3 forskellige foretnings folk tog røven på ham......

Lige for dem der ikke ved det- han byggede ca. 400 MC fra bunden med NSU
motor( ca. 280kg) verdens første "super-bike" ( på jysk -et ordentlig
lokum )

FS --hvis moto efter 3x trak-days "hvis det ikke er let-så er det lige
meget"

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-09-03 10:02

finn sander wrote:

> Jeg sad faktisk kl 02-03 og fik historien om ham der byggede Munck
> /h( kan ikke lige stave navnet)

...."Münch" - (jeg skrev det ned af hensyn til en evt. diskusion )

> Men uhyre intressandt at høre om hans
> ideer fra 60'

....jeps...

....har så selv haft en bil med en lignende motor: NSU 1200 TT (samt
1000C og 1200C), så det var lidt sjovt igen (det var en genudsendelse)
at se Friedl Münch og høre hans historie...

> og hvordan 2-3 forskellige foretnings folk tog røven på
> ham......

....næppe 1. gang i historien dét er sket...

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-09-03 10:27

Hans Paulin wrote:

....glemte lige, at udsendelsen om den tyske motor- og
motorcykelkonstruktør "Düse" ("Jet") ikke var mindre spændende - han
byggede blandt andet en V2, hvor et af grundprincipperne var, at motoren
skulle være så let at skille ad som muligt! (jfr. diskussionen om,
hvordan man skifter et leje og en pakdåse på udgangsakslen på en Honda
VF500: se bl.a.:
news:bj9v78$tng$1@abbeden.bunk.cc )