Nummerplade
Fra : Torben

Dato : 06-09-03 17:50

Er der en lov, der forbyder at montere nummerpladen på den anden led !!!
Jeg overvejer at flytet min nummerplade over på siden, men orker ikke at
skulle have en mase crap ud af det !!!

--
Torben
http://www.stenbakken.dk/torben/

Fra : Sune

Dato : 06-09-03 18:22

"Torben" <FJERN_stenbak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
!!!
> Jeg overvejer at flytet min nummerplade over på siden, men orker ikke

Ja - her er et udklip fra registreringsbekendtgørelsen :

§ 77. Nummerpladen skal være anbragt på et synligt sted i lodret eller
næsten lodret stilling og i et plan, der er vinkelret på køretøjets
længdeakse.
vh Sune
--
Kia Clarus 1.8 SLX
Peugeot 406 2.0 ST

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 07-09-03 07:55

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> § 77. Nummerpladen skal være anbragt på et synligt sted i lodret eller
> næsten lodret stilling og i et plan, der er vinkelret på køretøjets

Det forbyder så heller ikke at montere den på siden, bare den har en vinkel
på 90 grader til køretøjets retning!
Der er mange harleyer samt lignende cykler der benytter det!

Thomas

---
Garanteret virusfri med AGV!

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 07-09-03 08:44

Thomas Buus Andersen wrote:

> Det forbyder så heller ikke at montere den på siden, bare den har en vinkel
> på 90 grader til køretøjets retning!
> Der er mange harleyer samt lignende cykler der benytter det!

Men nu skriver han "på den anden led". Men ser man efter, så er der mange
traktorer der kører med pladen på den forkerte led.

Ib Jakobsen

Fra : Kenneth Bang

Dato : 07-09-03 10:39

Registreringsbekendtgørelsen forbyder faktisk, at montere nummerpladen på
siden af motorcyklen som f.eks. mange Harleyer har det :

§ 76. Til registreringspligtigt køretøj udleveres to nummerplader, der skal
anbringes foran og bagpå køretøjet. Nummerplader af kvadratisk type skal
anbringes bagpå køretøjet. Til motorcykler, registreringspligtige knallerter
og påhængskøretøjer udleveres én nummerplade, der skal anbringes BAGPÅ
køretøjet.

Bagpå er ikke på siden...............

Mvh.

Kenneth Bang
Yamaha FZS600 & Mondeo 2,5 V6 med blåt lys.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 07-09-03 22:41

Kenneth Bang wrote:

> og påhængskøretøjer udleveres én nummerplade, der skal anbringes BAGPÅ
> køretøjet.
>
> Bagpå er ikke på siden...............

Nu var det ligesom ikke mig der var i tvivl om nummerpladens placering. Jeg har
også læst bekendtgørelsen. Men man kunne spørge: Bagpå, er det bageste punkt?.
Forstået på den måde, at hvis der er monteret tasker/bagagebærer som rager
længere bagud, er det ikke lovligt?. Og hvor går grænsen?.

Ps. Jeg har ikke Harley, og synes det ser åndsvagt ud med pladen ved bagakslen.

Ib Jakobsen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-09-03 11:09

Thomas Buus Andersen wrote:
> Det forbyder så heller ikke at montere den på siden, bare den har en vinkel
> på 90 grader til køretøjets retning!

Der står lodret ... lodret er ikke det samme som vandret...

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985