Den trækker elendigt!
Fra : KværnMaster

Dato : 06-09-03 16:19

Hej, på min Suzuki GSX 750 F '92 har jeg fået et problem, som jeg ikke er
enig med min mekaniker om årsagen til.

En gang i mellem går den en del ned i omdrejninger, og udstødningen lyder
som om den "gurgler hals", samtidig med, at hvis jeg slipper gassen og
motorbremser, så "skyder" den bagud. I tomgang går den i stå, hvis jeg ikke
skruer op til min. 2000 omdr./min.

Jeg har prøvet at få den dyset ind hos Carsten ved Midtfyns MC, og han
siger, at det er fordi nåle, styr mm. er meget slidte, og de derfor skal
skiftes (cyklen har kørt 88 tkm). Da problemet kun kommer en gang i mellem
(og så varer måske en halv time og så forsvinder igen), synes jeg det lyder
underligt???

Jeg har før haft noget lignende i min gamle Opel Manta, og der var der en
løs forbindelse mellem tændrør og -kabel.

Kan det være det samme her, eller noget andet (evt. elektrisk), eller skal
jeg have nye stumper i karburatoren?? Gode idéer er velkomne!

Mvh. Jan, der er træt af en ustabil Zus.

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-09-03 16:36

KværnMaster wrote:

> skal jeg have nye stumper i karburatoren?? Gode idéer er velkomne!

....min første tanke var, at det er nåleventilen, der hænger, så
svømmerhuset bliver for fyldt...

....min gamle Honda 7½ fra -70 var slem til dét - men nye ventiler i
svømmerhuset hjalp *ikke* på problemet...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-09-03 16:43

> [...]
> skal skiftes (cyklen har kørt 88 tkm). Da problemet kun kommer en
> gang i mellem (og så varer måske en halv time og så forsvinder igen),

Han er vist ret habil mht. at justere karburatorer, så der er nok noget om
det han siger. Det er ikke sikkert at det er der dit periodiske problem
ligger, men derfor kan den jo godt være slidt alligevel.

> [...]
> Kan det være det samme her, eller noget andet (evt. elektrisk), eller
> skal jeg have nye stumper i karburatoren?? Gode idéer er velkomne!

Det kunne også godt lyde lidt som om den mister en cylinder engang imellem?
Hvis tændingen ryger på den ene cylinder ryger benzinen uforbrændt igennem
og antændes i udstødningen hvor det resulterer i at den skyder.
Det behøver dog ikke nødvendigvis være tændingen der gør at benzinen ikke
bliver antændt i cylinderen. En dårlig svømmer kan også resultere i det
samme.
Min XS400 Seca havde for et års tiden et periodisk problem med at den ene
cylinder døde engang imellem, og da der kun er to af dem, kunne det godt
mærkes.
Når den kun kørte på 1 cylinder, skød den også meget ud af udstødningen, men
kunne pludseligt komme sig igen, så den kørte fint i et stykke tid. Derfor
var det lidt svært at finde fejlen. Til sidst fandt jeg ud af at
svømmerstanden var for alt for lav på den fejlende cylinder, og kombineret
med en hængende svømmer løb den engang imellem tør i svømmerhuset, hvorefter
den selvfølgelig kørte dårligt.

Siden svømmerstanden blev justeret, har den ikke haft den mindste antydning
til problemet.

Kan du få den til at køre dårligt mens den står i tomgang derhjemme, så kan
du prøve at finde ud af hvilken cylinder der fejler og kontrollere tændingen
på den.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 06-09-03 17:36

"KværnMaster" <painmaster4u@SLETDETTEhotmail.com> wrote in message
> [...]
> jeg have nye stumper i karburatoren?? Gode idéer er velkomne!
>
> Mvh. Jan, der er træt af en ustabil Zus.

Nu du selv siger Opel, så havde jeg et ret tilsvarende problem med min
kadett, løsningen var at rense karburator, der var en smule skidt i, som
engang imellem satte sig og blokerede for nogle dyser... Kan du komme til at
tømme og rense karbaratorerne med trykluft, så prøv det...

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Ervin Metzdorf

Dato : 06-09-03 20:34

> [...]
at
> tømme og rense karbaratorerne med trykluft, så prøv det...

Husk at afmontere membranerne først, de tåler ikke trykluft!!
m.v.h. Ervin
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=324