Hjælp !!!! køb af cykel
Fra : Kim Møller Jensen

Dato : 05-09-03 10:42

Hej
Jeg ville gerne høre lidt om hvad man som køber skal være opmærksom på
når man køber sin første MC og om der er nogen sider på nettet der
omhandler dette. Hvad er en god starter MC ?? Hvad skal jeg passe på
?? Er der nogen der har et godt tilbud ?

Jeg har haft kørekort en del år, så jeg skal ikke starte på en
neddroslet MC

TAK

Kim

Fra : Morten

Dato : 05-09-03 10:54

"Kim Møller Jensen" <kmj@dpddk.dk> wrote in message
> [...]
> ?? Er der nogen der har et godt tilbud ?
>
> Jeg har haft kørekort en del år, så jeg skal ikke starte på en

På denne side er der en grundig vejledning til hvad man skal kigge efter på
en brugt MC

http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.html

Fra : TheHobbit

Dato : 05-09-03 13:56

En god starter MC kunne f.eks. være:

Honda CB500
Suzuki GS500E
Kawazaki ER-5

Mit valg faldt i sin tid på GS500E fordi det er den hvor du får "mest for
pengene". Du får en 500cc MC der er holdbar/ gennemprøvet og pålidelig til
den billigste pris (udaf de tre). Ved Hondaen får du nok et mere "finpudset"
produkt (+lidt flere HK) men betaler også prisen for det.

Jeg havde dengang valget imellem en GS500E fra 1999 der havde gået ca.
12.000 km til lidt over 40.000 kr og en CB500 i stortset samme stand (lidt
ældre + lidt flere km) til omkring 10-15.000 kr mere.

Mine erfaringer med GS'erne har være udelukkende positive - udover at vaske
den 1 gang om ugen + smøre kæden og checkke olien hver gang jeg tanker har
jeg ikke rørt en finger på den. Den har kørt upåklageligt og starter som en
velsmurt symaskine.

Stephan

Fra : Peter Graff

Dato : 05-09-03 16:13

Hej Kim

Køb dig en SV 650 S, Så Behøver du aldrig skifte igen.
Hvis det er pengepungen der bestemmer, og du bare skal fra a til b, så find
en GS 500 E til 25-30.000 den holder prisen.

MVH

Peter Graff (Gul SV 650 S, med ridser efter bakkeåbningen)

Fra : Brian W.

Dato : 05-09-03 16:15

Peter Graff wrote:
> [...]
>

> MVH
>
> Peter Graff (Gul SV 650 S, med ridser efter bakkeåbningen)

Ja eller en CBR600 afhængig af hvor meget du vil ofre... Så får du helt
klart en kanon cykel.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........