Argh ! Kan ikke låse styrlåsen
Fra : Dennis Riis

Dato : 04-09-03 17:47

Hej,

Jeg har et problem med låsen på min MC.
Da jeg kom hjem i dag og ville låse MC'en, kunne jeg ikke få drejet nøglen
helt til venstre, sådan at den er styrlåst.
Er der nogen der har en idé om det kan laves uden at udskifte låsen ? Jeg
har prøvet både med den originale nøgle og en reservenøgle.

Nu er det ikke så slemt med hensyn til aflåsning af MC'en, da jeg både har
alarm og kædelås på den. Men hvad siger forsikringen ? Hvis den nu bliver
stjålet i nat, kan de så nægte at erstatte den, fordi den ikke har været
styrlåst ???

Mvh Dennis Riis
Suzuki Bandit 400

Fra : Armand

Dato : 04-09-03 21:12

Dennis Riis <driis@mobilixnet.dk> skrev i en
> [...]
> Er der nogen der har en idé om det kan laves uden at udskifte låsen ? Jeg
> har prøvet både med den originale nøgle og en reservenøgle.

Har du prøvet i begge(!) styrets yderstillinger?
Jeg har selv kommet til at forsøge at låse Lillefrøen til den side den ikke
kan, så hvorfor skulle det ikke også kunne ske for dig!?

> [...]
> stjålet i nat, kan de så nægte at erstatte den, fordi den ikke har været

Næppe!
Styrlåsen er så lavt rangerende en aflåsning at forsikringen oftest ikke(!)
accepterer den som eneste aflåsning - Derved burde de heller ikke kunne
klandre en ikke at bruge den!

--
Armand.