Hva' er jeres årlige MC budget på?
Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 04-09-03 17:50

Hejsa Gutter & Gutterpiger...

Jeg sad lige og spekulerede, hvad ligger jeres MC budget egenligt på om
året.
Jeg regnede lige lidt på mit eget, og kunne godt tænke mig at se hvad folk
ellers bruger.

Jeg ruller rundt på en GPZ500s fra '96, og kører ca. 10.000km /år.
Det koster mig godt 6.000,- i dæk vedligehold og forsikring (ansvar), og
dertil kommer så benzin.

Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?

Mvh
Kristoffer

Fra : Brian W.

Dato : 04-09-03 18:10

Kristoffer Lippert wrote:
> [...]
> (ansvar), og dertil kommer så benzin.
>
> Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?

Jeg synes at have regnet på at jeg brugte onkring 8000 kr om året på
motorcyklen.... dertil kommer benz.....

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : Emil Gundersen

Dato : 07-09-03 21:12

Hejsa

Kawasaki ZX-6R 2003: (5000km)

Benzin: 355L af 8,- ca. = 2840,-
Forsikring 2440,-

Udstyr: Udstødning, seat cover, Tankpad, mm. 3300+1000+150 ca. 5000,-

Service 850,-
Kædeolie 200,-

Mc løfter 250,-

Ialt 11030kr ca.
Der ud over kommer der et nyt bagdæk der nok står mig i 1400,- så derfor er
vi på 12430,- ca. DVS. det har kostet mig 2,5kr/km.

Hvis man så fjerner alt geilet mm, har det kostet ca. 1,5kr/km

Der mangler vægt afgift i regnestykket!

Mvh Emil

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 08-09-03 00:19

"Emil Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi på 12430,- ca. DVS. det har kostet mig 2,5kr/km.
>
> Hvis man så fjerner alt geilet mm, har det kostet ca. 1,5kr/km

Hvor har du en zx6'er forsikret til 2440 ? - eller er det ren ansvar?

Ellers et ret imponerende regnestykke.

/Kristoffer

Fra : Armand

Dato : 07-09-03 16:12

Kristoffer Lippert <krl@imv.au.dk> skrev i en

> "Emil Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev i en meddelelse

> Hvor har du en zx6'er forsikret til 2440 ? - eller er det ren ansvar?
> Ellers et ret imponerende regnestykke.

Ellers en imponerende lav udnyttelsesgrad af en så dyr maskine (ud fra
bensinforbruget: 5.500 - 8.000 km/årl )

--
Armand.

Fra : //Overby

Dato : 04-09-03 19:03

12k i benzin samt ca. 4k i vedligeholdelse derudover kommer benzinen

--
Med venlig hilsen/Best regards

Daniel Overby Hansen
Web: http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=383

Fra : Keld

Dato : 04-09-03 19:34

omkring 10.000,- inden vi er begyndt at forbruge (dæk, benzin & sliddele)

--
Keld R1

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-09-03 19:46

> [...]
> (ansvar), og dertil kommer så benzin.
> Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?

Nu har jeg kun haft mc i 2 år, så mit grundlag er ikke ret godt endnu..
Et løst overslag vil være ca. 6000-7000,- pr. år for min gamle XS400 '83
ekskl. benzinudgifter. Det skal så også siges, at jeg ordner det meste selv
hvis der er noget galt og i år har jeg heller ikke kørt så forfærdeligt
langt (ca. 2500km).

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 04-09-03 21:09

Martin Sørensen <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en

> [...]
> Et løst overslag vil være ca. 6000-7000,- pr. år for min gamle XS400 '83
> ekskl. benzinudgifter. Det skal så også siges, at jeg ordner det meste

- - - - - - - Og formår at hovedreparere til en hardware-udgift der kan
gøres op i "kasser øl"!

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-09-03 22:25

> - - - - - - - Og formår at hovedreparere til en hardware-udgift der
> kan gøres op i "kasser øl"!

Hehe, ja, når det ikke behøver at være fabriksnyt, så kan det gøres lidt
billigere end ellers, men det skal jo også til, når det hele skal
finansieres af en SU. Alternativet er ikke at have en MC, men det vil da
være for kedeligt..
Så hellere have en lidt ældre og billigere mc, og så lærer jeg også en del
af at skrue på den, inden jeg begynder at skrue på en dyrere og nyere
motorcykel.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 04-09-03 23:26

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 05-09-03 16:39

> Et løst overslag vil være ca. 6000-7000,- pr. år for min gamle XS400
> '83 ekskl. benzinudgifter.

Nu kom jeg så også i tanke om vægtafgift og nogle andre småting, så det
hedder nok 7000-8000,- pr. år ekskl. benzin.

Det giver en kilometerpris på over 3kr/km inkl. benzin.. Puha. Men hvis jeg
kørte lidt mere, så ville prisen nok også falde. Forsikring/vægtafgift er jo
i sig selv 2500kr/år.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jens Jessen

Dato : 04-09-03 19:52

Max 500,- for en Nimbus men fuld kasko, inden der bliver begyndt på
benzinen.

Journalist Jens Jessen (Djf)
Skanderborgvej 140, DK 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax + 45 8657 7204
Mobil + 45 2073 7471

Fra : anders majland

Dato : 04-09-03 20:09

60000km på 5 år har kostet mig følgende per km
(kopi fra regneark)

Service & spare parts
0.88

Insurance
0.20

Petrol
0.38

Wear
0.73

Sum
2.20

/A

Fra : Brian Lænø

Dato : 04-09-03 22:00

> [...]
> dertil kommer så benzin.
>
> Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?

Det er noget farligt noget at begynde at regne på, det er nok bedst at leve
i uvisheden
Men her mit forbrug.

Afdrag på lån ca. 14.000
Forsikring og vægtafgift ca. 4.000
Benzin ca. 10.000
Dæk, olie, sliddele og service m.m. ca. 5.000
Udstyr ca. 2.000
I alt ca. 35.000

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 08-09-03 17:34

"Brian Lænø" <brian-la@adslhome.dk> wrote:

>Det er noget farligt noget at begynde at regne på, det er nok bedst at leve
>i uvisheden
Enig! Men her kommer det alligevel:

I de sidste 12 måneder har SuperTenere'en kørt godt 15.000 kilometer
og kostet omtrent:

Forsikring 5.600
Dansk Autohjælp 500
Renter på lån 5.900
Benzin 7.800
Tøj 900
Service, reperationer og sliddele 10.900
Vægtafgift 580

I alt omkring 32.000

Dertil kommer så værditab, abonnement på motorcykelblade, is og pølser
når man er på hyggetur og al den 'tabte' arbejdstid der går med
hyggekørsel og -skru'ning

Den ST'er ér halvdyr, men så er den også både sjovt at køre på, en god
hobby og et godt transportmiddel - og det er jo hele tre ting!

--
Kåre

Fra : Armand

Dato : 04-09-03 21:13

> [...]
> dertil kommer så benzin.
>
> Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?

Av, av, av!
Pas på med den slags udregninger - man kan komme til at betænke om det er
det hele værd

Lillefrøen har i disse dage været i min varetægt et år, og regnskabet for
dét har været som følger:

Forsikring: 5.200,-
Rabat under opstaldning:
13 uger á 80,- : -1120,-
4.080,-
Bensin:
7.000 km á ,40/km: 2.800,-

Olie:
4l olie + filter v. Louis 100,-

Dæk:
Endnu ingen udgift!

Kæde:
Endnu ingen udgift!

3 stk baghjulslejer (delvis fejlkøb): 200,-

sum: 7.180,-

Altså lidt over 1kr/km.

--
Armand.
(der dog forhaler udgiften til en gearkassereperation (á ca. en tusse!?) og

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-09-03 22:33

> Lillefrøen har i disse dage været i min varetægt et år, og regnskabet
> [...]

Hov, hvad med din bagdæmper?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 05-09-03 16:17

> Hov, hvad med din bagdæmper?

I ér sågu' da også opmærksom på min økonomi!
Men det er rigtigt der ryger lige en tusse mere på: 8.180,- for 7.000 km
Jeg selv er sidenhen kommet i tanke om den manglende vægtafgift => 8.760,- !

Men hvis værditab skal høre med i regnestykket (som Bager begyndte med), så
forventer jeg et lavere budget qua anskaffelse til langt under dagsprisen
(og
havde jeg så for fanden da bare ikke indrømmet at jeg købte lillefrøen uden
at bemærke den færdige bag-affjedring - Så ville jeg kunne lade det beløb
(såvel som forgaflen) gå ind under købs-udgifter!)

Er der andre der har bedre styr på min økonomi, end Martin og jeg, og kan
fange mig i mere end nævnte ??

--
Armand.

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 05-09-03 08:43

> [...]
og
> et sæt pakdåser til forgaflen, fra regnskabet)

Ja, det er påfaldende, jeg ender også omkring 1kr pr. km...
Kører jeg mon for få km, eller er det bare nogle halvdyre km?

/Kristoffer

Fra : Armand

Dato : 05-09-03 16:15

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er påfaldende, jeg ender også omkring 1kr pr. km...
> Kører jeg mon for få km, eller er det bare nogle halvdyre km?

Halvdyr km-pris på én krone??
Læg lige mæke til at mit beløb opstår ud fra en rimelig forsikringspræmie,
og den kendsgerning at jeg endnu ikke har haft udgifter til dæk og kæde!
Mange betaler mere end det tredobbelte af min forsikringspræmie, ligesom at
en 1.000,- kr's kæde koster 5øre/km over 20.000 km og bagdæk hhv. fordæk.
koster mange omkring 35øre/km hhv. 17 øre/km!! Derved ligger der alene i dæk
og kæde en udgift på op til 50Ø/km skjult

--
Armand.

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 05-09-03 17:07

> [...]
dæk
> og kæde en udgift på op til 50Ø/km skjult

Du har en pointe der med de der dæk og kæde ting alene. - men min halvdyre
pris, var mere myntet på at gpz'eren er en lille maskine, der gerne skulle
være billig i drift. Og måske også billigere end en zx400'er... - men det
ser ud til at det springende punkt, hvis man fraregner afdrag, ikke
ubetinget hænger sammen med cyklens størrelse. - så måske kan jeg godt finde
en lidt større cykel og stadigt køre den til nogenlunde samme pris, hvis jeg
kan finde en forsikring der er billig nok.

/Kristoffer

Fra : Armand

Dato : 05-09-03 22:47

> [...]
> pris, var mere myntet på at gpz'eren er en lille maskine, der gerne skulle

Hvis alene de ca. 0,40kr/km ligger skjult i bensinudgiften, som følger hver
og én km man kører, er der kun lidt mere end dét til at dække resten af
udgifterne, hvis man forventer at holde beløbet under 1kr!
Læg atter lige mærke til at de største sportscykler med de vildeste
dækdimensioner kan bruge større beløb til dæk end til bensin

> ..........så måske kan jeg godt finde en lidt større cykel og stadigt køre
den til nogenlunde
> samme pris, hvis jeg kan finde en forsikring der er billig nok.

Alle indlæg viser tydeligt at det er forsikringspræmien der er den tungeste
post!!
Til gengæld så er der kun ét at gøre når dén er betalt: se at få kørt en
masse km's og udnytte dén udgift bedst!

--
Armand.

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 06-09-03 19:35

> [...]
tungeste
> post!!
> Til gengæld så er der kun ét at gøre når dén er betalt: se at få kørt en

Go' plan! - jeg har netop været ude og trille lidt i dag. Og minsanten, om
ikke der blev taget endnu et par milimeter af den ubrugte kant på dækkene..
Det gælder vel også om at få fuld valuta for pengene der..

/Kristoffer

Fra : anders majland

Dato : 08-09-03 11:05

> Alle indlæg viser tydeligt at det er forsikringspræmien der er den
> tungeste post!!
> Til gengæld så er der kun ét at gøre når dén er betalt: se at få kørt
> en masse km's og udnytte dén udgift bedst!

Så har du da ikke set mit indlæg, der er undtagelsen ....

Men da jeg startede som ny mcist gav jeg lige over 40øre/km i forsikring
men det sidste år var jeg nede på 6øre/km - For en kasko

/A

Fra : Martin Pedersen

Dato : 05-09-03 16:34

> Ja, det er påfaldende, jeg ender også omkring 1kr pr. km...
> Kører jeg mon for få km, eller er det bare nogle halvdyre km?
>
> /Kristoffer

Fjerner man afdraget på mc'en i mine beregninger havner jeg meget tæt på
2kr/km og det er ved 10.000 km/året, så du slipper ganske billigt.

Mvh
Martin

Fra : Orla Pedersen

Dato : 05-09-03 08:45

Armand skrev i meddelelsen ...
>--
>Armand.
>(der dog forhaler udgiften til en gearkassereperation (á ca. en tusse!?) og
>et sæt pakdåser til forgaflen, fra regnskabet)

Hva' blev resultatet af "knur'kasse" obduktionen ?

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 05-09-03 15:42

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en

og

> Hva' blev resultatet af "knur'kasse" obduktionen ?

Det værste der kunne tænkes:

Jeg kan ikke finde nogen fejl

Godt på vej til at skifte begge lejer på indgangsakslen, er jeg netop faldet
over en 20.000 km's ophugs-gearkasse til 75 ?, og dét kan man i værste fald
kun få det ene leje for. Så dén køber jeg istedet!
Måske at jeg derved samtidig kan slippe af med det syngende 5.gear :-/

--
Armand.

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 04-09-03 23:31

Kristoffer Lippert wrote:

> Jeg sad lige og spekulerede, hvad ligger jeres MC budget egenligt på
> om året.

Jeg kører ca. 5000 km i løbet af året.

Forsikring. 4000 kr.-
Vægtafgift. 530 kr.-
Dæk: 1000 kr.-
Andre Slidedele anslået 500 kr.-
Benzin 5000/18 * 8,00 = ca. 2300 kr.-

Altså ca. 8000-9000 kr.- på årsbasis incl. benzin.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)

Fra : Cwinn

Dato : 05-09-03 07:10

Kristoffer Lippert wrote:

> [...]

> dertil kommer så benzin.

> Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?

Det vil du slet ikke vide

Fra : Anders Nielsen (RF 9~

Dato : 05-09-03 07:39

Sjovt for engangs skyld at regne den ud.

Service: ca. 5000,-
Forsikring: 6000,-
Afdrag på lån: 42.000,-
Dæk (billigt år): 1700,-
------------------------
Ialt 54.700,-

OG DET ER ALLE PENGENE VÆRD !!!!

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-09-03 08:12

Jeg har kørt i alt 2200km det sidste år på min CBR 600 F2 fra 1994. Den ahr
gået 110.000km, og spinder som en mis.

22000km a 17km/L (Gemmensnit. Den lå mellem 22,5 og 14,5)= 1290L = 10.000Kr
Forsikring 5000kr
Vægtafgift 580kr
Afdrag 15600Kr. Da lånet er mindre end CBR'en er værd kan man vælge at se
det som opsparing)
Renter af lån ca. 3000kr
Værdditab: 3000kr
Et kædekit DID O-ring 500kr (købt via DBA)
Et sæt dæk D207 på tilbud 1350kr. Jeg har også kørt et sæt BT010 op, men dem
fik jeg for et stykke arbejde jeg lavede.
7L Olie 10W50 fra Louis 315kr ialt
2 stk Honda filtre 150kr ialt
Kædesavsolie 1L 40Kr (til scottolieren, købt med rabat i Silvan)
Forgaffelolie 1L 75kr
4 Tændrør = 50kr tilbud hos Louis
Ventilbrikker: 120Kr

Summet bliver det:
Afdrag: 15600Kr
Fasteudgifter: Renter, forsikring, vægtafgift, værditab. 11580Kr
Benzin: 10.000
Dæk: 1350kr
Service: 750Kr

I alt: 39280!

ARGH! Hvorfor lavede jeg det regnestykke. I Husstanden har vi også en Suzuki
DR 600, Kawasaki GPZ 500 S og en MZ ETZ 251. Gad hvide hvorfor vi ingen
penge har Som man kan se sparer jeg max på service og dæk, men afdrag,
faste udgifter og benzin kan jeg ikke løbe fra.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-09-03 09:37

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> I alt: 39280!

Ikke så detaileret... men:

RD-regnestykke.

ca. 6000km. (12km/l, 300km/l olie.)

Forsikring: 2000kr/aar
Reservedele: 2500kr
2taktsolie, ca. 18l, gennemsnitspris paa 50kr/l: 900kr
benzin, 500l, gennemsnitspris på 8kr: 4000kr
Diverse: 2000kr

11400kr, det passer sgu nok meget godt ... :)

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 05-09-03 08:40

Meget interessant, men jeg glemte at spørge hvad i kører på, det kunne jo
være interessant og se hvad de forskellige cykler går hen og koster på sådan
et årstid...
- er der hold i at de små cykler er billigere pr. km, eller er det blot et
spørgsmål om alder og "held" ?

/Kristoffer

Fra : Moller

Dato : 05-09-03 16:08

> [...]
> et årstid...
> - er der hold i at de små cykler er billigere pr. km, eller er det blot et

Det er et spørgsmål om kombination af det hele... min MZ er ældre end
min bandit, men meget mindre... og prismæssigt vil jeg nok mene at for hver
krone jeg smider i MZ'en smides der ca. 3-5 gange så mange i banditten hvis
ikke mere :) men som sagt den ene er et transportæsel, og den anden er
legetøj (Shhhhh, ikke for højt ellers skal den jo sælges for en bil).

Men på den anden side min GT-380 kostede røve ud af bukserne, men hva
fanden den var 1 ældre end mig (76'er og jeg er 77'er)... og 2 takt, og fra
skruzuki osv... alle de dårlige ting på en gang :)

VH
Lars Molnit

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 05-09-03 08:44

"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> wrote in message
> [...]
> dertil kommer så benzin.
>
> Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?

GS 450 (Gumse), kører hele året rundt ca 12.000 km, vægtafgift og forsikring
1100,-, vedligeholdelsesomkostninger.......det eneste den får er et
oleiskift engang i mellem. Resten er noget jeg finder eller har til overs
fra andre projekter. Jeg har lavet et hurtigt regnestykke med overslag og
det viser at hvis jeg kører 12000 km om året og køber benzin til 8,50 kr/l
og indregner vedligeholdelses omkostninger så koster en kørt km på Gumse 75
øre. Så kan DSB og alle de andre sgu godt dreje nøglen om når jeg har min SU
traktor!!!

DT125R, kører hele året rundt, vægtafgift og forsikring 850,-, Den har i år
fået den store motorrenovering med nyt stempel alle nye lejer og pakdåser,
malet stellet nye bøsniger i stellet hvor dette måtte være tiltrængt, nye
kædeguider og div. og det forløb sig til omkring 1500,- alt i alt.

Bandit 600, kører 8 md om året ca 15.000 km, vægtafgift og forsikring
3500,-, Olieskift, dæk og bremseklodsskift om året er svært at beregne da en
del af det er sponsoreret, men den har da fået en scootoiler i år.

Og dertil kommer så det sjov man har ved siden af med køretøjer uden nr.
plader. Og så er der der jo personligt udstyr.

Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse
www.motortosse.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-09-03 13:52

Per Milborg Pedersen wrote:

> GS 450 (Gumse), kører hele året rundt ca 12.000 km...

Hmm, Fazeren, 10 mdr årligt:
Benzin: 15000km / 18 km/l * 8 kr/l = 6666,-
Kæde: 650,-
Kædeolie: 150,-
Dæk: 2500,-
Vægtafgift: 580,-
Forsikring: 1650,-
Motorolie + filter: 600,-
Bremseklodser: (skud i tågen) 400,-
Bremsevædske: 100,-
Fartbøder: 0,-
Tændrør: 100,-
Ventiljustering: 1500 kr *15Mm/42Mm 536,-
Ialt: 13932,-

Eller 92,88 øre per km, eller omkring 20% dyrere end Pers gumse
Der er naturligvis også en afskrivning, men min er først begyndt efter at
have kørt 20kkm på den, da jeg jo fik Fazeren umanerligt billigt

14k kr lyder måske af meget, men når det så sammenholdes med, hvad jeg
sparer i offentlig transport, så er det nu slet ikke galt.
Så er der jo også lige mtx-dimsen. 7k i indkøb, 3k til motorhavari samt dæk
og meget få kørte km. Den er dyyyr! Den må jeg hellere få samlet i
weekenden, har desværre ikke haft tid før :-/

--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-09-03 13:58

Jes Vestervang wrote:

> Hmm, Fazeren, 10 mdr årligt:...

Købt uden andet, end en måneds bevilget overtræk på 7k kr
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Wheeler

Dato : 12-09-03 14:28

Yamaha RD 350 ypvs
8K pro anno (heraf 1000 kr. til benz/2T olie)

(de sjoveste, men dyreste km til dato)

Wheeler
VFR 750F
TDR 125R

Fra : Armand

Dato : 12-09-03 19:10

Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> skrev i en

> Købt uden andet, end en måneds bevilget overtræk på 7k kr

Hæ!
Lillefrøen blev købt på telefonisk bevilliget overtræk á et par og tyve
tusinde - Over et par (i praksis: 3) lønninger!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-09-03 21:38

Armand wrote:

> Hæ!
> Lillefrøen blev købt på telefonisk bevilliget overtræk á et par og tyve
> tusinde - Over et par (i praksis: 3) lønninger!

14-dages lønnet?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Armand

Dato : 15-09-03 15:48

> 14-dages lønnet?

Jup!
Men til gengæld på rejsearbejde med deraf følgende mer-indtægt!
Alt i alt blev Lillefrøen betalt af mit rejsearbejde det år!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-09-03 16:29

Armand wrote:

> Jup!

Ikke ringe

> Men til gengæld på rejsearbejde med deraf følgende mer-indtægt!

Den slags er altid godt

> Alt i alt blev Lillefrøen betalt af mit rejsearbejde det år!

Den var jo heller ikke så dyr
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Kenneth

Dato : 05-09-03 10:08

Jeg giver:

7000 kr. for en Honda ST1100 European årgang 2001

Kenneth
www.ziax.dk?30

Fra : Martin Pedersen

Dato : 05-09-03 11:04

Kristoffer Lippert wrote:

> [...]

> dertil kommer så benzin.

> Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?

Det er et farligt regnestykke at lave.
Ca. 10000 km/året på en SV650S fra 2002

Dæk: 2500
Forsikring (kasko) og vægtafgift : 5500
Benzin: (10000/14)*8 = 5700
Afdrag : 24000
Service (regner med omkring 3000, ved det ikke helt)
Indkøb af gejl til mc'en : 2-3000 kr (påregner at købe en helkåbe til den
og lidt andet der skal fixes når pengene kommer)

Ialt : omkring 43000 og derudover kommer self. værditab.

Jeg vidste jeg skulle lade være med at lave dette regnestykke, tror
hellere jeg må holde det for mig selv og lade være med at vise banken det

Mvh
Martin

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-09-03 12:27

Martin Pedersen wrote:
> Ialt : omkring 43000 og derudover kommer self. værditab.

Deraf kan man uddrage at en RD er betydeligt billigere at holde
kørende ... :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Martin Pedersen

Dato : 05-09-03 13:19

Hans Joergensen wrote:

> Deraf kan man uddrage at en RD er betydeligt billigere at holde
> kørende ... :)

Det har jeg aldrig været i tvivl om
Jeg havde ikke selv regnet med at den var så dyr at køre på, det er jo kun
en "lille" 650'er, den måtte da være lidt halvdød. Skal love for at en
prøvetur fik ændret på den opfattelse hvorefter jeg var solgt, regningen
for hvad det koster at køre på den var noget jeg måtte finde ud af med
tiden. Plejer at finde pengene når der er brug for dem, har trods alt haft
mc de sidste 4 år hvor jeg også har været på SU.

Nu skal den så bare holde omkring 3 år, så bliver den sikkert udskiftet
igen. Så er den også afbetalt, og pengene kan bruges til noget nyt
legetøj. Hvad det så bliver til den tid må guderne vide

/Martin
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=197

Fra : Moller

Dato : 05-09-03 16:01

> Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?

Av av...

MZ ETZ 251 CDi...

Olie 100Kr.
kæde 115Kr.
diverse reservedele + 1 sæt BT45 dæk... 2000Kr.
forsikring 1300Kr. årligt...

ca. 4000Kr. årligt + bensin hvis ikke jeg har glemt noget :)

Suzuki GSF 1200 S

dæk i år 6000Kr.
forsikring 6700Kr.
olie 500Kr.
kædekit 900Kr.
KN filter, oliefilter osv.. 1000Kr.

så ca. 15.000Kr. årligt + benzin, og diverse løse ting :)

hmmm, nå ja, så afbetaling på lånet til banditten osv...

æv, hvorfor spurgte du om det :( nu kom alle de ting som konen ikke må
vide frem jo :( hun ka jo få en lille mink for de penge... shhh ...

Nå ja, så er der lige at denne vinter smides der for 7kilo afjedring på
banditten, og så kom der jo en nyrenoveret motor på MZ'en i foråret til ca.
1500Kr. i stumper og lejer osv.. :)

VH
Lars Molnit
Som undres over hvor fanden man har fået de penge frem som studerende :)

Fra : Martin Pedersen

Dato : 05-09-03 16:31

> VH
> Lars Molnit
> Som undres over hvor fanden man har fået de penge frem som studerende
:)

Det er en mærkelig egenskab med at selv om bankkontoen er tom er der
alligevel penge til mc'en når man er på SU
Har heller aldrig rigtigt forstået princippet, men jeg syntes at efter jeg
er blevet færdig med at studere er det sværer at finde pengene :(

Mvh
Martin

Fra : Flemming Petersen

Dato : 08-09-03 09:46

> [...]
> året.
> Jeg regnede lige lidt på mit eget, og kunne godt tænke mig at se hvad folk

[snip]

Nu blev min cykel godt nok kun brugt til race, men anyway here goes:

CBR900RR 92 = 25.000 kr (købt sidste år, værdiløs nu)
Race Tech values= 1.500 kr
Støbejernsskiver= 2.000 kr
Bremseklodser = 1.000 kr (3 sæt)
Dæk= 16.000 kr
Tilmeldinggebyrer= 15.000 kr
Ny motor = 10.000 kr (ren dumme bøde)
Kæder = 2.000 kr
Lakering = 1.500 kr
Transport af mc= 15.000 kr
Rep. efter styrt= 3.000 kr
Ialt 92.000 kr

Det blir i alt 2500-3000 km på bane

Og for det får man:
1 uges træning i Val de Vienne (1 styrt)
4 trackdays på knutstorp
2 Løb på karlskoga (1 styrt)
1 Løb på jyllandsringen (1 styrt)
2 Løb på padborg
1 Testdag på padborg
2 Løb ring djursland (1 styrt)

Cyklen mangler pt:
Kåberep. (hele højreside er revet af)
Nyt bremsegreb.
Ny pakdåse til forben.
Nye fjedre til forben.
Ny frameslider.
Lakering.
Ny gasrulle.

Flemming J Petersen
CBR900RR 92 som endelig skal på pension
GSXR750 98

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 08-09-03 15:38

"Flemming Petersen" <fjp@gimp.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> CBR900RR 92 = 25.000 kr (købt sidste år, værdiløs nu)
> Race Tech values= 1.500 kr
> Støbejernsskiver= 2.000 kr
> Bremseklodser = 1.000 kr (3 sæt)
> Dæk= 16.000 kr
> Tilmeldinggebyrer= 15.000 kr
> Ny motor = 10.000 kr (ren dumme bøde)
> Kæder = 2.000 kr
> Lakering = 1.500 kr
> Transport af mc= 15.000 kr
> Rep. efter styrt= 3.000 kr
> Ialt 92.000 kr
>

> Det blir i alt 2500-3000 km på bane
>
> Og for det får man:
> 1 uges træning i Val de Vienne (1 styrt)

Hmm, der er så også gået lidt mere til benet end gennemsnittet..
Imponerende at du har lavet så mange styrt på en sason, uden at brækket
noget der har taget lang tid at få til at gro sammen..

/Kristoffer

Fra : Flemming Petersen

Dato : 09-09-03 08:31

[snip]
> [...]
> Imponerende at du har lavet så mange styrt på en sason, uden at brækket
> noget der har taget lang tid at få til at gro sammen..

Det der baneræs er jo stærk vanedannede ;)

Alle mine styrt har været med lav fart:

I frankrig blev jeg uenig med en anden kører om hvornår vi skulle dreje og
efter lidt nærkontakt stak han af med mit bremsegreb, så jeg valgte en tur i
grusset. Kostede et bremsegreb og lidt gaffa. Ingen skader på mig.

På jyllandsringen var det vådt med et tør spor. Jeg udbremsede en ramte
det tør spor, kom gennem det tørespor og lagde mig ned. Jeg fik lidt blå
mærker
på benet, kun lidt ridser på cyklen.

Efter utalige advarsler om det en venstresving på djursland godt kan drille
lowsider
jeg pga. af kolde dæk efter 3 omgange. Lidt ridser på cyklen.

Efter at have kompenseret for for bløde fjedre i forenden med mere olie
indtil flere
gange (det virkede til sidst), har jeg lært at pakningerne ikke kan tåle det
høje tryk.
Jeg fik akut utæt forgaffel under et løb, så jeg fik olie og en for blød
forende = at
ligge sig ned ved indbremseningen til et lidt ujævnt sving. Bremse greb,
gasrulle, højres side
af kåben og frameslideren døde, igen ingen skader på mig.

Så alt i alt en kanon sæson. Næste år må jeg prøve noget hårdere ;)

/Flemming

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 10-09-03 09:41

> [...]
> af kåben og frameslideren døde, igen ingen skader på mig.
>
> Så alt i alt en kanon sæson. Næste år må jeg prøve noget hårdere ;)

Ja, hvis jeg havde en 50-100kkr at skyde efter det, så gjorde jeg det også
gerne.
Jeg synes den største umiddelbare forhindring ser ud til at være at man skal
have anskaffet en kassevogn. - og det er mig en smule uoverskueligt og dyrt.

Det med at købe en cykel uden afgift, burde ikke være noget problem.

/Kristoffer

Fra : Peder

Dato : 09-09-03 10:57

On Mon, 8 Sep 2003 10:46:03 +0200, "Flemming Petersen" <fjp@gimp.dk>
wrote:

> [...]
>
>Nu blev min cykel godt nok kun brugt til race, men anyway here goes:
>
>CBR900RR 92 = 25.000 kr (købt sidste år, værdiløs nu)

snippe
Arh Flemming. Nu er du jo heller ikke gennemsnitskører.
Du giver begrebet "at vælte rundt" en helt ny betydning...

Godt at se at du er kommet til fornuft og har købt en ordentlig cykel.

Min egen økonomi tør jeg dårlig regne på..
Men næste år budgetterer jeg med 40.000,- og det er ekskl. afskrivning
af mc.
For det regner jeg med 8-10 løb.
--
Peder
SGSXR750 (http://roadracing.netpartner.dk)

Fra : Flemming Petersen

Dato : 09-09-03 15:32

[snip]
> Arh Flemming. Nu er du jo heller ikke gennemsnitskører.
> Du giver begrebet "at vælte rundt" en helt ny betydning...

Jeg er også blevet kaldet craserkaj. Jeg syntes nu selv at det er gået
temmelig godt.

> Godt at se at du er kommet til fornuft og har købt en ordentlig cykel.

Tja nu må vi se hvad jeg syntes om den. Har ikke prøvet den endnu.
Men jeg har allerede en fin lille ønske liste til den:
Powercommander
RaceTech

> Min egen økonomi tør jeg dårlig regne på..
> Men næste år budgetterer jeg med 40.000,- og det er ekskl. afskrivning
> af mc.
> For det regner jeg med 8-10 løb.

"Kun" 40.000 for 8-10 løb? Bruger du ikke dæk? (læs: 1 sæt pr. dag)
Hvad med transport er det med i de 40.000 kr?

Jeg regner med 70.000 kr for 6-7 løb, 4 banedage, og forårs træning.

/Flemming

Fra : Peder

Dato : 09-09-03 16:36

On Tue, 9 Sep 2003 16:31:53 +0200, "Flemming Petersen" <fjp@gimp.dk>
wrote:

>Tja nu må vi se hvad jeg syntes om den. Har ikke prøvet den endnu.
>Men jeg har allerede en fin lille ønske liste til den:
>Powercommander
Pjat
>RaceTech
Er også i mine tanker..

>"Kun" 40.000 for 8-10 løb? Bruger du ikke dæk? (læs: 1 sæt pr. dag)
>Hvad med transport er det med i de 40.000 kr?
Nix. 1 bagdæk pr. dag - ½ fordæk.
Transport er blevet minimalt med RyanAir
Det kan måske snige sig op på mere, men det er indtil videre
budgettet.

>Jeg regner med 70.000 kr for 6-7 løb, 4 banedage, og forårs træning.

Jamen du vælter jo også hele tiden

Fra : Flemming Petersen

Dato : 10-09-03 09:27

[pletvis snipperi]
> Pjat

Jeg har hørt at den skulle have lidt on/off gas som kunne kureres af
powercommanderen.
Hvis den også fik lidt ekstra muller ville der helle ikke være dårligt.

> Er også i mine tanker..

Skal vi se om vi kan score lidt mængde rabat et eller andet sted (om en
måned eller 2
jeg er for flad lige nu.) Jeg skal også bruge nogle nye endnu hårdere fjedre
til bladen.

> Nix. 1 bagdæk pr. dag - ½ fordæk.
> Transport er blevet minimalt med RyanAir
> Det kan måske snige sig op på mere, men det er indtil videre
> budgettet.

Sådan som det ser ud nu er dæk godt i 20 min. og brugbart i 20 mere også er
det dødt :(

Hvad med transport af mc'en? Og hvad gør du når du får krøllet den? (Sig
ikke at
du slet ikke har været nede og rode rundt.)

Hvis det er så billigt og jeg kan slippe afsted med udgifter kunne det jo
godt være jeg
også skulle nosse mig samme og flytte mit ræs derned. Jeg kunne evt. starte
med at flytte
den ene cykel derned.

/Flemming

Fra : Peder

Dato : 10-09-03 12:15

On Wed, 10 Sep 2003 10:26:30 +0200, "Flemming Petersen" <fjp@gimp.dk>
wrote:

>Jeg har hørt at den skulle have lidt on/off gas som kunne kureres af
>powercommanderen.
OK. Det er muligt. Jeg har ikke følt mig generet

>Hvis den også fik lidt ekstra muller ville der helle ikke være dårligt.
Nej der er aldrig heste nok, men jeg synes ikke det er der jeg savner
forbedringer.

> [...]
>måned eller 2
>jeg er for flad lige nu.) Jeg skal også bruge nogle nye endnu hårdere fjedre
Lad os se på det.

>Sådan som det ser ud nu er dæk godt i 20 min. og brugbart i 20 mere også er
>det dødt :(
Vi har nok ikke helt samme kørestil... Jeg føler nærmest at jeg
frådser ved at skifte så ofte, men min affjedring er også kommet helt
godt på plads. Derfor halser jeg heller ikke ud og køber andet.

>Hvad med transport af mc'en? Og hvad gør du når du får krøllet den? (Sig
>ikke at
>du slet ikke har været nede og rode rundt.)
Psst. Jeg har ikke været nede siden Knutstorp sidste år - og det var
ubetydeligt - en ridset frameslider og udtødning.
Som sagt - vi har forskellig kørestil. Din er vist en kende hurtigere
end min.
Indtil videre har Tanja sørget for transport af cyklen, og det vil
efter al at dømme blive ved med.

> [...]
>godt være jeg
>også skulle nosse mig samme og flytte mit ræs derned. Jeg kunne evt. starte
Tja. Det kunne i hvert fald være sjovt. Claus kører ikke mere med i
år, men måske næste år. I værste fald må vi investere i en trailer med
plads til 3 cykler. Forudsat at Tanja vil være med til en udvidelse af
teamet forstås.