Sidevognskursus i København?
Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-09-03 12:42

Halløj,

Beklager at der kommer endnu et kørelære-spørgsmål.. men,

Hvor i Københavns-området (eller evt. også gerne lidt uden for) kan
man mon finde den kørelærer der tilbyder det billigste
sidevognskursus ?

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Bjørn S

Dato : 04-09-03 13:07

Hans Joergensen wrote:

> Hvor i Københavns-området (eller evt. også gerne lidt uden for) kan
> man mon finde den kørelærer der tilbyder det billigste
> sidevognskursus ?

Findes det da ? Altså desidert kursus for sidevogn ?
Jeg ville da bare ringet rundt og spurgt om at få deltage til et
køreteknisk kursus som er obligatorisk i dag til mc-kortet.. Måske er det
ikke det store du lærer, men tilstrækkeligt til at "komme i gang".
Med mindre du søger et bronsekursus for sidevogn så klart.....

Jeg vet at i hvertfald Søren/Bilskolen / MC skolen i Gentofte laver
diverse specialedeals.

--
/Bjørn

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-09-03 13:25

Bjørn S wrote:
> Findes det da ? Altså desidert kursus for sidevogn ?

jah .. os der har haft kørekort siden før '96 og ikke tog til
sidevogn dengang, kan vha. et sidevognskursus på køreteknisk anlæg
erhverve sig ret til at føre motorcykel med sidevogn .. eller noget
i den stil :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-09-03 14:29

"kan vha. et sidevognskursus på køreteknisk anlæg erhverve sig ret til at
føre motorcykel med sidevogn"

Jep. Præcis hvad jeg har gjort. Jeg tog kortet i '95 og har taget
sidevognskortet senere.....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : anders majland

Dato : 04-09-03 12:52

> Hvor i Københavns-området (eller evt. også gerne lidt uden for) kan
> man mon finde den kørelærer der tilbyder det billigste
> sidevognskursus ?

Jeg ville ringe til de køretekniske anlæg / kravlegårde der anvendes til
formålet. På amager ved lufthavnen og flyvergrillen er der bla. et anlæg

/A

Fra : Thorstein

Dato : 04-09-03 13:25

Inge's køreskole i Hillerød tilbyder special-deals - vi havde i hvert fald
en fætter med på banen, da vi alligevel skulle afsted ifbm kørekort
erhvervelse. Han lavede ikke andet end at lave sidevogns øvelser på en
gaaaaammel BMW.

http://www.inges.dk/

Thorstein

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-09-03 07:42

Thorstein wrote:
> [...]
> en fætter med på banen, da vi alligevel skulle afsted ifbm kørekort
> erhvervelse. Han lavede ikke andet end at lave sidevogns øvelser på en

Hm, det koster 1200kr, har jeg lige fået forklaret ...

Min smertegrænse går så ca. 500 kr lavere .... jeg må lige lede
videre .. ;)

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Thorstein

Dato : 05-09-03 10:38

Av min arm!

Held og lykke

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 04-09-03 16:09

Hans Joergensen wrote:
> Hvor i Københavns-området (eller evt. også gerne lidt uden for) kan
> man mon finde den kørelærer der tilbyder det billigste
> sidevognskursus ?

Jeg mener ikke der skal blandes en kørelære ind i den sag. Skal men ikke
bare en 1/2 dag på køreteknisk anlæg til listepris?

Jens
RD

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-09-03 16:14

> Jeg mener ikke der skal blandes en kørelære ind i den sag. Skal men
> ikke bare en 1/2 dag på køreteknisk anlæg til listepris?

Der skal da en kørelærer til at forestå øvelserne og skrive under på at
øvelserne er gennemført.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 04-09-03 21:58

Martin Sørensen wrote:
> Der skal da en kørelærer til at forestå øvelserne og skrive under på
> at øvelserne er gennemført.

Jaa, det lyder da meget rigtigt. Da jeg tog kortet var der en med som havde
alm. kort i forvejen. Jeg forstod på ham at det var listepris, på samme måde
som alle de køreskoler jeg kender, tager samme pris for en tur på
køretekniskanlæg, selv om der er en kørelære med.

Jens