Lortelandmænd og deres møgdynger mit på ve~
Fra : Andrew

Dato : 03-09-03 22:55

Hej

Ja, så skete det for første gang i min karriere som mc'ist at jeg havnede i
en farlig situation der heldigvis endte godt og lykkeligt:

Kommer kørende ad en landevej. Vejen der er omgivet af flade pløjemarker til
begge sider svinger ind i et blindt venstresving og tværs over vejen ligger
store tykke mudderspor efter en landmand der med sine store traktorsutter
har krydset vejen og trukket en møgdynge mudder med sig. Og ikke nok med at
han har lagt ét tykt mudderspor, gu fri mig vel om han ikke også har lagt et
identisk og ligeså latterligt glat og vammelt muddersport 30 meter længere
fremme i svinget.
Det er ikke just en livret for en mc i et sving med 60 i timen. Da mc'en
allerede ligger ned i svinget kan jeg umuligt bremse hårdt op da dette vil
lede til at hjulene skrider. Så jeg retter mc'en op og kører henover
mudderet derefter svinger jeg og retter igen op og kører henover den næste
møgdynge, og så er det overstået.

Måske får jeg det til at lyde meget mere dramatisk end det var, men det er
måske pga min arrigskab over de landmænd, der ikke tænker sig om og slæber
mudder ud på vejen uden nogen som helst tanke for de trafikanter der kører
der. Med det kæmpe mudderspor som var på vejen var det rent faktisk ikke kun
farligt for mc'er men i lige så høj grad farligt for biler der let (imho)
ville kunne sætte i skred efter at have mistet vejgrebet i mudderet.

Landmanden kunne i det mindste sætte et advarselsskilt op 100 meter i
forvejen om at "her kan forekomme mudder på vejen som følge af markarbejde"
eller endnu bedre spule eller skovle mudderet væk - men næææææh nej. Det er
de for fine til.
Hvor glade mon de bønder blev hvis jeg lagde et asfalt-bælte på størrelse
med den mudderdynge tværs henover deres pløjemark...eller noget...

/anders

---

Fra : Hekto

Dato : 03-09-03 23:09

In article <bj5o1l$r2q$1@sunsite.dk>, Andrew says...
> [...]
> Hvor glade mon de bønder blev hvis jeg lagde et asfalt-bælte på størrelse
> med den mudderdynge tværs henover deres pløjemark...eller noget...

Du kan så se frem til. at når han har slæbt hele marken ud på vejen, og
regnen har skyllet mudderet væk ... er marken også væk! ;0)

De skal gøre rent efter sig, og kunne godt skilte når de lavede den
slags.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 03-09-03 23:48

> De skal gøre rent efter sig, og kunne godt skilte når de lavede den
> slags.

Det er den teoretiske fremgang.

I praksis bør man nok bare forvente, at der, ude på landet i denne tid, tit
er jord på vejene.

Fra : Hekto

Dato : 04-09-03 08:05

In article <bj5r3l$177o$1@news.cybercity.dk>, slet.hsl.@code12.dk
says...
> I praksis bør man nok bare forvente, at der, ude på landet i denne tid, tit
> er jord på vejene.

Ja, selvfølgelig!
Men det ville alligevel forbedre trafiksikkerheden, hvis de fulgte
reglerne! (ligesom det så ofte vil, i andre sammenhænge)

Der bør bare ikke ligge noget farligt og flyde på kørebanen, når det
kan undgås, eller der kan skiltes og advares!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Fra : Armand

Dato : 04-09-03 15:24

Hekto <hekto.nospam@hekto.dk> skrev i en
> [...]
>
> Der bør bare ikke ligge noget farligt og flyde på kørebanen, når det
> kan undgås, eller der kan skiltes og advares!

Og så er det lige at jeg spørger igen:
Er der én der kan finde mig den eksakte § omkring dét emne?

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-09-03 16:01

> Og så er det lige at jeg spørger igen:
> Er der én der kan finde mig den eksakte § omkring dét emne?

Måske denne:

-------
Kapitel 14

Hindringer på vej

Forurening af vej m.v.

§ 87. Der må ikke på vej henkastes eller efterlades noget, der kan være til
fare eller ulempe for færdslen.

Stk. 2. Såfremt der fra køretøj tabes eller spildes noget på vej, der
kan være til fare eller ulempe for færdslen, skal dette straks fjernes. Kan
dette ikke ske, skal andre, indtil faren eller ulempen er fjernet, ved
afmærkning eller på anden lignende måde gøres opmærksom på forholdet.

Stk. 3. Trafikministeren kan fastsætte bestemmelser om anbringelse af
beholdere og lignende genstande på vej. Trafikministeren kan endvidere
fastsætte bestemmelser om afmærkning af vejmaterialer på vej.

Stk. 4. Politiet kan forlange privat luftledning, der føres over vej,
fjernet, såfremt den er til fare eller ulempe for færdslen.

--------

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 04-09-03 22:32

Martin Sørensen <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en

> [...]
>
> Hindringer på vej
>
> Forurening af vej m.v.
>
> § 87. Der må ikke på vej henkastes eller efterlades noget, der kan være

Tak!

Dén vil blive skrevet bag øret til verbal levering i snotten på givne
forurenere fremover, ligesom at det altid hjælper at henvise direkte til
hvor forseelsen er nævnt, når man skriver og brokker sig til offentlige
instanser!

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-09-03 08:08

Nu har jeg selv engang boet på landet. Og landmænd skal skilte og de skal
feje efter endt arbejdsdag, også selvom de skal køre lort på den samme
strækning dagen efter.

Hvis ikke, så kan man evt. ringe til politiet og de vil finde frem til
ejeren af marken og give ham et påbud.

Sådan formoder jeg det stadig er.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Bjørn S

Dato : 04-09-03 11:11

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> [...]
> strækning dagen efter.

> Hvis ikke, så kan man evt. ringe til politiet og de vil finde frem til

Alternativt Vejdirektoratets særlig oprættede linie for det;
"Er der noget i vejen ? Ring 8020 2060"
Jeg går udifra at de også dekker de mindre veje, eller har overordnet
myndighed over dem ?

--
/Bjørn

Fra : Armand

Dato : 04-09-03 22:11

Bjørn S <bjosko@yahoo.com> skrev i en news:bj734c$9i$1@abbeden.bunk.cc...

> Alternativt Vejdirektoratets særlig oprættede linie for det;
> "Er der noget i vejen ? Ring 8020 2060"
> Jeg går udifra at de også dekker de mindre veje, eller har overordnet
> myndighed over dem ?

Vejdirektoratet dækker amtsveje, hovedveje og motorveje - Øvrige vejnet
hører under kommunerne at vedligeholde, hvorfor det også er kommunalt
(sheriffen?) at der skal klages!!

Vejdirektoratets telefon-nummer må forøvrigt være nærmest elementært at have
lagt ind på mobilos, bare for tilfældets skyld

--
Armand.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 04-09-03 07:59

Andrew <andvalen@post.tele.dk> wrote in article
<bj5o1l$r2q$1@sunsite.dk>...

> [...]
markarbejde"
> eller endnu bedre spule eller skovle mudderet væk - men næææææh nej. Det

De er rent faktisk forpligtet til at sætte skilte op, så hvis der var sket
noget ku du ha krævet erstatning.
--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : /cni

Dato : 04-09-03 08:10

Soren Lindholt wrote:
> De er rent faktisk forpligtet til at sætte skilte op, så hvis der var sket
> noget ku du ha krævet erstatning.

Samt, såvidt jeg husker, rengøre vejen efter markarbejdets ophør eller
ved solnedgang - hvad så end der kommer først af de to.

Godt der ikke skete noget, men man må, som tidligere nævnt i tråden, nok
forvente, at der kan forekomme den slags på vejen - ligesom man må
forvente blade på vejen ved skovene til efteråret.

--
/cni
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=192

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-09-03 08:50

Kedelig historie, igen tvivl om det! :o/
MEN som flere andre også skriver, er det hvad man kan forvente, når man
kører på landet. Selvfølgelig er det landmandens ansvar, men det er jo
også en umulighed for ham, at stå og rengøre sine dæk når han kører ud fra
marken... Det ville blive skruen uden ende, og kan dybest set ikke lade
sig gøre.
Dog kan han godt, som andre også har nævnt, rengøre efter sig om aftenen,
eller når han er færdig.
MEN hvad med om man venter med at fyre sin motorcykel af (okay, du kørte
jo så ikke så stærkt) til man har oversigtsforhold, der passer til
farten!? :o/
Jeg bor på grænsen mellem by og land, og jeg ser tit hvordan mange
motorcykelister føler sig uovervindelige og frie fra alle farer, når de
rammer byskiltet med den røde streg over.
Alt i alt går det ud over én selv, selvom det er landmandens skyld, og
dessuden bør man tage hensyn til andres fejl i trafikken, ligesom man
tager hensyn til børn osv. i tæt befærdede områder.

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : uffe.j

Dato : 04-09-03 19:09

Nu er det jo sådan, at landmændene føler sig højt hævet over resten af
befolkningen og vel også loven.
Hvilket bland andet giver sig udslag i tilsvinede veje, en stank af gylle
over hele landet, iltsvind i søer og fjorde ligesom de med største
fornøjelse kører med langsomme traktorer og landbrugsredskaber på
hovedvejene i myldretiden.

Fra : Fixer

Dato : 05-09-03 07:25

hej

man skal køre efter forholdene

i vil alle gerne have brød, flæskesteg og bøf

nej, jeg er ikke landmand; men bor på landet

hilsen fixer

Fra : Hekto

Dato : 06-09-03 09:06

In article <3f582c2c$0$422$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Fixer
says...
> man skal køre efter forholdene

Ja!

> i vil alle gerne have brød, flæskesteg og bøf

Nej tak! Helst ikke på de vilkår lanmændeneplager dyrene frem!

> nej, jeg er ikke landmand; men bor på landet

Det gør jeg da heller ikke!?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-09-03 21:54

Hekto wrote:

> In article <3f582c2c$0$422$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Fixer
> says...
>
> Nej tak! Helst ikke på de vilkår lanmændeneplager dyrene frem!

Plager dyrene frem? Den forstår jeg ikke.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Hekto

Dato : 15-09-03 06:12

In article <o31f31-qvh.ln1@svedig-gnu.fake>, Jes Vestervang says...
> Plager dyrene frem? Den forstår jeg ikke.

Besøæg en god stor svinestald. og du vil vide præcis hvad jeg mener!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-09-03 14:22

Hekto wrote:

> In article <o31f31-qvh.ln1@svedig-gnu.fake>, Jes Vestervang says...
>>
> Besøæg en god stor svinestald. og du vil vide præcis hvad jeg mener!

Been there... Jeg er glad for ikke at være gris.

<kvægavlersøn-mode>
Jeg kan glæde dig med at køer har det bedre I mc-sæsonen er normal
praksis at de går på græs hele tiden... når de da ikke lige er inde for at
blive malket. Om vinteren går de enten i løsdriftstalde eller står bundet i
en bindestald. Sidstnævnte er selvfølgelig ikke just voldsomt spændende,
men de lader nu alligevel til at have det fint.
</kvægavlersøn-mode>

FUT: poster
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Hekto

Dato : 15-09-03 17:50

[This followup was posted to dk.fritid.motorcykel and a copy was sent
to the cited author.]

In article <svqg31-bek.ln1@svedig-gnu.fake>, Jes Vestervang says...
> Been there... Jeg er glad for ikke at være gris.

Ja Ikke?

> [...]
> en bindestald. Sidstnævnte er selvfølgelig ikke just voldsomt spændende,
> men de lader nu alligevel til at have det fint.

Hvis lige man ser bort fra racer som Belgisk Blonde, der kun kan føde
ved kejsersnit, og at køer leveres drøægtige til slagteriet, samt lidt
problemer med tremmekalve og eksport sydpå, så har køer det nok
generelt bedre end grise.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-09-03 23:27

Hekto wrote:

> [This followup was posted to dk.fritid.motorcykel and a copy was sent
> to the cited author.]

Hmm, det var nu meningen at svar kun skulle ryge i min postkasse.
Dyrevelfærd er vist lidt OT herinde

> Hvis lige man ser bort fra racer som Belgisk Blonde, der kun kan føde
> ved kejsersnit,

Det er vist en usædvanlig race, og jeg kan trøste dig med det med
kejsersnittene er en særdeles dyr affære, som man selvfølgelig helst vil
være fri for. Af samme årsag vil den race du nævner aldrig finde vej ind i
en almindelig produktion.

> og at køer leveres drøægtige til slagteriet

Hmm, det ved jeg egentlig ikke noget om. Umiddelbart virker det ikke
specielt fornuftigt, sådan rent økonomisk, ligesom jeg heller ikke er
sikker på at kødkvaliteten er den samme.

>, samt lidt problemer med tremmekalve og eksport sydpå,

Jep, det er noget skidt. Decidere tremmekalve finder man vist ikke længere i
DK.

> så har køer det nok generelt bedre end grise.

Jaah

FUT: Poster
--
mvh Jes Vestervang

Fra : kenn@diversion.dk

Dato : 15-09-03 19:41

"Jes Vestervang" skrev i meddelelsen news:svqg31-bek.ln1@svedig-gnu.fake...

> Been there... Jeg er glad for ikke at være gris.

Tjahh, det skulle da lige være orne i de tusinde søers land

Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.diversion.dk - divvy til salg
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=271

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-09-03 23:14

kenn@diversion.dk wrote:

> Tjahh, det skulle da lige være orne i de tusinde søers land

*GRILL*!
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-09-03 07:37

uffe.j wrote:
> [...]
> over hele landet, iltsvind i søer og fjorde ligesom de med største
> fornøjelse kører med langsomme traktorer og landbrugsredskaber på

Jah, ned med alle landbrugs-produkter! .. boycut dem!
</ironi>

Nu skal det altså også være praktisk muligt at drive landbrug,
skal landmanden hver gang han er kørt over en vej vade ud og vaske
den ren igen med børste og spand ?

Rule no. 1 ved kørsel på offentlige veje: Se dig for, før du kører
hurtigt..

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Orla Pedersen

Dato : 05-09-03 08:47

uffe.j skrev i meddelelsen <3f577f9b$0$447$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>over hele landet, iltsvind i søer og fjorde ligesom de med største
>fornøjelse kører med langsomme traktorer og landbrugsredskaber på

Hey, hva' har Du fået at spise

mvh
Orla