øv øv så fik jeg min første røvtur :-(
Fra : Allan Jørgensen

Dato : 03-09-03 12:38

øv øv øv
igår kl 17:30 på vej til mc-tirsdags-møde gik det galt sådan ca 800 m
hjemmefra, da bilisten foran mig foretog en katastrofe opbremsning for ikke
at banke op i den kø af biler der var på ndr. fasanvej lige efter falstervej

resultat : et styk blokeret forhjul, en kort glidetur med maskinen ind i
hendes bagende og mig kurende op på siden af bilen..

tja hvad der gik galt ved jeg ikke udover jeg åbenbart var uopmærksom i et
kort øjeblik

cyklen fik jeg bugseret hjem humpende med møje og besvær og med et meget
kort styrudslag så den var ikke nem at få rundt om hjørne. fakta om cyklen.
hele kåben er smadret både front og begge sider, kåbestativet er trykket
ind, venstre håndtag var presset helt ind til tanken og den ene forlygte er
smadret. tror det var den der tog knaldet på hendes hængertræk. kan ikke
lige umiddelbart se om der er skade ved forgaffel men det ser ikke sådan ud
udover nogle ridser ved bunden af den. nu må vi se hvad forsikringen siger
og hvad det kommer til at koste :-/

var lige et smut på skadestuen idag da jeg ikke kunne støtte så godt på
venstre fod og så fik jeg samtidig lejlighed til at gense hvor det skete.
der er et bremsespor på ca 3 m hvor det svinger til højre og det passer
meget godt med at det var på venstre side cyklen lagde sig ned, og at det
kun var forhjulet der blokerede.
gudskelov er min fod kun forstuvet, intet brækket og det var det eneste der
var galt med mig

-- år 2003 er bare ikke mit år. min svigermors bil som vi lånte mens hun var
på ferie blev skadet for mindst 30 kkr da en bilist fik et ildebefindende og
smadrede 3 biler på smallegade og det var sidste søndag!!!
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Morten

Dato : 03-09-03 12:49

> tja hvad der gik galt ved jeg ikke udover jeg åbenbart var uopmærksom i et
> kort øjeblik

Man glemmer at holde tilstrækkelig afstand. Det er en klasisk fejl, jeg har
selv gjort det, og en af mine kollegaer gjorde nøjagtig det samme for nylig.

MortenO

Fra : Kim Hansen

Dato : 03-09-03 18:26

On Wed, 3 Sep 2003 13:48:54 +0200, "Morten" <TRÆT@SPAM> wrote:

>Man glemmer at holde tilstrækkelig afstand. Det er en klasisk fejl, jeg har
>selv gjort det, og en af mine kollegaer gjorde nøjagtig det samme for nylig.

Ja, og holder man afstand nok, er der som regel en der maser sig ind
imellem

M.V.H

Kim Hansen

Fra : Brian W.

Dato : 04-09-03 15:57

Kim Hansen wrote:

> Ja, og holder man afstand nok, er der som regel en der maser sig ind
> imellem
>

> M.V.H
>
> Kim Hansen

Ja og derfor ligger man sig altid i billistens venstre sidespejl ud mod
midten af vejen, men ca 2 sek afstand. Så smadrer man nemlig ikke sin
forlygte på et anhængertræk, men kan måske nøjes med et par ridser.
Jeg har selv prøvet at være uopmærksom. Kørende langs stranden. Man kikker
jo ud til vandet, og lige pludselig holde bilen foran stille og man når op
på siden af bilen ved venstre dør, før man holder stille, og kikker ned på
billisten som ser lettere forskrækket ud... ...( vil man så redde æren hæver
man hånden råber et eller andet mens man rtue med tæsk... Så tror de andre i
køen at du er uden skyld og man redder æren.. ....skynd dig væk inden han
kan svare igen ....) eller not....

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 04-09-03 22:00

"Brian W." <Brian.wXXX@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> køen at du er uden skyld og man redder æren.. ....skynd dig væk inden han

LOL modparten i min sag sagde at hun sad og kiggede ind på Frb. hospital og
kiggede så frem og opdagede at køen holdt stille og da hun havde bremset
helt op, kigger hun så i bagspejlet og ser mig der kommer hurtigt imod
hende. damn hun rystede mere på hænderne end jeg gjorde da vi skulle
udveksle adresser mm

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-09-03 12:58

Øv øv.

Det er sekunder der tæller

Godt der ikke skete mere med dig.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 03-09-03 15:27

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Øv øv.
>
> Det er sekunder der tæller
>
> Godt der ikke skete mere med dig.

ja det er jeg også glad for

Fra : TheHobbit

Dato : 03-09-03 12:59

Sur sur røv - øv hvor noget skod....

Det er sket for mig en enkelt gang - dog (heldigvis) i madkasse. Tæt trafik,
et øjebliks uopmærksomhed, bang! Heldigvis kunne jeg nøjes med en bøjet
nummerplade og en lille flænge i plastikken på kofangeren. Håber aldrig det
sker på MC.

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- We who are about to die salute you -

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 03-09-03 15:44

"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> wrote in message
> [...]
> et øjebliks uopmærksomhed, bang! Heldigvis kunne jeg nøjes med en bøjet
> nummerplade og en lille flænge i plastikken på kofangeren. Håber aldrig

hæ den har jeg også været på i madkasse hvor jeg bremsede op til et lyskryds
og så slap jeg af en eller anden grund bremsen og trillede stille og roligt
op i manden foran fordi jeg lige samtidig skulle kigge i kraks der
skete ingen skade, men vi var da begge ude og kigge og grine lidt af det

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-09-03 13:03

Allan Jørgensen wrote:
> øv øv øv

Jeg lægger lige et par øv'er oveni ..

ØV ØV .. :o/

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 03-09-03 15:28

> Jeg lægger lige et par øv'er oveni ..
>
> ØV ØV .. :o/

ikke nok, om igen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-09-03 15:40

Allan Jørgensen wrote:
> ikke nok, om igen

ØV ÆV ÆV ØV ØV ÆV ÆV ØV ØV ÆV ÆV ØV ØV ÆV ÆV ØV ØV ÆV ÆV ØV ØV ÆV ÆV
ØV ØV ÆV ÆV ØV ØV ÆV ÆV ØV ØV ÆV ÆV ØV ØV ÆV ÆV ØV ØV ÆV ÆV ØV ØV ÆV
[...]
ØV ØV ÆV ÆV ØV ØV ÆV ÆV ØV ØV ÆV ÆV ØV ØV ÆV ÆV ØV!?!1

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 04-09-03 09:27

ÆV ØV!?!1
cut en masse æv øv'er

det var bedre
det var nok det der fes rundt i mit hovede efter det skete

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-09-03 13:51

Allan Jørgensen wrote:

> det var bedre
> det var nok det der fes rundt i mit hovede efter det skete

Jeg kender godt den der følelsen.. Men bagefter er man (forhåbentlig) rigtig
glad for at der ikke skete mere!

Synd for din maskine forresten :(

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 05-09-03 20:58

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message
> Jeg kender godt den der følelsen.. Men bagefter er man (forhåbentlig)
rigtig
> glad for at der ikke skete mere!

jo absolut, for med tanke på hvordan min fod så ud, og hvor ondt den gjorde
og stadig gør, så er jeg meget meget glad.

> Synd for din maskine forresten :(

det er en død ting der kan erstattes, men surt er det selvfølgelig
--
Allan(fzr600us)som sikkert ikke kører mere i år :-/
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 03-09-03 13:04

> [...]
>
> resultat : et styk blokeret forhjul, en kort glidetur med maskinen ind i
> hendes bagende og mig kurende op på siden af bilen..

Ærgeligt

Et held du har kasko, for det lyder rimelig dyrt.

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 03-09-03 15:31

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> wrote in message
> Ærgeligt
>
> Et held du har kasko, for det lyder rimelig dyrt.

tja lige nu har jeg kigget på mc'er i tyskland og der kan jeg få en hjem for
omkring en 10-15 kkr så hvis rep bliver dyrere end det så vil jeg lige
snakke med forsikringen, om det var en mulighed for at holde omkostningerne
nede. ved ikke om forsikringen eller for den sag skyld værkstedet går med
til det?

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 03-09-03 16:05

> [...]
omkostningerne
> nede. ved ikke om forsikringen eller for den sag skyld værkstedet går med

Hvis du har mulighed for det (og skaden koster væsenligt mere en hjemtagen
cykel fra Tyskland), så kan du jo "bare" skrue selv. Så undgår du da
selvrisiko og præmieforhøjelse. Og du har så også en god sjat reservedele
til overs.

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 04-09-03 09:37

> [...]
> cykel fra Tyskland), så kan du jo "bare" skrue selv. Så undgår du da
> selvrisiko og præmieforhøjelse. Og du har så også en god sjat reservedele

jep den overvejer jeg også, men desværre er der jo også en modpart som jeg
kørte ind i, og hun skal jo også ha lavet sin bil selom de sikkert kun
drejer sig om udretning af kofanger og stikket til hængertrækket....

Fra : anders majland

Dato : 03-09-03 14:41

> resultat : et styk blokeret forhjul, en kort glidetur med maskinen
> ind i hendes bagende og mig kurende op på siden af bilen..

Ja trælst - har lavet samme nummer selv...

Så kan folk kalde det en begynderfejl så meget de lyster men det ændrer
ikke på at der på motorcykel er kontant afregning for selv små kørefejl
.... (Blokade af et hjul under en nedbremsning vil jeg kalde en "lille"
kørefejl / den store fejl var ikke at vre opmrksom)

God bedring

/A

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 03-09-03 15:36

"anders majland" <andersDOTmajland@jyde.dk> wrote in message
> [...]
> ... (Blokade af et hjul under en nedbremsning vil jeg kalde en "lille"
> kørefejl / den store fejl var ikke at vre opmrksom)

ja den kan jeg godt huske ved ålholms plads, hvordan går det med skulderen
giver den stadig problemer?

hmm ja det værste er at jeg ikke kan huske de par sekunder tilbage før jeg
lavede katastrofe opbremsningen udover at jeg kiggede i sidespejlet men
efter hvad det ved jeg ikke

--
Allan(fzr600us)med en lettere senil dement hjerne
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : anders majland

Dato : 03-09-03 16:41

Allan:
> ja den kan jeg godt huske ved ålholms plads, hvordan går det med
> skulderen giver den stadig problemer?

Nej den er heldigvis ved at være helt iorden - men det er også snart 2år
siden.

Armand:
>Det ærgelige er blot at der er ingen der gider eje en fornuftig
>"begynder-cykel" uden kåbe og sager som koster en bondegård blot man
tilter
>med 0,1km/t(*)!

Eller alternativt leve med ridserne og huskes på fadæsen hver gang man
skal ud og køre

Jeg var så "heldig" der for 2 år siden ikke at ramme nogen så aprilia
fik stort set kun kosmetiske skader....

/A

Fra : Hekto

Dato : 03-09-03 19:17

In article <bj532d$17$1@sunsite.dk>, anders majland says...
> Nej den er heldigvis ved at være helt iorden - men det er også snart 2år
> siden.

Hmmm ... så mangler jeg stadig 20 måneder!!! :0/
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Armand

Dato : 03-09-03 15:46

anders majland <andersDOTmajland@jyde.dk> skrev i en

> Ja trælst - har lavet samme nummer selv...
>
> Så kan folk kalde det en begynderfejl så meget de lyster men det ændrer
> ikke på at der på motorcykel er kontant afregning for selv små kørefejl

Helt sikkert, og ligeså sikkert er at alle kommer dér forbi før eller siden.
Det ærgelige er blot at der er ingen der gider eje en fornuftig
"begynder-cykel" uden kåbe og sager som koster en bondegård blot man tilter
med 0,1km/t(*)!

At det ikke er til at forsikre en kåbebeklædt 600'er skal nok ses i lyset af
at det er en opnåelig model for mange begyndere :-/

(*):
Min tidligere GPZ900R blev hele to gange tiltet af sidestøtten af en
parkerende nabo - Begge gange kostede det ~10.000,- at reparere

--
Armand.

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 04-09-03 09:44

> [...]
> Det ærgelige er blot at der er ingen der gider eje en fornuftig
> "begynder-cykel" uden kåbe og sager som koster en bondegård blot man

min har da tiltet ved 0,2 km/ uden der skete noget... nåja det var på en
blød græsplæne

> At det ikke er til at forsikre en kåbebeklædt 600'er skal nok ses i lyset
af
> at det er en opnåelig model for mange begyndere :-/

er sikker på at hvis jeg kom i dag og sagde at jeg ville forsikre min hos
runa ville de sige blankt nej, men dengang for 4 år siden var det intet
problem.
nu har jeg en god forsikring hos dem, og til næste år er jeg måske elite
bilist hvis jeg ikke lader forsikringen lave skaden ellers er det 2 punkter
tilbage

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 03-09-03 15:48

"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensenfjernpunktum@sletkoget2net.dk> wrote in
message news:iok5b.64278$Kb2.2902401@news010.worldonline.dk...

nu vil jeg se om jeg kan låne søsters digicam og tage nogle billeder af den
imorgen, for køn er den ikke blevet!!

hmm og så var der Armand som sagde at de fleste ulykker sker inden for få km
fra hjemmet. små 800m :-/

Fra : Bernhard

Dato : 03-09-03 20:19

Allan Jørgensen

MC-ulykke

Trist historie, men godt der ikke skete større fysisk skade, og at du er forsikret!

Wheeler

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 03-09-03 21:11

"Allan Jørgensen" <allan.c.jorgensenfjernpunktum@sletkoget2net.dk> skrev i
en meddelelse news:iok5b.64278$Kb2.2902401@news010.worldonline.dk...
> resultat : et styk blokeret forhjul, en kort glidetur med maskinen ind i
> hendes bagende og mig kurende op på siden af bilen..

Argh....Surt!

Selvom du ikke kan bruge det til noget som helt i øjeblikket, så får du en
stor bunke sympati herfra......

Been there, done that, did'nt buy the T-shirt, but did trash the bike.

/Henrik, Aalborg

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=161

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 04-09-03 11:14

Hej Allan

Det er bare ærgeligt. Jeg ville ikke blande forsikringen ind i det.

Jeg ville købe en tysker til 10.15.000kr. Bygge din FZR pænt op igen, og
sælge resten som racer cykel. 8.000kr kan du med lethed sælge en fungerende
FZR 600 for, der på et tidspunkt kan indregistreres. Du kan også vælge at
tage de bedste stumper, og og sælge resten som reservedele. Du kan også
klikke tyskeren sammen med de nødtørftigt reparerede dele fra din egen
cykel, og sælge den "uden afgift" til det samme som du har givet for den i
Tyskland. Den sidste finte er ofte brugt. Alt i alt skal dit stel være
skævt, cyklen brændt eller motoren smadret for at det kan betale sig at
bruge forsikringen. Jeg har personligt kun kasko på min CBR fordi jeg har
lånt pengen i banken. Jeg har kasko på min DR 600 fordi det kostede 200kr
mere end ansvar

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 04-09-03 14:24

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message
> Det er bare ærgeligt. Jeg ville ikke blande forsikringen ind i det.

ja det går jeg også og tænker på lige nu og har da kigget på mobile.de og
der er da et par stykker der kunne være spændende at kigge på

> [...]
> lånt pengen i banken. Jeg har kasko på min DR 600 fordi det kostede 200kr

hmm mit problem er at jeg ikke har de penge der skal til for at købe en
tysker hjem. Damn det er surt at være ledig

har lige regnet på forsikringen. 3500 i selvrisiko og 2 trin tilbage giver
maks 10.000kr ekstra jeg skal betale over de næste 2 år iberegnet min hjelm
og jakke som går over indbos forsikringen.. dam di da da den lokker men så
kan jeg også risikere at de ikke vil forsikre min næste maskine :-/

hvad med modparten hende skal jeg jo også betale til så hun ikke melder det
til forsikringen eller hur?

Fra : anders majland

Dato : 04-09-03 15:09

> [...]
> iberegnet min hjelm og jakke som går over indbos forsikringen.. dam
> di da da den lokker men så kan jeg også risikere at de ikke vil

De kan sagtens dække dit tøj/hjelm på indbo uden at du bruger kaskoen -
det gjorde jeg hos GF

> hvad med modparten hende skal jeg jo også betale til så hun ikke
> melder det til forsikringen eller hur?

Ja det er "stort" regnestykke... som vel afhænger af skaderne på bilen
hvad vej vil tippe

/A

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 04-09-03 22:08

> Ja det er "stort" regnestykke... som vel afhænger af skaderne på bilen
> hvad vej vil tippe

hun fik en bule under kofangeren og trykket stikket til hængertrækket, men
det var en gammel mitsubishi galant fra starten af 90'erne. jeg prøvede at
kontakte hende idag for at høre hvad hun havde tænkt sig at gøre ved sagen,
men hun var desværre ikke hjemme, men hvis hun nu ikke vil gøre noget ved
det udover at tjekke om der er noget vitalt der er gået i stykker. så ville
jeg godt sponsere en rigtig god middag i byen, eller noget tilsvarende så
jeg havde valgmuligheden for at hente en reservedels maskine i tyskland.