Hvor stort et "DK"-skilt...
Fra : Hans Paulin

Dato : 02-09-03 22:27

....er det liiige man skal ha på, hvis det er man fahrer ned til
Tyskland - kunne ikke tænke mig at ha et på på størrelse med dem, der
sidder på madkasserne - men hvordan er det nu lige med dét?
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-09-03 07:22

Hans Paulin wrote:
> ...er det liiige man skal ha på, hvis det er man fahrer ned til
> Tyskland - kunne ikke tænke mig at ha et på på størrelse med dem, der
> sidder på madkasserne - men hvordan er det nu lige med dét?

Søgte lidt på Google - here goes:

http://home15.inet.tele.dk/sunday/tek2.html :

HVOR STORT SKAL ET DK SKILT VÆRE PÅ EN MC?

SVAR: DER FINDES INGEN REGLER OM AT DANSKE MOTORCYKLER SKAL VÆRE
UDSTYRET MED DK SKILT, MEN REJSER MAN TIL UDLANDET ER DER REGLER FOR AT
MOTORCYKLEN SKAL VÆRE FORSYNET MED ET SÅDANT. DET ER DOG DE UDENLANDSKE
REGLER, DER GÆLDER OG DERFOR KAN JEG KUN REDEGØRE FOR DE DANSKE REGLER,
DER SIGER NOGET OM STØRRELSEN PÅ NATIONALITETSMÆRKET PÅ UDENLANDSKE
MOTORCYKLER. DETTE MÆRKE SKAL VÆRE ELIPSEFORMET OG HAVE EN MINDSTE
STØRRELSE PÅ 175 X 115 MM. BOGSTAVERNE SKAL VÆRE MINDST 80 MM HØJE OG 10
MM BREDE.

....så det hedder "madkasse-skilt" ;-(

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-09-03 07:28

Hans Paulin wrote:

> DETTE MÆRKE SKAL VÆRE ELIPSEFORMET OG
> HAVE EN MINDSTE STØRRELSE PÅ 175 X 115 MM.

....hvor i helvede skal man få plads til dette på en normal mc?

....selv med lovlig bagskærm er det ikke muligt, medmindre man bruger
topboksen, som man så skal ha med hver gang!

Fuck!

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 03-09-03 07:35

har aldrig brugt dk skiltet , og har efter godt 15000 km i udlandet(italien,
tyskland, frankrig, østrig, schwiez, osv) ikke haft nogen problemer med det

Lasse
Mille & Karin & Neelix

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-09-03 07:42

Lasse Lundberg wrote:
> har aldrig brugt dk skiltet , og har efter godt 15000 km i
> udlandet(italien, tyskland, frankrig, østrig, schwiez, osv) ikke haft
> nogen problemer med det

....det ku jo i princippet være et spørgsmål om tid, før man fik dét...

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-09-03 15:07

Hans Paulin wrote:
> ...hvor i helvede skal man få plads til dette på en normal mc?

På siden af kåben... der står ikke noget om placering ;)

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-09-03 15:23

> På siden af kåben... der står ikke noget om placering ;)

På indersiden af kåben måske?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-09-03 15:46

Martin Sørensen wrote:
> På indersiden af kåben måske?

Jeg tror liiige jeg kan få plads! under sædet!

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Denise

Dato : 03-09-03 07:55

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en meddelelse
> Hans Paulin wrote:
>
> ...så det hedder "madkasse-skilt" ;-(
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Hmm, hvis mit dk-skilt på bagskærmsforlængeren alligevel ikke du'er i
udlandet, så kan jeg jo lige så godt tage det af, med mindre jeg vil
reklamere for forhandleren, der står på. Det måler 9,5 x 6,5 cm og sidder
lige under refleksen.

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-09-03 08:08

Denise wrote:

> [...]
> udlandet, så kan jeg jo lige så godt tage det af, med mindre jeg vil
> reklamere for forhandleren, der står på. Det måler 9,5 x 6,5 cm og

....i følge http://home15.inet.tele.dk/sunday/tek2.html , der er
redigeret af en politiassistent, er det i hvert fald ikke lovligt...

....ellers nuttede, de små dér!

Fra : Denise

Dato : 03-09-03 08:33

> ...ellers nuttede, de små dér!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Tak tak
Hilsen Denise

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-09-03 08:14

Har du ikke plads til bare et lille et, på en taske, rygsæk eller måske som
rygmærke

Jeg er blevet stoppet ved flere grænser, bl.a. Schweiz og Tjekkiet. De har
ikke nævnt mit DK-skilt, overhovedet. Og det er ikke ret stort og sidder på
min taske. Dvs. når jeg kører rundt i nærheden af hvor vi campere, har jeg
ofte slet ikke noget skilt på. Jeg har aldrig haft problemer.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-09-03 08:21

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> Har du ikke plads til bare et lille et,

....jo, dét har jeg - men det skal jo være 175 x 115 mm. for at være
lovligt...

> på en taske, rygsæk

....jo, på topboksen - men det er jo ikke sikkert, at jeg husker at
smække dén på, når det går sydover...

> eller
> måske som rygmærke

....kører ikke altid i det samme tøj / kræver et stofmærke / ser hæsligt
ud...

> [...]
> og sidder på min taske. Dvs. når jeg kører rundt i nærheden af hvor
> vi campere, har jeg ofte slet ikke noget skilt på. Jeg har aldrig

....nej, det er osse bare "hvis nu"...

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-09-03 10:52

"men det skal jo være 175 x 115 mm. for at være lovligt"

Så stort et mærke tror jeg aldrig jeg har set på en MC......

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-09-03 12:23

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> "men det skal jo være 175 x 115 mm. for at være lovligt"
>
> Så stort et mærke tror jeg aldrig jeg har set på en MC......

....jeg mindes at have set det på sidetasker; men det ser jo hæsligt
ud...

....var lige i Flensborg her for lidt siden i madkassen og stoppede ved
Shell i Kruså for at købe et DK-skilt til bilen - samme sted havde de
små DK-skilte - 110 x 75 mm. og indehaveren bedyrede, at de var lovlige
til motorcykler, så sådan et købte jeg så til 'cyklen

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-09-03 13:39

Hans Paulin (hans_fjernes_@it.invalid) skrev følgende:

> ...jo, dét har jeg - men det skal jo være 175 x 115 mm. for at være
> lovligt...

Det er jo reglerne for udlændinge i DK. Du skal kigge i regelbogen for det
land du skal køre i....

- Martin

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-09-03 22:27

Martin Petersen wrote:

> Det er jo reglerne for udlændinge i DK. Du skal kigge i regelbogen
> for det land du skal køre i....

....ja, du har formentlig ret - tanken *har* osse strejfet mig - har dog
foreløbig kun kigget på det tidligere nævnte link hér desangående:

Fra : Allan Bojesen

Dato : 03-09-03 20:38

Hans Paulin wrote:
> ...er det liiige man skal ha på, hvis det er man fahrer ned til
> Tyskland - kunne ikke tænke mig at ha et på på størrelse med dem, der
> sidder på madkasserne - men hvordan er det nu lige med dét?

Hvordan reglerne er ved jeg ikke, og agter heller ikke at finde ud af det

Gennem de sidste 10 år har jeg (i madkasse uden DK-skilt) kørt på ferie i
Sverige, Tyskland, Frankrig, Schweiz, Belgien, Luxemburg og Tjekkiet, og har
aldrig fået en eneste bemærkning om at jeg manglede et DK-skilt. Så hvis du
ikke kan lide skilte bag på mc eller madkasse - kør uden!

Allan Bojesen
Med international madkasse og mc