/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Bigger is better???
Fra : Hald


Dato : 01-09-03 22:05

Så er der en ny megacruiser på vej. Fandt følgende på Bikes hjemmeside:

Endnu en Kawasaki-nyhed afsløres for den officielle præsentation i Milano
den 15. september. Kæmpe-cruiseren Vulcan med V2-motor på 2 liter.
Helt præcis har Kawasaki-nyheden et slagvolumen på 2053 kubik, hvilket gør
Vulcan til markedets største 2-cylindrede cruiser...

(så er der vist dømt fiskekutter)

Mvh Hald



 
 
Thomas Jensen (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 01-09-03 21:59


> Vulcan til markedets største 2-cylindrede cruiser...
>
> (så er der vist dømt fiskekutter)
>
nærmere industritrawler :)

--
mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



Daniel Nielsen (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Daniel Nielsen


Dato : 01-09-03 22:13


> Endnu en Kawasaki-nyhed afsløres for den officielle præsentation i Milano
> den 15. september. Kæmpe-cruiseren Vulcan med V2-motor på 2 liter.
> Helt præcis har Kawasaki-nyheden et slagvolumen på 2053 kubik, hvilket gør
> Vulcan til markedets største 2-cylindrede cruiser...

Har du ikke et link, så vi kan se den



Henrik Steen Larsen (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 01-09-03 22:18

> Har du ikke et link, så vi kan se den

Der er et hint i den oprindelige post



Freddy Lang (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 01-09-03 23:51

Daniel Nielsen wrote:
>> Endnu en Kawasaki-nyhed afsløres for den officielle præsentation i
>> Milano den 15. september. Kæmpe-cruiseren Vulcan med V2-motor på 2
>> liter.
>> Helt præcis har Kawasaki-nyheden et slagvolumen på 2053 kubik,
>> hvilket gør Vulcan til markedets største 2-cylindrede cruiser...
>
> Har du ikke et link, så vi kan se den

Her:
http://www.kawasaki-mc.dk/kawasakiforhandler/Gade/KG_ModelNyheder/VN2000_04.pdf

Det skal lige siges, at det jo altså er i PDF format... ses vist bedst med
Acrobat Reader...

Ellers er der et enkelt billede af den nederst på denne side:
http://www.kawasaki-mc.dk/kawasakiforhandler/Gade/KG_ModelNyheder/KG_model_nyheder.htm


Enjoy!

--
Freddy
SV 650 S-K1
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=159



Tony Lorentzen (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 02-09-03 01:52

Hald wrote:

> Endnu en Kawasaki-nyhed afsløres for den officielle præsentation i
> Milano den 15. september. Kæmpe-cruiseren Vulcan med V2-motor på 2
> liter.
> Helt præcis har Kawasaki-nyheden et slagvolumen på 2053 kubik,
> hvilket gør Vulcan til markedets største 2-cylindrede cruiser...

Det er da ingenting. Så se bare her: http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl/

Verdens kraftigste turbo-diesel motor med 108920 hk.

Nå ja - det er jo ikke lige sådan en man sætter på en MC - men sjovt at se
alligevel

--
Tony
Kilofazer



Jacob Hornemann (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Hornemann


Dato : 02-09-03 08:15

Tony Lorentzen wrote:

> Nå ja - det er jo ikke lige sådan en man sætter på en MC - men sjovt at se
> alligevel

Med lidt snilde og godt dansk håndværk, kan den da snildt skohornes ned i et
GS500 stel...

-Jacob


Hans Joergensen (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 02-09-03 10:05

Jacob Hornemann wrote:
> Med lidt snilde og godt dansk håndværk, kan den da snildt skohornes ned i et
> GS500 stel...

Hmm .. ja, men hvor skal brændstoffet være?

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Tony Lorentzen (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 02-09-03 10:57

Hans Joergensen wrote:

> Hmm .. ja, men hvor skal brændstoffet være?

Man kan vel bare have et par tankvogne kørende bagved?

Sikke et optog op af strandvejen på sådan en fætter.... Host host....

--
Tony
FZS1000



Tommy Fer (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 02-09-03 19:58


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:bj1pi3$281o$1@news.cybercity.dk...
> Hans Joergensen wrote:
>
> > Hmm .. ja, men hvor skal brændstoffet være?
>
> Man kan vel bare have et par tankvogne kørende bagved?

og en lastbil til kedlen, der varmer heavy fuelen op så den kan pumpes, og
så lige et par brændstofs centrifuger og de der 100 tons smøreolie der
tilhøre sådan en fætter :D

Når men anyway... der findens en der er lige så stor der er designet i
dk..... www.manbw.dk

mvh Tommy Fer



Jonas Holt (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 03-09-03 07:05

>>> Hmm .. ja, men hvor skal brændstoffet være?

>> Man kan vel bare have et par tankvogne kørende bagved?

> og en lastbil til kedlen, der varmer heavy fuelen op så den kan pumpes, og
> så lige et par brændstofcentrifuger og de der 100 tons smøreolie der
> tilhører sådan en fætter :D

For da ikke at snakke om kølesystemet!

Mon man kan skifte gear manuelt?

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Hekto (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 03-09-03 08:07

In article <3f5585c4$0$83055$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
jholt@nordenBINDESTREGfjords.dk says...
> Mon man kan skifte gear manuelt?
>
Gear?

Den trækker sikkert rent fra 0.1 omdr. og hele vejen op i det røde
felt!!! ;0)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Jonas Holt (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 03-09-03 08:40

>> Mon man kan skifte gear manuelt?

> Gear?
> Den trækker sikkert rent fra 0.1 omdr. og hele vejen op i det røde
> felt!!! ;0)

Så træk da lige koblingen!

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Hans Joergensen (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 03-09-03 09:08

Hekto wrote:
> Den trækker sikkert rent fra 0.1 omdr. og hele vejen op i det røde
> felt!!! ;0)

Helt op til 100omdr mener du ? :)

// Hans, der kender en der har oplevet en B&W 12cyl 90cm boring,
// 1.2m slag motor ved 120omdr, det lød voldsomt, siger han..
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Hekto (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 03-09-03 09:49

In article <slrnblb8a9.7q.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Helt op til 100omdr mener du ? :)

Ja, man skal jo ikke overdreje det arme kræ! Ventilerne kan jo begynde
at svømme!!
>
> // Hans, der kender en der har oplevet en B&W 12cyl 90cm boring,
> // 1.2m slag motor ved 120omdr, det lød voldsomt, siger han..
>

Hø! Så skulle du prøve en gammel Hundested diesel, af de toptunede med
300HK!
Man så dobbelt oppe på broen, nå den fik hele rulllen, og 300 omdr.!!
Men som skipper også sagde, så skulle man jo ikke pine den, så vi gik
altid for maksimum 3/3 kraft! ;0)
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Hans Joergensen (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 03-09-03 10:23

Hekto wrote:
> Ja, man skal jo ikke overdreje det arme kræ! Ventilerne kan jo begynde
> at svømme!!

Ja, især fordi indsugningsventilen svjv. stort set altid er
undertryks-styret.. (eller hvad man nu kalder det når man benytter
turbolader;)

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Hekto (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 03-09-03 11:20

In article <slrnblbcoe.7q.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Ja, især fordi indsugningsventilen svjv. stort set altid er
> undertryks-styret.. (eller hvad man nu kalder det når man benytter
> turbolader;)
>
>
Okæ!- ligesom på de gamle roterende Gnome motorer fra ww1!?
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Hans Joergensen (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 03-09-03 11:51

Hekto wrote:
> Okæ!- ligesom på de gamle roterende Gnome motorer fra ww1!?

Rigtige motorer har også undertryks-styrede indsugningsventiler ..


// Hans, med undertryks-styret ventil.
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Hekto (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 03-09-03 13:02

In article <slrnblbhsg.7q.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> // Hans, med undertryks-styret ventil.
>
*ROFL*
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Armand (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-09-03 20:01


Hekto <hekto.nospam@hekto.dk> skrev i en
news:MPG.19bfdec9f784ac3d9899b2@news.cybercity.dk...
> In article <slrnblbcoe.7q.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
> server.dk says...
> > Ja, især fordi indsugningsventilen svjv. stort set altid er
> > undertryks-styret.. (eller hvad man nu kalder det når man benytter
> > turbolader;)
> >
> >
> Okæ!- ligesom på de gamle roterende Gnome motorer fra ww1!?

De tidligste bensin-motorer benyttede sig af det man på dansk kalder
"automatisk indsugningsventil" og på tysk "schnüffel-ventil" (snøfteventil),
som i princippet kun er en kontraventil!

På WW1-radialmotorerne hvor cylinderne roterede med(!), var det
konstruktionsbestemt at indsugningen skulle foregå fra krumtaphuset og
derfor igennem en kontraventil i stempelkronen(!)

--
Armand.





Hekto (04-09-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-09-03 13:33

In article <bj5dql$l5k$2@news.cybercity.dk>,
armand@mcSTREGchaufførerne.dk says...
> På WW1-radialmotorerne hvor cylinderne roterede med(!), var det
> konstruktionsbestemt at indsugningen skulle foregå fra krumtaphuset og
> derfor igennem en kontraventil i stempelkronen(!)
>
Jeg har lagt en .pdf-fil med historien om Gnome Monosoupape i
dk.binaer.motor.

I betragtning af at hele motoren er 'gnavet' ud af jernklodser, har
det været et enormt arbejde (uden CNC!!!) og enormt bekosteligt!
En WW1 flyver har været noget der kunne måles med højt avancerede
missilsystemer i dag, hvis man tænker på omkostninger og
kompleksistet.

Læs filen, den er fantastisk spændende - hvis man interesserer sig
bare lidt for motorer!

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Armand (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-09-03 20:01


Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
news:slrnblb8a9.7q.haj@enterprise-server.dk...
>
> // Hans, der kender en der har oplevet en B&W 12cyl 90cm boring,
> // 1.2m slag motor ved 120omdr, det lød voldsomt, siger han..

Når man kan måle output'et på den godt og vel 1½ meter tykke skrueaksel, ved
hjælp af indlagte mikro-lameller á ca. 1 meters længde, og derigennem
opfatte
vriddet i akslen - Så er der sgu' bøf i mekanikken :-|

--
Armand.







Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177515
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408624
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste