|
| Bigger is better??? Fra : Hald |
Dato : 01-09-03 22:05 |
|
Så er der en ny megacruiser på vej. Fandt følgende på Bikes hjemmeside:
Endnu en Kawasaki-nyhed afsløres for den officielle præsentation i Milano
den 15. september. Kæmpe-cruiseren Vulcan med V2-motor på 2 liter.
Helt præcis har Kawasaki-nyheden et slagvolumen på 2053 kubik, hvilket gør
Vulcan til markedets største 2-cylindrede cruiser...
(så er der vist dømt fiskekutter)
Mvh Hald
| |
Thomas Jensen (01-09-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 01-09-03 21:59 |
|
> Vulcan til markedets største 2-cylindrede cruiser...
>
> (så er der vist dømt fiskekutter)
>
nærmere industritrawler :)
--
mvh
Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
| |
Daniel Nielsen (01-09-2003)
| Kommentar Fra : Daniel Nielsen |
Dato : 01-09-03 22:13 |
|
> Endnu en Kawasaki-nyhed afsløres for den officielle præsentation i Milano
> den 15. september. Kæmpe-cruiseren Vulcan med V2-motor på 2 liter.
> Helt præcis har Kawasaki-nyheden et slagvolumen på 2053 kubik, hvilket gør
> Vulcan til markedets største 2-cylindrede cruiser...
Har du ikke et link, så vi kan se den
| |
Henrik Steen Larsen (01-09-2003)
| Kommentar Fra : Henrik Steen Larsen |
Dato : 01-09-03 22:18 |
|
> Har du ikke et link, så vi kan se den
Der er et hint i den oprindelige post
| |
Freddy Lang (01-09-2003)
| Kommentar Fra : Freddy Lang |
Dato : 01-09-03 23:51 |
| | |
Tony Lorentzen (02-09-2003)
| Kommentar Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 02-09-03 01:52 |
|
Hald wrote:
> Endnu en Kawasaki-nyhed afsløres for den officielle præsentation i
> Milano den 15. september. Kæmpe-cruiseren Vulcan med V2-motor på 2
> liter.
> Helt præcis har Kawasaki-nyheden et slagvolumen på 2053 kubik,
> hvilket gør Vulcan til markedets største 2-cylindrede cruiser...
Det er da ingenting. Så se bare her: http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl/
Verdens kraftigste turbo-diesel motor med 108920 hk.
Nå ja - det er jo ikke lige sådan en man sætter på en MC - men sjovt at se
alligevel
--
Tony
Kilofazer
| |
Jacob Hornemann (02-09-2003)
| Kommentar Fra : Jacob Hornemann |
Dato : 02-09-03 08:15 |
|
Tony Lorentzen wrote:
> Nå ja - det er jo ikke lige sådan en man sætter på en MC - men sjovt at se
> alligevel
Med lidt snilde og godt dansk håndværk, kan den da snildt skohornes ned i et
GS500 stel...
-Jacob
| |
Hans Joergensen (02-09-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 02-09-03 10:05 |
|
Jacob Hornemann wrote:
> Med lidt snilde og godt dansk håndværk, kan den da snildt skohornes ned i et
> GS500 stel...
Hmm .. ja, men hvor skal brændstoffet være?
// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv
| |
Tony Lorentzen (02-09-2003)
| Kommentar Fra : Tony Lorentzen |
Dato : 02-09-03 10:57 |
|
Hans Joergensen wrote:
> Hmm .. ja, men hvor skal brændstoffet være?
Man kan vel bare have et par tankvogne kørende bagved?
Sikke et optog op af strandvejen på sådan en fætter.... Host host....
--
Tony
FZS1000
| |
Tommy Fer (02-09-2003)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 02-09-03 19:58 |
|
"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:bj1pi3$281o$1@news.cybercity.dk...
> Hans Joergensen wrote:
>
> > Hmm .. ja, men hvor skal brændstoffet være?
>
> Man kan vel bare have et par tankvogne kørende bagved?
og en lastbil til kedlen, der varmer heavy fuelen op så den kan pumpes, og
så lige et par brændstofs centrifuger og de der 100 tons smøreolie der
tilhøre sådan en fætter :D
Når men anyway... der findens en der er lige så stor der er designet i
dk..... www.manbw.dk
mvh Tommy Fer
| |
Jonas Holt (03-09-2003)
| Kommentar Fra : Jonas Holt |
Dato : 03-09-03 07:05 |
|
>>> Hmm .. ja, men hvor skal brændstoffet være?
>> Man kan vel bare have et par tankvogne kørende bagved?
> og en lastbil til kedlen, der varmer heavy fuelen op så den kan pumpes, og
> så lige et par brændstofcentrifuger og de der 100 tons smøreolie der
> tilhører sådan en fætter :D
For da ikke at snakke om kølesystemet!
Mon man kan skifte gear manuelt?
--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2
| |
Hekto (03-09-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 03-09-03 08:07 |
|
In article <3f5585c4$0$83055$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
jholt@nordenBINDESTREGfjords.dk says...
> Mon man kan skifte gear manuelt?
>
Gear?
Den trækker sikkert rent fra 0.1 omdr. og hele vejen op i det røde
felt!!! ;0)
--
/Hekto
Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?
| |
Jonas Holt (03-09-2003)
| Kommentar Fra : Jonas Holt |
Dato : 03-09-03 08:40 |
|
>> Mon man kan skifte gear manuelt?
> Gear?
> Den trækker sikkert rent fra 0.1 omdr. og hele vejen op i det røde
> felt!!! ;0)
Så træk da lige koblingen!
--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2
| |
Hans Joergensen (03-09-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 03-09-03 09:08 |
|
Hekto wrote:
> Den trækker sikkert rent fra 0.1 omdr. og hele vejen op i det røde
> felt!!! ;0)
Helt op til 100omdr mener du ? :)
// Hans, der kender en der har oplevet en B&W 12cyl 90cm boring,
// 1.2m slag motor ved 120omdr, det lød voldsomt, siger han..
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv
| |
Hekto (03-09-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 03-09-03 09:49 |
|
In article <slrnblb8a9.7q.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Helt op til 100omdr mener du ? :)
Ja, man skal jo ikke overdreje det arme kræ! Ventilerne kan jo begynde
at svømme!!
>
> // Hans, der kender en der har oplevet en B&W 12cyl 90cm boring,
> // 1.2m slag motor ved 120omdr, det lød voldsomt, siger han..
>
Hø! Så skulle du prøve en gammel Hundested diesel, af de toptunede med
300HK!
Man så dobbelt oppe på broen, nå den fik hele rulllen, og 300 omdr.!!
Men som skipper også sagde, så skulle man jo ikke pine den, så vi gik
altid for maksimum 3/3 kraft! ;0)
--
/Hekto
Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?
| |
Hans Joergensen (03-09-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 03-09-03 10:23 |
|
Hekto wrote:
> Ja, man skal jo ikke overdreje det arme kræ! Ventilerne kan jo begynde
> at svømme!!
Ja, især fordi indsugningsventilen svjv. stort set altid er
undertryks-styret.. (eller hvad man nu kalder det når man benytter
turbolader;)
// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen
| |
Hekto (03-09-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 03-09-03 11:20 |
|
In article <slrnblbcoe.7q.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Ja, især fordi indsugningsventilen svjv. stort set altid er
> undertryks-styret.. (eller hvad man nu kalder det når man benytter
> turbolader;)
>
>
Okæ!- ligesom på de gamle roterende Gnome motorer fra ww1!?
--
/Hekto
Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?
| |
Hans Joergensen (03-09-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 03-09-03 11:51 |
|
Hekto wrote:
> Okæ!- ligesom på de gamle roterende Gnome motorer fra ww1!?
Rigtige motorer har også undertryks-styrede indsugningsventiler ..
// Hans, med undertryks-styret ventil.
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding
| |
Hekto (03-09-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 03-09-03 13:02 |
|
In article <slrnblbhsg.7q.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> // Hans, med undertryks-styret ventil.
>
*ROFL*
--
/Hekto
Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?
| |
Armand (03-09-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-09-03 20:01 |
|
Hekto <hekto.nospam@hekto.dk> skrev i en
news:MPG.19bfdec9f784ac3d9899b2@news.cybercity.dk...
> In article <slrnblbcoe.7q.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
> server.dk says...
> > Ja, især fordi indsugningsventilen svjv. stort set altid er
> > undertryks-styret.. (eller hvad man nu kalder det når man benytter
> > turbolader;)
> >
> >
> Okæ!- ligesom på de gamle roterende Gnome motorer fra ww1!?
De tidligste bensin-motorer benyttede sig af det man på dansk kalder
"automatisk indsugningsventil" og på tysk "schnüffel-ventil" (snøfteventil),
som i princippet kun er en kontraventil!
På WW1-radialmotorerne hvor cylinderne roterede med(!), var det
konstruktionsbestemt at indsugningen skulle foregå fra krumtaphuset og
derfor igennem en kontraventil i stempelkronen(!)
--
Armand.
| |
Hekto (04-09-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 04-09-03 13:33 |
|
In article <bj5dql$l5k$2@news.cybercity.dk>,
armand@mcSTREGchaufførerne.dk says...
> På WW1-radialmotorerne hvor cylinderne roterede med(!), var det
> konstruktionsbestemt at indsugningen skulle foregå fra krumtaphuset og
> derfor igennem en kontraventil i stempelkronen(!)
>
Jeg har lagt en .pdf-fil med historien om Gnome Monosoupape i
dk.binaer.motor.
I betragtning af at hele motoren er 'gnavet' ud af jernklodser, har
det været et enormt arbejde (uden CNC!!!) og enormt bekosteligt!
En WW1 flyver har været noget der kunne måles med højt avancerede
missilsystemer i dag, hvis man tænker på omkostninger og
kompleksistet.
Læs filen, den er fantastisk spændende - hvis man interesserer sig
bare lidt for motorer!
--
/Hekto
Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?
| |
Armand (03-09-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-09-03 20:01 |
|
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
news:slrnblb8a9.7q.haj@enterprise-server.dk...
>
> // Hans, der kender en der har oplevet en B&W 12cyl 90cm boring,
> // 1.2m slag motor ved 120omdr, det lød voldsomt, siger han..
Når man kan måle output'et på den godt og vel 1½ meter tykke skrueaksel, ved
hjælp af indlagte mikro-lameller á ca. 1 meters længde, og derigennem
opfatte
vriddet i akslen - Så er der sgu' bøf i mekanikken :-|
--
Armand.
| |
|
|