BMW R 80 GS
Fra : Bengtsons

Dato : 02-09-03 05:49

Hej
Jeg er på udkig efter en GS'er af de sidste 2-ventiler fra 96. Hvilke
hjemmesider skal besøges - er der nogle ting jeg skal holde øje med - hvad
er prislejet for sådan en model med 30.000km + ???
Mvh
Anders

Fra : Hans

Dato : 03-09-03 07:29

Bengtsons <bengtsons@mail.dk> skrev:
Hej Anders.
Jeg købte i '96 en ny R 80 GS Basic. Det er den værste handel jeg
nogensinde har gjort. Jeg havde haft to BMW'er før (R90/6 og
R100S). Begge havde kørt mange km og var godt brugte, men virkede
fint til det sidste. Med 80 GS'eren var der problemer fra første
dag: den kunne jævnligt ikke starte, gik ud ved højere hastigheder
(til sidst kunne den knap køre over 100 km/h), malingen skallede
af, cromen var dårlig, bremseskiven revnede, bagbremsen var skæv,
speedometeret var tildugget i op til en uge efter et regnvejr osv.
osv.
I løbet af det første år (garantiperioden) blev følgende skiftet:
batteriet (8 gange!), begge karburatorer, komplet elnet, baghjul,
forskærm, speedometer, div. relæer samt en masse andre småting.
På trods heraf kom motorcyklen aldrig til at virke bare nogenlunde
ordentligt (den havde stadig start- og gangbesvær, urene duggede
osv.). Jeg vil derfor fraråde enhver fra at købe en R80GS Basic
(jeg har en ide om at de ældre GS'ere er skruet meget bedre
sammen).
Jeg købte og fik iøvrigt lavet al service på et velrenomeret og
autoriseret BMW-motorcykel værksted i Kbh.

-held og lykke

Hans

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-09-03 22:50

Hans (slet X07EQ) <hansr@X07EQmail.dk> skrev
> Jeg købte og fik iøvrigt lavet al service på et velrenomeret og
> autoriseret BMW-motorcykel værksted i Kbh.

.....nu forhenværende velrenomeret.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen