MC/tekniske museer i DE og CZ
Fra : Ukendt

Dato : 01-09-03 12:02

Vi er en flot gutter der står for at skulle en tur til bayern og tjekkiet (i
bil dog...). Det meste af turen kommer til at handle om øl - man kan vel
nærmest kalde det en forretningsrejse (se i signaturen , MEN:
Vi er også temmelig teknikinteresserede så er der nogen der kender lidt til
seværdighedderne i de områder? Et par gode MC/bil/tekniske museer?
Det ville ikke være tosset at få kig på sådan en Rennsport 54 fx

mvh jan
bus '58

--
Ølbaren i Elmegade. ...mest for ølnydere.
http://oelbaren.dk

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=207

Fra : Hekto

Dato : 01-09-03 12:21

In article <3f5326b3$0$32452$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Jan
Hansen" <jan.dk> says...
> [...]
> seværdighedderne i de områder? Et par gode MC/bil/tekniske museer?
> Det ville ikke være tosset at få kig på sådan en Rennsport 54 fx

Deutches Museum er en klassiker! Der er meget at se på, også en hel
del MC.

M.h.t. øl er der jo selvfølgelig Buergerbrau Keller!
Bemærk 'Ørlofonen' på væggen på toilettet!!

Man bør dog ikke snyde sig selv for en Grosses Bayerishes Teller på
Spatten Haus, der ligger tæt på gågaden i centrum. La' vær at spise
andet end aftensmad den dag! Der er svineskank, pølser, 1/4 and
knødel, spaetsle, flæskeroulade, samt masser af ekstra dyppelse. Jeg
tror endda de serverer 2-3 små kartofler sammen med stegepanden! ;0)

Ellers er der jo, og der er ikke andet, end pølser, sauerkraut og øl
alle vegne.

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Fra : Steen Gruby

Dato : 01-09-03 19:56

On Mon, 1 Sep 2003 13:21:16 +0200, Hekto <hekto.nospam@hekto.dk>
wrote:

Hej

>Deutches Museum er en klassiker! Der er meget at se på, også en hel
>del MC.

For rigtige teknik freak's kan jeg anbefale Deutche Museum.
Museet ligger på en lille Ø midt i floden Isar og midt i München by.
Det er ikke bare deres MC afdeling, der bl.a rummer NSU's 500 cc
verdensrekordmaskine fra 1956 med kompressor, men hele museet stinker
af teknik.
Det meste af alt hvad der kan flyve , sejle, køre, bygge, bore
tuneller og spille musik er der.
Gennemskårne kæmpelokomotiver, gennemskåret lomme U-båd fra "great
european tour" 1938 - 1945, nær sagt alle typer flymotorer, hele
bilens historie, rumfart med satelitter og deres raketter - også V1 og
V2 er der.
Minedrift med gruber man kan vandre rundt i, og det mest stinkende
seriøse Zeiss planetarium - ikke noget pop der
For radio freak's er der en hel afdeling med kommunikation
indeholdende radioens, TV's og kommunikationens historie.
Computerindustrien er også repræsenteret - fra de første mekaniske
tegneværker over Zuse's første computer (den Adolf havde under jorden
i Berlin), første UNIVAC, til moderne supercomputere og PC'en.
Deres højspændingsanlæg er imponerende - Det trækker fint 3-4 meter
lange lyn - fede "gnister" - ordenligt brag (Jeg måtte bære en meget
skræmt 3 årig søn ud af lokalet )

Det mest imponerende er, at det meste af skramlet virker og, det man
ikke selv kan trykke på knapper på og få til at virke, demonstreres
jævnligt.

Jeg har slidt adskillige par sko op dernede, og hver gang jeg har
lejlighed lægger jeg vejen forbi - en week-end rækker ikke )

BMW museet ligger ikke langt fra Deutche Museeum og er bestemt også et
besøg værd.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Richard

Dato : 01-09-03 17:42

Jan Hansen wrote:

> Vi er også temmelig teknikinteresserede så er der nogen der kender lidt til
> seværdighedderne i de områder? Et par gode MC/bil/tekniske museer?
> Det ville ikke være tosset at få kig på sådan en Rennsport 54 fx

Skoda har da vist et godt museum, var det ikke beskrevet i FDM's Motor i
vinter? - ellers søg på "Technische Museen" på yahoo.de og de andre
dernede ad

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 01-09-03 21:32

"Jan Hansen" <jan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bus '58
>
> --
> Ølbaren i Elmegade. ...mest for ølnydere.

Hej Jan
I Bayern ligger München og der findes Deutche Museum - et af verdens største
tekniske museer http://www.deutsches-museum.de og museet har også et speciel
færdselsmuseum http://verkehrszentrum.deutsches-museum.de et MUST for alle
rigtige teknikkere.

Prøv også at søge i Google efter "Motorrad Museum" eller "Zweirad museum"
eller f.eks. "DKW Museum"

Med venlig hilsen
Jørgen Gerdorf
DKW RT250/2 (1955)