Størelse på hjelm?? Hvordan??
Fra : Gitte og Bjørn

Dato : 31-08-03 20:10

Hvordan måler man sig frem til den rigtige størrelse til sin hjelm???

Man måler rundt om hovedet.... ja???

Hvordan er størelserne fordelt??

Hvad bliver til hvad?? antal cm svarer til XS-S-M-L-XL??

Jeg takker.........

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 31-08-03 20:16

> Hvordan måler man sig frem til den rigtige størrelse til sin hjelm???

Jeg er blevet fortalt at størrelse og pasform varierer så meget imellem de
forskellige hjelm fabrikater og typer, at den eneste sikre måde at finde den
rigtige størrelse på er ved at prøve hjelmene.

Da jeg købte hjelm målte ekspedienten min pande på det bredeste sted. Jeg
valgte en anden hjelm end den som han først foreslog (ud fra målingen),
fordi den anden passede bedre.

Mvh.
Jesper

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 31-08-03 20:25

> [...]
> Man måler rundt om hovedet.... ja???
> Hvordan er størelserne fordelt??
> Hvad bliver til hvad?? antal cm svarer til XS-S-M-L-XL??
---------------------------
Jeg ville nu ikke satse på at der er nogen form for standart mål der svarer
til xs-s-m-l-xl...
Jeg ville hellere prøve dem i butikken, og så finde en der passer til dig,
og så tage den et nummer mindre.
Du skal jo regne med at den tilpasser sig dit hovede, og det har den jo ikke
helt mulghed for hvis du får en der er for stor!
Hvis du vælger den helt rigtige størelse, passer det som regel med at man
har ondt i hovedet de første ca. 14 dage hvor man bruger den..
Det er noget der er helt normalt.

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : Richard

Dato : 31-08-03 20:27

Gitte og Bjørn wrote:
> Hvordan måler man sig frem til den rigtige størrelse til sin hjelm???

Den finder du frem til i butikken - der er stor forskel på både mærker
og modeller, ja selv på identiske hjelme mærket med samme størrelse. Og
nogle hjelme er bygget til langskaller, andre til tværskaller. Og...

> Man måler rundt om hovedet.... ja???
> Hvad bliver til hvad?? antal cm svarer til XS-S-M-L-XL??

Men som en grov retningspil kan du måle omkredsen af hovedet lige over
ørerne - eller hvor det nu ellers måtte være størst - og få
størrelsen heraf:
S = 55-56
M = 57-58
L = 59-60
XL = 61-62
XXL = 63-64

Men alstå, hen i butikken og prøv dig frem. Selv om størrelsen "passer2,
er det fx ikke sikkert, at du kan få hovedet op i hjelmen, hvis modellen
har en snæver krave. Etc etc.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade