Endelig fik jeg den
Fra : Kennet

Dato : 31-08-03 08:01

Hej!

Endelig fik jeg min første MC, en Yamaha XV 500 fra 1983, 50 hk. 35.000 km.
Hentet i Tyskland til en meget god pris.

Jeg havde ikke set den før jeg fik den op (kun på billeder) såååå jeg tog
chancen, og det har jeg ikke fortrudt.

Den er superfed, hamrende flot i lakken, og kører perfekt. Startede første
gang, ingen problemer. kun meget lidt rust (ved skruer m.v.) så den skal
bare poleres op i motor m.v.

Meeen så er spørgsmålet, hvordan får jeg en motor op og "skinne" igen???,
den er lidt mat og det er jo ret fedt og se på, når alt der kan skinne også
skinner.

Håber i kan hjælpe.....

Mvh
Kennet
Ny ejer af XV500

Fra : Lars Hansen

Dato : 31-08-03 09:17

Tillykke med din nye MC

--
Hilsen
Lars Hansen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 31-08-03 10:42

Tillykke med den. Glæder mig til at se den

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 31-08-03 10:50

Pas på med aluminiumsdele som er beskyttet med klarlak. Her er det ikke
aluminiummet som skal poleres, Men den ovenliggende lak: lakrenser og
autovoks.

Fra : Kennet

Dato : 31-08-03 11:45

Gælder det også på motoren?
Jeg kan se at den overfladebehandling den har fået, ikke længere er komplet.
Vil det så være en ide at få fjernet hele overfladebehandlingen og givet den
ny?, eller skal den bare renses godt og derefter polere alu? eller ny
klarlak?

Mvh
Kennet

Fra : Bjørn S

Dato : 31-08-03 11:58

> [...]
km.
> Hentet i Tyskland til en meget god pris.

Til lykke med MC'en !
Hvis du ikke har fået danske plader og endelig vurdering på den endnu ? - så
vent da lige med at polere den helt op, det kunne jo være du fik lidt lavere
vurdering og afgift hvis den ikke fremstår helt som ny

--
/Bjørn

Fra : Anet

Dato : 31-08-03 12:34

"Prøv med autosol det fås på de fleste tankstationer. Det er nemt at bruge
og giver et pænt resultat. Mange Harley ejere der pudser i det uendelig
bruger det ved jeg.

hilsen

Annette
Fazer 1000

Fra : MVP

Dato : 01-09-03 09:18

Hej Kennet,

Til lykke med din XV'er.

Jeg kørte engang ved siden af en fyr på en Guzzi ned af Jagtvej på Nørre
Bronx. Han havde fået sin motor "plasticblæst", dvs. en form for
sprøjtelakering med varm plastic. Det gav en grålig, fin overflade og så
_virkelig_ godt ud til hans røde Guzzi - fuldstændig som ny. Jeg er desværre
ikke fagmand, så jeg kan ikke være mere præcis end ovenstående, men jeg er
sikker på, at der er andre på newsgruppen, der kan fortælle dig mere om,
hvad det er for noget.

Mvh
MVP

Fra : TheHobbit

Dato : 01-09-03 09:35

Tillykke!

Det er jo altid dejligt at få en ny (brugt) MC hjem! Jeg har også selv lige
lavet et lille "leap-of-faith" med en import cykel, den er ikke blevet
afgifts vurderet.

Hvad har du giver for den i Tyskland?
Hvad koster en lignene model i DK? (med og evt. u/afgift)
Hvad ligger de eksisterende afgiftsvurderinger i?
Hvad regner du med at skulle ofre før du har den klar på gade?

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Honda CBR600 F3V - 1996 (...som jeg lige har importeret!)

- We who are about to die salute you -

Fra : Kennet

Dato : 01-09-03 19:57

Hejsa!

Jeg har givet 4.300 kr. for den.

Lignende model koster herhjemme med afgift 30.000 - 40.000 afhængig af
stand.

1984 vurdering ca. 15.000, 1983 ingen, 1982 lignende mc 8.000. Så mit bud er
ca. 10-12.000 i afgift.

Jeg skal ikke ofre noget før den er klar til syn , nye dæk (90% bag og
+50% for) meget lidt overfladerust, ingen mangler overhovedet......

det eneste jeg skal er bruge lidt knofedt, skifte olie og så på med hjelmen

Såååå jeg tror jeg har skudt papagøjen.

Mvh
Kennet
Meget glad XV500 ejer