Flaksende omdr. tæller
Fra : viffer8811

Dato : 31-08-03 05:19

Under motorvejskørsel på min xj 900 4bb begyndte min omdr. tæller at
flakse op og ned, for tilsidst ikke at virke, umidelbart efter kom der
en masse små udsættere på motoren,,,,,,, er omdr, tælleren elektronisk
eller kabel drevet og har disse ting noget med hinanden at gøre eller
var det rent tilfældigt? Lidt efter kom tælleren tilbage , men cyklen
satte stadig ud ved kørsel over 110 km/t. hvorfor jeg gætter på stoppet
benzinfilter. Håber i har svaret da jeg er rimelig på bar bund.

Nicolai

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjørn S

Dato : 31-08-03 10:13

"viffer8811" <viffer8811.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Under motorvejskørsel på min xj 900 4bb begyndte min omdr. tæller at
> flakse op og ned, for tilsidst ikke at virke, umidelbart efter kom der
> en masse små udsættere på motoren,,,,,,, er omdr, tælleren elektronisk

Det lyder da hen imod en dårlig elforbindelse, måske i tændingslåsen,
fremprovokert af vibrationer.

Jeg vil opfordre dig til at droppe Kandu, da de fleste nyhedsgruppebruger
har store kvajer med postinger derfra. Et af de største problemer med Kandu
er at den er langsom med at opdatere nyhedsgruppene, og du ser derfor
hverken egne indlæg eller andres svar før efter lang tid, hvilket tit
medfører mange dobbeltpostinger.
Har du ikke muligheder for at oprætte en newsreader på din computer ligger
der et glimrende alternativ her ;
http://news.dkfritidmotorcykel.dk/thread.php?group=dk.fritid.motorcykel

--
/Bjørn

Fra : TH

Dato : 31-08-03 12:02

Hej Niclai.

Jeg en forhenværende lykkelig ejer af en XJ 900 S.

Så vidt jeg erindrer, så stod der noget i instruktionsbogen vedr.
fejlmeldinger fra tændingssystemet, hvor netop omdrejningstælleren benyttes
til at angive fejlen ved at nålen på omdrejningstælleren veksler indenfor et
givent interval.

Jeg vil derfor foreslå at du kigger i motorcyklens instruktionsbog...

Hilsen

Tim.

Fra : FTB

Dato : 02-09-03 14:33

"viffer8811" wrote in message
> [...]
> en masse små udsættere på motoren,,,,,,, er omdr, tælleren elektronisk
> eller kabel drevet og har disse ting noget med hinanden at gøre eller

Hej Nicolai

Min gamle XJ600 havde et lign. problem. Omdrejningstælleren er afhængig af
at der er strøm nok,
og på en tur, hvor min MC holdt op med at lade (slidte kul) faldt
omdrejningstælleren mere og mere.
Jeg vil gå ud fra at du har en løs forbindelse et eller andet sted, eller
evt. problemer med kul'ene.

mvh...

Finn - XJ600 '86