Mc dragter
Fra : Tom Dynesen

Dato : 06-04-01 23:34

er der nogle der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad for en dragt jeg
skal købe det skal være i læder

Fra : Morten Christensen

Dato : 07-04-01 00:11

"Tom Dynesen" <dyne_nospam@elvis.dk> wrote in message
> er der nogle der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad for en dragt jeg
> skal købe det skal være i læder

Tag evt. et kig på http://www.mc-center.dk/bekledning/dragter/dragter.htm
hvor der er et pænt udbud af bl.a Spyke's modeller i både heldragt og 2
delte.

Selv foretrækker jeg 2 delte (Jeg kører jo ikke RR) enten Dainese, Spyke
eller Frank Thomas.

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Christian Berggreen

Dato : 09-04-01 08:18

> Selv foretrækker jeg 2 delte (Jeg kører jo ikke RR) enten Dainese, Spyke
> eller Frank Thomas.

ARRGGG.....Frank Thomas.....det ville jeg holde mig fra.....:o/...de har et
meget dårligt rygte. Dårlige syninger, dårlig pasform osv..

Christian
VTR1000F

Fra : Claus Bernth

Dato : 07-04-01 09:51

Hej,
Du kan også købe skræddersyede læderdragter fra Sports-MC
(http://www.sports-mc.dk). Kataloget er dog ikke lagt på nettet endnu så du
finder dem ikke på hjemmesiden - men jeg kan oplyse at priserne for
skræddersyede dragter starter ved ca. 7.000.

Du kan vælge mellem en række faste designs, og farverne sammensætter du
selv!

Dragterne leveres i førsteklasses kohud eller i det luksuriøse kænguruskind.
Kohud er en relativt tykt - som man ser det på standarddragter fra f.eks.
dainese, spyke m.fl. Kænguruskind er stærkere end kohud og samtidigt tyndere
- dvs. at dragten er mere fleksibel og dermed lettere at bevæge sig i.

Dragterne leveres med fuld beskyttelse i skuldre, albuer og knæ - samt
polstring på strategiske steder. Du kan selv vælge om dragten skal være
med/uden kneesliders, heldragt/todelt, racerbule på ryggen/standard,
luftsystem, perforeret (for svedtransport, mest til racere), om den skal
være stram og tætsiddende (race) eller løsere og mere komfortabel (alm.
brug).

Fordelen ved en skræddersyet dragt er at den sidder helt perfekt hvad man
sjældent opnår ved køb af en hyldevare.

Venlig hilsen,
Claus

Tom Dynesen wrote:

> er der nogle der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad for en dragt jeg
> skal købe det skal være i læder

Sports-MC.dk Fax: +45 3833 4071
Tomsgaardsvej 76 - 1 Phone: +45 3833 4070
2400 Copenhagen e-mail: info@sports-mc.dk
DK - Denmark www: http://www.sports-mc.dk
VAT number: 17 70 71 40

Fra : Christian Berggreen

Dato : 09-04-01 08:16

Hej Tom

Det med at vælge sådan noget er jo meget præget af smag og behag, men for at
remse nogen gode mærker op, så vil jeg sige at med følgende mærker kan du
ikke gå helt galt i byen:

Dainese
Spyke
Spidi
IXS
Axo

Specielt de italienske mærker (Dainese, Spyke, Spidi og Axo) laver nogen
rigtig fede dragter, mens de tyske (IXS) og laver nogen modeller med
specieltstørrelser til høje tynde eller korte tykke mennesker, hvilket jo
kan være ret praktisk.

Jeg er selv mest til Dainese, men det er jo nok smag og behag. Hvis du ved
hvilken str. du skal have, kan det med fordel betale sig at købe den i
Tyskland over nettet. Jeg har selv lige købt en Dainese Model R, som eller
koster ca. 7000,- for 4500,- i Tyskland og skulle få den idag. Kig på:
http://motorradladenonline.de/ og så under angebot, der er deres tilbud.
Men det er vigtigt du ved hvilken str. du skal have, så smut ned til den
lokale forhandler der har Dainese eller et af de andre mærker og test
hvilken str., og husk den må gerne sidde ret stramt når den er ny, den giver
sig nemlig en hel del!!!

Du kan også kigge på:
http://www.winklbauer.de/katalog/index.php3?navo=3&navu=1
hvor du kan se samtlige dragter fra Dainese.

Hvis du er interesseret, så har jeg faktisk en Dainese model Brave i str. 52
til salg. Den er faktisk helt ny, kig ind på nyhedsgruppen:
dk.marked.privat.motorcykel
og billede på dk.binaer.motor

Held og lykke med det...

mch.

Christian
VTR1000F

Fra : Armand

Dato : 09-04-01 16:53

Christian Berggreen <ccb@image.dk> skrev i en

> , og husk den må gerne sidde ret stramt når den er ny, den giver
> sig nemlig en hel del!!!

- - - - Hvilket min omgangskreds kan bevidne:
Min 52'er voksede med opgaven til jeg som 100kg's ikke længere kunne
smyge mig i den og nu som 95 kg's har måttet springe op i en 56'er, da
jeg købte en sort/grå/rød "K" til 5.300,- kr under sidste års ferie i
Italien

> Kig på:
> http://motorradladenonline.de/ og så under angebot, der er deres
tilbud.

Øh? "angebot"!?
Står der netop ikke at man skal ringe derpå??

--
Armand.

Fra : Christian Berggreen

Dato : 10-04-01 08:42

> Øh? "angebot"!?
> Står der netop ikke at man skal ringe derpå??

Hehe....mine tyskkundskaber er nok ret begrænsede, men så vidt jeg ved, så
betyder det tilbud. Den jeg har købt derigennem er da hvertfald på
tilbud.

mch.

Christian
VTR1000F

Fra : Ib Winther Nielsen

Dato : 09-04-01 20:05

er der nogle der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad for en dragt jeg
skal købe det skal være i læder

-

En anden mulighed er Held (tysk mærke) jeg har lige købt en to-delt i år,
og den virker ganske godt lavet (syninger/ fuld sikkerhed) og en ok pris
her hjemme i danevang (4800,- kr.)

Ib Winther
VFR 750