Dansk brugsvejledninger ved køb af MC!
Fra : Ole Jørgensen

Dato : 06-04-01 20:49

For noget tid siden var der en der havde følgende spørgsmål!

Jeg har en gang hørt at når man køber en vare så som en Pc eller Tv eller
noget andet
skal man have en dansk vejledning med.
Gælder det også ved køb af en motorcykel?

Kan det passe at man giver 130,000 DKK og får en Tysk bog over cyklen
med....
Jeg spurgte forhandleren, der henviste til at sådan var det bare. Så
ringede jeg til importøren (BMW import), der gav mig en noget
mistænkelig forklaring om, at de havde fået dispensation fra
ombudsmanden

Jeg kontaktede Forbrugerrådet Se deres svar!!!!!

Kære Ole

Det med dansk brugsvejledning (eller i hvertfald på et forståeligt nordisk
sprog) er Forbrugerombudsmandens tolkning af Markedsføringslovens § 3: "Ved
tilbuds afgivelse, ved indgåelse af aftale eller efter omstændighederne på
leveringstidspunktet skal der gives en efter formuegodets eller ydelsens art
forsvarlig vejledning, når denne er af betydning for bedømmelsen af godets
eller ydelsens karakter eller egenskaber, herunder især brugsegenskaber,
holdbarhed, farlighed og vedligeholdelsesmulighed."

Dermed gælder det alle varer og ydelser som kræver en vejledning for at man
kan få det fulde udbytte af sin vare. Jeg har aldrig hørt at
Forbrugerombudsmanden har 'dispenseret'.
Forbrugerombudsmanden kan du finde via www.fs.dk - hvor du også kan finde
markedsføringsloven om måske andet materiale vedr. brugsvejledninger.

Med venlig hilsen

Anne Gade Nielsen
Oplysningskonsulent
Forbrugerrådet

Fra : Armand

Dato : 07-04-01 01:06

Ole Jørgensen <icecool@surfpost.dk> skrev i en
> [...]
>[ ..................................................................]
> Jeg har aldrig hørt at Forbrugerombudsmanden har 'dispenseret'.

Way to go!

Nu du har gag i sagen, så ryg lige på forbruger-ombudsmanden også!

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 10-04-01 11:05

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 10-04-01 11:05

On Sat, 7 Apr 2001 16:36:43 +0200, Ole Jørgensen wrote:

> forstår ikke din bemærkning?

Armand mente nok 'ryk lige på ombudsmanden også', forstået henvend dig
til ombudsmanden?!

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : Armand

Dato : 10-04-01 12:20

Michael Lyngbøl <lyngbol@c.dk> skrev i en

> Armand mente nok 'ryk lige på ombudsmanden også', forstået henvend dig
> til ombudsmanden?!

Jup!

Selvom der var en "gag"-tastefejl (skulle have været: "gang" (- i
sagerne)!), mente jeg nu altså "ryg" og ikke "ryk".
Akkurat som ved:
[Kvindefilter: On]
"ryg på såret!"
[Kvindefilter: Off]

Forøvrigt Ole:
Dit "forstår ikke----" -indlæg er et klasseeksempel på at man godt kan
citere for lidt:

Selvom at jeg var den person at sætningen var rettet mod, havde jeg nok
zappet forbi uden at få svaret dig, derved at jeg ikke genkendte sagen
som verørende mig!
Det var kun fordi at Michael Lyngbøl navnte mit navn i hans svar at jeg
blev hængende!!!

--
Armand.

Fra : Jens U

Dato : 10-04-01 21:01

Armand skrev ...

> [...]
>
>Selvom der var en "gag"-tastefejl (skulle have været: "gang" (- i
>sagerne)!), mente jeg nu altså "ryg" og ikke "ryk".

Kim, Jeg tror bare du skal have et nyt tastatur, det gamle er slidt op

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Armand

Dato : 11-04-01 00:14

Jens U <reveredk@studmc.dkX> skrev i en
> Armand skrev ...
> Kim, Jeg tror bare du skal have et nyt tastatur, det gamle er slidt op

Hæ!
Måske!? Men det er sgu' nok min indtastningsteknik der ikke står mål
med min indlægsmængde :-/

--
Armand.