MAIL FRA OTC
Fra : Ole Nielsen

Dato : 30-08-03 10:03

HEJ NG

jeg har dsv. opdaget at der er nogen der bruger klubbens mail til at
udsender Virus med der for se bort fra mai der komme fra
odense.touring.club@mail.dk det næste stykke tid
Ps. denne mail er en freemail og det er kun mig der har indgangs koden

Med MC hilsen
Odense Touring Club
Ole B.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-08-03 10:19

Ole Nielsen wrote:
> jeg har dsv. opdaget at der er nogen der bruger klubbens mail til at
> udsender Virus med der for se bort fra mai der komme fra

Grundet den måde mail er opbygget på er det ganske nemt at forfalske
afsenderaddressen, hvilket mange virusser gør meget brug af.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Nanna

Dato : 30-08-03 10:29

Hej Ole!

Hvis der f.eks. er tale om den virus der er en af de nyeste,
W32/Sobig.f@MM - så opfører den sig bl.a. ved at sende mails rundt til
forskellige folk med forskellige afsenderadresser - så der er nødvendigvis
ikke "nogen" der bevidst bruger din mailadresse til at udsende virus fra.

Har "sakset" lidt om den virus fra McAfee's hjemmeside.

"A new variant of W32/Sobig, W32/Sobig.f@MM is a High Risk mass-mailing
worm. It arrives as an email attachment with a .pif or .scr extension. When
run, it infects the host computer, then emails itself (using its own SMTP
engine) to harvested email addresses from the victim's machine.
In addition, when it propagates, the worm "spoofs" the "from: field", using
one of the harvested email addresses. So exercise care when opening emails
with attachments. An infected email can come from addresses you recognize."

Håber, at du har et godt antivirusprogram på din maskine - så vira ikke
ødelægger noget for dig.

MVH

Nanna

Fra : Ole Nielsen

Dato : 30-08-03 10:45

Ja jeg har her på maskinen et udmærket antivirus program med hvad med TDC da
alle mail bliver skrevet i Browseren og ikke på min pc direkte

Ole B.

Fra : BoS.

Dato : 30-08-03 12:43

Ole Nielsen wrote:
> Ja jeg har her på maskinen et udmærket antivirus program med hvad med
> TDC da alle mail bliver skrevet i Browseren og ikke på min pc direkte

Øhh. Er det et spørgsmål?

/b

Fra : Armand

Dato : 30-08-03 10:28

> [...]
> odense.touring.club@mail.dk det næste stykke tid
> Ps. denne mail er en freemail og det er kun mig der har indgangs koden

Det er efterhånden tilkommet mig at moderne virus udsender sig med falsk
påhæftet afsender-@dresse hentet fra den inficeredes @dresse-register, så
det behøver på ingen måde at være klubben der er skyldig i
virus-tilsendelser

--
Armand.

Fra : Kim Persson

Dato : 30-08-03 13:08

> [...]
> påhæftet afsender-@dresse hentet fra den inficeredes @dresse-register, så
> det behøver på ingen måde at være klubben der er skyldig i

Efterhånden er de ret intelligente- faktisk så meget at jeg tvivler på
teenager ophavsmanden mere...
men Norton og Mcafee tjener udmærket på at tilbyde sikkerhed
Gad vide om der er en sammenhæng....

Fra : Armand

Dato : 30-08-03 20:30

Kim Persson <5th@ofir.dk> skrev i en

> Efterhånden er de ret intelligente- faktisk så meget at jeg tvivler på
> teenager ophavsmanden mere...
> men Norton og Mcafee tjener udmærket på at tilbyde sikkerhed
> Gad vide om der er en sammenhæng....

Rolig nu!
Tag din pille og få dæmpet den 'noya!

--
Armand.
(beskyttet af viruskiller og firewall hos udbyderen)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-08-03 14:38

Det er virus. Vi har samme problem.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ole Nielsen

Dato : 31-08-03 08:49

hej ng
vi har nu fået en anden e-mail adresse otcxx@e-mail.dk
fjern xx i mail adresse

Med MC Hilsen
Odense Touring Club
Ole B.

Fra : Tonny Eskesen \(DKMC~

Dato : 31-08-03 17:36

YO

I NG'erne har jeg min besvar adresse som hamselv@brammingnet-sletdette-.dk
og
i signaturen står der hamselv(SNABELA)brammingnet.dk.

På hjemmesiden har jeg lavet alle mine om til blabla(SNABELA)dkmc.dk.

På den måde kan diverse programmer ikke finde mig.

Før jeg begyndte på det, havde jeg en anden adresse som jeg idag får en
hulens masse spam og diverse virusser på.

Så lærte jeg Mailwasher.net at kende, prøvede det da det kunne tage flere
kontoer, kom til at slette det, hentede det nye program der var lagt til
downloading og den kunne kun tage en konto.

Så fandt jeg det på Kazaalite med crack og hele molevitten og nu kan jeg
lige tjekke hvilke e-mails jeg vil have ind på computeren før jeg henter.

Og ja ja, jeg ved godt det ikke er det ideelle man kan gøre, altså hente på
kazaa, men jeg har intet Visa, vil ikke have bøvlet med at finde en check
der kan bruges i modtagers land og de har ikke kontooverførsel, så jeg fik
det på kazaamåden.

hamselv herfra
--
VED SVAR, HUSK AT RETTE ADRESSEN.