skrotoiler
Fra : Jon Søgaard Larsen

Dato : 29-08-03 13:02

Vil personen med ideen ikke være venlig at poste billederne igen ???

--
MVH:
Procesteknolog. Jon Søgaard Larsen

Fra : Hekto

Dato : 29-08-03 13:17

In article <3f4f40a5$0$54806$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
jons@NOSPAMlarsen.dk says...
> Vil personen med ideen ikke være venlig at poste billederne igen ???

Jo, jeg skal lige finde dem!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Fra : Jon Søgaard Larsen

Dato : 29-08-03 14:03

> Jo, jeg skal lige finde dem!
> --
> /Hekto

xxxxxxxxxxxxxx
Hvad slags olie bruger du ?? alm. motorolie ??? har en dims fra et drop der
klemmer på slangen, så jeg på den måde kan styre mængden og lukke for
systemet, men min kædeolie er for tyk til at kunne bruges til det... den kan
godt løbe igennem, men meget stødvis og jeg kan ikke styre mængden så nemt..

Fra : Hekto

Dato : 29-08-03 14:07

In article <3f4f4f03$0$54840$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
jons@NOSPAMlarsen.dk says...
> [...]
> godt løbe igennem, men meget stødvis og jeg kan ikke styre mængden så nemt..

Den virker både med 10W-40 og 80w-90.
Har du husket at lave et lille hul, så der kan komme luft ind i
flasken, når olien løber ud?

Min flaske står op, og et rør går så ned til bunden. Et ganske lille
hul (nål!) sørger for luft.

Fra : Jon Søgaard Larsen

Dato : 29-08-03 14:11

"så nemt..

> Den virker både med 10W-40 og 80w-90.
> Har du husket at lave et lille hul, så der kan komme luft ind i
> flasken, når olien løber ud?
>xxxxxxxxxxxxx
ja ja.. men tror jeg har fundet fejlen.. slangen er for tynd.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
> Min flaske står op, og et rør går så ned til bunden. Et ganske lille
> hul (nål!) sørger for luft.
> --
> /Hekto

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ok.. det er faktisk såen en "hævert" du laver ?!?!?! Udnytter tyngdekraften
til at suge olie fra flasken !!

Fra : Hekto

Dato : 30-08-03 03:00

In article <3f4f50f1$0$54797$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jon
Søgaard Larsen says...
> Ok.. det er faktisk såen en "hævert" du laver ?!?!?! Udnytter tyngdekraften
> til at suge olie fra flasken !!

Yep!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Richard

Dato : 29-08-03 17:07

Jon Søgaard Larsen wrote:

> [...]
> godt løbe igennem, men meget stødvis og jeg kan ikke styre mængden så nemt..

Mener du kædesavsolie? - hvis den løber for dårligt, kunne man så ikke
tynde den med alm. olie og evt. komme noget grafitfedt/MOSx i, som
smører når oliefileme er væk?

Blot en idè, jeg skal også selv have funde på noget til GB'en - det er
altså for trøls at smøre kæde flere gange på en sæson - ihvertfald når
man er vant til at køre med stangtræk

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Hekto

Dato : 29-08-03 13:23

In article <3f4f40a5$0$54806$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
jons@NOSPAMlarsen.dk says...
> Vil personen med ideen ikke være venlig at poste billederne igen ???

Nå, de var hurtigt fundet frem.

Bemærk at olien løber hele tiden, så man bør kombinere det med en
vacuum-dreven benzinhane fra en knallert/scooter. Den koster typisk
100,-.

Fra : Jon Søgaard Larsen

Dato : 01-09-03 10:26

> Bemærk at olien løber hele tiden, så man bør kombinere det med en
> vacuum-dreven benzinhane fra en knallert/scooter. Den koster typisk
> [...]

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Kunne man ikke istedet finde en lille 12 v. pumpe og så seriekoble den efter
bremselyskontakten ??? På den måde ville den vel kun pumpe olie når man
aktiverer bremselyset...

Fra : Hekto

Dato : 01-09-03 11:15

In article <3f5310b5$0$20028$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
jons@NOSPAMlarsen.dk says...
> Kunne man ikke istedet finde en lille 12 v. pumpe og så seriekoble den efter
> bremselyskontakten ??? På den måde ville den vel kun pumpe olie når man
> aktiverer bremselyset...

Jeg tror det vil være svært at opnå en passende dosering, ved fx
motorvejskørsel, eller kørsel ned ad bakke o.s.v
Så hellere en lille knap man simpelthen trykker på, når man synes at
nu skal den have et skvæt.

Iøvrigt tror jeg at benzinhanen er billigere end pumpen.

Fra : Ann-Rikka Olsen

Dato : 01-09-03 11:58

> [...]
> nu skal den have et skvæt.
>
> Iøvrigt tror jeg at benzinhanen er billigere end pumpen.

xxxxxxxxxx

Tror nu nok at du har ret.. Den mindste pumpe jeg kunne finde der køre 12 v.
leverer 11 L/min.
Desuden kunne man jo ( på min i hvert fald ) koble benzinhanen på
vacuumsystemet der jo allerede findes på modellen.
I så fald, levere den olie hele tiden, men kun mens motoren køre..

Jeg kan læse ud fra Hein Gerickes katalog, at deres model virker ved en
kugleaktiveret pumpe, således at den levere olie når man enten bremser eller
accelerer. Mængden bliver justeret via en manuel ventil, man kan lukke eller
åbne mere eller mindre for.
Ret mig hvis det er forkert !!!!!!!!!!!!!

Der står ordret:
Die elektronische schalteinheit arbeitet ähnlich wie eine benzinpumpe. Beim
anfahren und bremsen wird durch einen kugelschalter ein kurzer pumpstoss
ausgelöst und die fördermenge wird durch ein handventil reguliert.

MVH.
Jon Larsen.

Fra : Hekto

Dato : 01-09-03 12:34

In article <3f5327de$0$20038$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, A-
R.M.O@olsen.tdcadsl.dk says...
> Ret mig hvis det er forkert !!!!!!!!!!!!!

Nej, det er rigtigt forstået.

Skrotoileren var et eksperiment, som faktisk virkede. Jeg mener at en
udbygning med en vacuumstyret benzin hane, af billigste slags, vil
gøre den næsten lige så efektfuld som de meget dyrere, færdige
systemer.

Fra : Hekto

Dato : 29-08-03 13:24

In article <3f4f40a5$0$54806$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
jons@NOSPAMlarsen.dk says...
> Vil personen med ideen ikke være venlig at poste billederne igen ???

Nå, de var hurtigt fundet frem.

dk.binaer.motor

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 29-08-03 15:15

Hekto wrote:

> Nå, de var hurtigt fundet frem.
>
> dk.binaer.motor

Hvorfor ikke i galleriet på dfmc.dk til offentlig beskuelse i al fremtid?

--
Tony
Fazer 1000 / dfmc.dk createur

Fra : Hekto

Dato : 30-08-03 03:03

In article <binn4n$2id6$1@news.cybercity.dk>, Tony Lorentzen says...
> Hvorfor ikke i galleriet på dfmc.dk til offentlig beskuelse i al fremtid?

Selvfølgelig!

.... hvad med en FAQ på dkfritidmotorcykel?

Så kunne alle 'gentagelserne' også blive gemt til senere brug.
'Hvilken motorcykel ...'
'Den vil ikke starte ...'
'Hvilken olie ...'

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-08-03 12:25

Hekto wrote:

> Selvfølgelig!

Dejligt!

> ... hvad med en FAQ på dkfritidmotorcykel?
>
> Så kunne alle 'gentagelserne' også blive gemt til senere brug.
> 'Hvilken motorcykel ...'
> 'Den vil ikke starte ...'
> 'Hvilken olie ...'

Det er en god idé, men kræver desværre meget arbejde! Spørgsmålet er også om
ikke folk alligevel vil blive ved med at stille de samme spørgsmål i
gruppen. Selv bruger jeg ofte Google hvis der er noget jeg er i tvivl om
(det er jo forholdsvist lidt når man har en så ny MC). Derimod kunne det
være en idé at samle en række små "artikler" om f.eks. brugtkøb (herhjemme
og i udlandet), justering af affjedring, skift af kæde osv. Den idé arbejder
jeg faktisk på som et supplement til dfmc.dk

--
Tony
Kilofazer

Fra : Hekto

Dato : 30-08-03 14:03

In article <biq1kl$27kh$1@news.cybercity.dk>, Tony Lorentzen says...
> [...]
> og i udlandet), justering af affjedring, skift af kæde osv. Den idé arbejder
> jeg faktisk på som et supplement til dfmc.dk

Jeg forestillede mig noget 'gør det selv' á lá galleriet.
Man kunne skrive noget text med forklarende billeder.

Så kunne dem der havde lyst, lægge noget ind.