Løs kæde. ??
Fra : Cwinn

Dato : 29-08-03 07:22

Min kæde bliver ved med at løsne sig. Efter at have strammet den bliver
den løs igen efter ca en uges tid. Hvad kan der være galt

Mvh
Christian
VF500F2

Fra : Janner

Dato : 29-08-03 07:34

"Cwinn" <cwinn@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Min kæde bliver ved med at løsne sig. Efter at have strammet den bliver
> den løs igen efter ca en uges tid. Hvad kan der være galt

> [...]

Den er slidt op sammen med dine tandhjul ..... Life sucks and they u die

Der skal et nyt kædekit til så du må op med læderet

Hygge

Jan

Fra : Cwinn

Dato : 29-08-03 07:38

> Den er slidt op sammen med dine tandhjul ..... Life sucks and they u die
> Der skal et nyt kædekit til så du må op med læderet
> Hygge
> Jan

Skod skod skod... Hvad kan det koste?

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 29-08-03 08:16

"Cwinn" wrote in message news:bimscb$bi4$1@abbeden.bunk.cc...
> Skod skod skod... Hvad kan det koste?

Til din ved jeg ikke. Men til min Suzuki GSX-R 400 koster et originalt
kædekit ca 1200 kr. - og dertil en times arbejdsløn, da det ikk' lige er
noget jeg selv har tænkt mig at rode med....

Hygge...
Daniel

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-08-03 11:00

Daniel Alstrup wrote:

> Til din ved jeg ikke. Men til min Suzuki GSX-R 400 koster et originalt
> kædekit ca 1200 kr.

....dét var fgm dyrt - men behøver det osse at være originalt?

....jeg synes ellers, at prisen følger ccm. - men nu er det osse et par
år siden jeg har købt kit - og det var heller ikke "originalt"...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 29-08-03 15:16

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> wrote in message
> ...dét var fgm dyrt - men behøver det osse at være originalt?

Dyrt? Jeg har ingen idé om hvad det "normalt" koster, så jeg synes da det
lyder ok.... Om det behøver at være originalt? Næh..... nu var det bare det
værkstedet nævnte... Men skidt med det, penge er jo bare noget man har!

Hygge...
Daniel

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-08-03 16:08

Daniel Alstrup wrote:

> Dyrt? Jeg har ingen idé om hvad det "normalt" koster, så jeg synes da
> det lyder ok....

....da jeg købte min 1100 gav jeg 1306,- kr. for et kædekit hos Roberts
Mc - han handler gerne hos Max - men men men - det er så osse 6 år
siden, så det ka da godt være, at du har ret, at de er oppe i den pris i
dag...

....da jeg havde min Honda 7½ indtil for 6 år siden gav jeg ca. 750 kr.
for et kit - men dét var så ikke O-rings...

> Om det behøver at være originalt? Næh..... nu var
> det bare det værkstedet nævnte... Men skidt med det, penge er jo bare
> noget man har!

Penge er ikke noget man snakker om - det er noget man ikke har...

Fra : Brian W.

Dato : 29-08-03 16:05

Hans Paulin wrote:

> ...dét var fgm dyrt - men behøver det osse at være originalt?
>
> ...jeg synes ellers, at prisen følger ccm. - men nu er det osse et par
> år siden jeg har købt kit - og det var heller ikke "originalt"...

Nu er det jo oxo såen at zuki skal jjo tjene lidt med de discountcykler de
langer over disken. Så det er jo klart at deres reservedele er dyre....

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-08-03 16:11

Brian W. wrote:

> Nu er det jo oxo såen at zuki skal jjo tjene lidt med de
> discountcykler de langer over disken. Så det er jo klart at deres
> reservedele er dyre....

Ja! - de ska jo ha pengene ved dem der *har* dem!

Fra : Megas

Dato : 29-08-03 13:18

Janner wrote:
> "Cwinn" <cwinn@mail1.stofanet.dk> wrote in message

Du har en skrue løs.? :D Sorry, det var for fristende..

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=404

Fra : Cwinn

Dato : 29-08-03 13:21

> Du har en skrue løs.? :D Sorry, det var for fristende..

Desværre, har tjecket

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-08-03 16:28

> Min kæde bliver ved med at løsne sig. Efter at have strammet den
> bliver den løs igen efter ca en uges tid. Hvad kan der være galt

Hej Christian

Din kæde er slidt op. Sur røv, men der er ikke noget at gøre. Køb en ny, og
smør den tit, så sker det ikke så hurtigt.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 29-08-03 23:03

Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en

> Hej Christian
>
> Din kæde er slidt op. Sur røv, men der er ikke noget at gøre. Køb en ny,
> og smør den tit, så sker det ikke så hurtigt.

- - - - - Og snarligst! Ikke noget med lige at skulle vente til næste måned
eller vinteropstaldningen!
En smadret kæde kan være alt fra harmløst løbende af og liggende på vejen,
til dyrt smadrende motorblokken samt fatal qua blokeret baghjul!
Alle situationer vil givetvis forekomme på et tidspunkt hvor
drejningsmomentet er større end ellers for de sidste par dage => under
gasgivning eller højere hastighed =

Kædeskifte er forøvrigt en enkel operation, som man derfor kan udnytte til
at komme igang med at skrue selv - Der er masser af $$ at spare!!!
Mærkeligt nok fører ingen af "de tre store tyske" kædesæt til VF500 :-/
Men herhjemme har Max's MC Import den på listen for ca. en tusse for et
sæt - Læg dertil en lørdags arbejde og sorte fingre og du har sparet mere
end en plovmand til mekanikeren!!

--
Armand.
(der personligt har oplevet en VF-ejer (faktisk kun potentiel køber!) der

Fra : Cwinn

Dato : 01-09-03 11:36

Armand wrote:

> [...]

> p.g.a. et stort hul i blokken slået af enden på den senere overrevne kæde)

Tak for advarslen Armand. Havde faktisk tænkt at den kunne holde til næste
sasson.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-09-03 09:05

"Havde faktisk tænkt at den kunne holde til næste sasson"

Kender en som gjorde det samme. Den sprang og slog hul i motorblokken, men
det kostede ca. 4-5000kr ekstra. Så vent ikke.....!!!

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Cwinn

Dato : 04-09-03 13:38

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> "Havde faktisk tænkt at den kunne holde til næste sasson"

> Kender en som gjorde det samme. Den sprang og slog hul i motorblokken, men
> det kostede ca. 4-5000kr ekstra. Så vent ikke.....!!!

Gør jeg heller ikke den bliver sat på i morgen. Dvs. Ca 15 km endnu.

Fra : Armand

Dato : 04-09-03 15:49

Cwinn <cwinn@mail1.stofanet.dk> skrev i en

> Gør jeg heller ikke den bliver sat på i morgen. Dvs. Ca 15 km endnu.

Og spar ikke tandhjulene!
Først når man har de friske i hånden, og ved siden af de brugte, kan man se
hvor slidte de brugte egentlig er, og under alle omstændigheder holder de
ikke denne kædes levetid ud.
Da kæden er langt den dyreste del af et sådant "kæde-kit" er det dumt at
spare tandhjulene værk og derved belaste/slide på den dyre kæde fra første
øjeblik :-|

--
Armand.

Fra : Jonas Holt

Dato : 01-09-03 08:08

> Min kæde bliver ved med at løsne sig. Efter at have strammet den bliver
> den løs igen efter ca en uges tid. Hvad kan der være galt

Strammer du den for meget?
- det gjorde jeg selv engang. Efter jeg valgte at køre med en lidt løsere kæde end jeg plejede, blev
kæden ikke længere!
Jeg synes ellers jeg gjorde alt det jeg skulle. Jeg fandt det punkt hvor kæden var strammest, satte mig i
sadlen og strammede den op til ca. 2-3 cm slup. Erfaringen viste bare, at jeg alligevel justerede kæden
til at være for stram...

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Cwinn

Dato : 01-09-03 11:34

Jonas Holt wrote:
> [...]
kæden var strammest, satte mig i
> sadlen og strammede den op til ca. 2-3 cm slup. Erfaringen viste bare, at

Hvor meget er for meget? Det er en mulighed da jeg ikke synes det ser
slidt ud? men det er måske ikke noget man umidelbart kan se på kæde og
tandhjul?

Mvh
Christian

Fra : Jonas Holt

Dato : 01-09-03 12:30

> Hvor meget er for meget? Det er en mulighed da jeg ikke synes det ser
> slidt ud? men det er måske ikke noget man umidelbart kan se på kæde og
> tandhjul?

Når du synes det er ved at være tid at stramme kæde, kører du lidt længere og ligger mærke til om kæden
bliver løsere. Hvis den ikke bliver løsere - så må du jo stramme kæden for meget ellers!

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jonas Holt

Dato : 01-09-03 12:30