Nye tændrør til geden
Fra : RacerNiels

Dato : 29-08-03 00:13

Oi

Jeg må vel hellere se at få skiftet tændrør - det er ved at være noget tid
siden...
Lige nu sidder der NGK i og de har aldrig lavet brok, så jeg burde måske
bare gribe knoglen til Max og bestille et par stykker til 84kr/stk.
Nu er der jo imidlertid en del der himler op om Denso, Champion og sårn ca.
alt andet end lige NGK.

Hos www.krogmc.dk har de Denso til *kun* 298kr. Det er over 3 gange så meget
som Max tager for NGK!!! Louis er igen endnu billigere med NGK'erne...

Forandring fryder, men det er lidt dyrt købt... :-/

Hvad med bare at smide lidt flere penge i NGK-bøtten og vælge Platin eller
Iridium IX?? Min gamle Puch kørte faktisk meget godt med Platin tændrør i...
hmm...

Forslag, kommetarer, bidrag ($$) ??

Niels
S FAU himmelblau

Fra : Moller

Dato : 29-08-03 06:39

> Lige nu sidder der NGK i og de har aldrig lavet brok, så jeg burde måske
> bare gribe knoglen til Max og bestille et par stykker til 84kr/stk.

Hvis de aldrig har givet knuder, er det jo fordi din maskine er stillet
som den skal osv... så smid du bare NGK'er i eller hva du nu finder af
billigste rør, måske ha et sæt liggende ved siden af :)

> Nu er der jo imidlertid en del der himler op om Denso, Champion og sårn
ca.
> alt andet end lige NGK.

JA, hvis maskinen drukner, pga. gammel maskine eller dårligt indstillet,
så holder de andre en del mere til det :) men det er jo ikke et problem på
din.

> [...]
> Iridium IX?? Min gamle Puch kørte faktisk meget godt med Platin tændrør

Til min B12 var der nogen kloge hoveder da fandt ud af en anden type jeg
kan køre med, sådan at kompresionen hæves en lille bid, og derved en mikro
lille mer effect :) jo jo, hva folk ikke gøre for ikke mærkbar effect
forøgelse :) men hvis du har mod, så se på nettet om der er nogen SV ejere
der har fundet noget der :)

> Forslag, kommetarer, bidrag ($$) ??

Få dog malet den front, er trist at se farven skider, når den er så flot
monteret rent mekanisk :)

VH
Lars Molnit

Fra : Hans Holten-Lund

Dato : 29-08-03 12:30

Moller skrev:
> [...]
> lille mer effect :) jo jo, hva folk ikke gøre for ikke mærkbar effect
> forøgelse :) men hvis du har mod, så se på nettet om der er nogen SV ejere

Netop NGK skulle være gode til at øge kompressionen lidt.
Der står mere om det her:
http://mototuneusa.com/two_free_horsepower.htm

Mvh. Hans

Fra : Moller

Dato : 29-08-03 13:36

"Hans Holten-Lund" <hahlNOSPAM@NOSPAMimm.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> jeg
>

> Netop NGK skulle være gode til at øge kompressionen lidt.
> Der står mere om det her:
> http://mototuneusa.com/two_free_horsepower.htm

jo jo, men at han siger at varme tallet intet har at sige, og så senere
viser tændrør med symptomer for forkert varmetal, det gir lidt at tænke over
hvor kvik manden nu engang er :) men jo, det er fordi nogen fylder mere og
derved hæver kompritionen, men i tilfældet med B12 er det dem fra B6 der
bruges, kan ikke lige huske det men det kan slås op på Bandit faq :)

VH
Lars Molnit

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 29-08-03 09:45

RacerNiels wrote:
> [...]
>
> Hos www.krogmc.dk har de Denso til *kun* 298kr. Det er over 3 gange
> så meget som Max tager for NGK!!! Louis er igen endnu billigere med

Hej Niels.

Hvis NGK'erne aldrig har drillet , så køb NGK igen !, det har jeg
gjort til Banditten, og som du selv er inde på ,så er www.louis.de
billige med dem

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 29-08-03 09:51

> Hvad med bare at smide lidt flere penge i NGK-bøtten og vælge Platin
> eller Iridium IX??

Dem har jeg brugt de sidste par år. Det har hjulpet på lidt start besvær
når den har haft når den har stået stille nogle dage i koldt vejr. Men
de holder også våsenligt længere en alm ngk rør

/A