Ny/anden MC ?
Fra : Carsten

Dato : 27-08-03 22:32

Hvad skal man købe hvis man gerne vil have kræfterne fra sin nuværende MC,
men med styrevilligheden/letkørtheden fra en sv650 ?

Carsten
ZZR-1100

Fra : Kim(Bandit600)

Dato : 27-08-03 23:01

zzr1100@nospam.dkfritidmotorcykel.dk (Carsten) skrev:
> [...]
>vil have kræfterne fra sin nuværende MC,
>men med
>styrevilligheden/letkørtheden fra en sv650 ?

De tre motorcykler jeg personligt ville overveje mest,
hvis jeg selv skulle skifte cykel ville være:

Kawasaki Z1000
Aprilia RSV1000 tuono
Suzuki SV1000
--
Mvh.
Kim (Bandit600)

Fra : Jesper B Nielsen

Dato : 28-08-03 13:48

"Kim (Bandit600) (slet 0WR7L)" <streetfigther@0WR7Lmail.dk> skrev i en
meddelelse news:10620217840.235885133905967@dtext.news.tele.dk...

> De tre motorcykler jeg personligt ville overveje mest,
> hvis jeg selv skulle skifte cykel ville være:
>
> Kawasaki Z1000
> Aprilia RSV1000 tuono
> Suzuki SV1000
> --
> Mvh.
> Kim (Bandit600)
> http://www.thormc.dk
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=24

Jeg overvejede de samme tre plus Hornet 900 og kilo Fazeren.
Endte med at købe en Hornet 900 og er MEGET tilfreds med den. Jeg har kørt
lidt over 2000km på under 30 dage uden at bruge den til "hverdags-kørsel".
Den har et godt træk til en masse sjov og er helt vildt nem at smide rundt
med. Det eneste rigtige minus er vindpresset, men der har jeg klaret med
honda's flyscreen. Den fjerner det værste pres fra overkroppen og ser også
ok ud.

Alternativt ville jeg vælge Aprilia Tuono. Har dog ikke kørt på en da den
var lidt for dyr i forhold til mit budget. Men mange tests roser den til
skyerne.
SV 1000 er også fed men lidt mere sports-agtig.
Z1000 synes jeg der er lidt for meget "bundesligahår" over.
Fazer 1000 for også rigtigt mange god anmeldelser, men modsat kawa'en så
synes jeg der er lidt for meget "morfar" over den.

Men det bedste at gøre er vel bare at vælge et par alternativer ud og få
prøvet maskinerne hos diverse forhandlere.

Mvh
Jesper
Honda CB 900 F '03

Fra : Megas

Dato : 28-08-03 01:19

Carsten wrote:
> Hvad skal man købe hvis man gerne vil have kræfterne fra sin
> nuværende MC, men med styrevilligheden/letkørtheden fra en sv650 ?
>
> Carsten
> ZZR-1100

ZX7R / ZX9R, hvad ellers

Fra : Morten dahl

Dato : 28-08-03 07:56

"Carsten" <zzr1100@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal man købe hvis man gerne vil have kræfterne fra sin nuværende MC,
> men med styrevilligheden/letkørtheden fra en sv650 ?
>
> Carsten
> ZZR-1100

Tjae, hvis du kigger list længere i Suzuki´s katalog. Så finder du den nye
Gixxer1K ´03. Se den stinker bare slet ikke

Og tror heller ikke den er bovlam..

-
Morten Dahl
Gixxer 600++

Fra : Brian W.

Dato : 28-08-03 14:50

Carsten wrote:
> Hvad skal man købe hvis man gerne vil have kræfterne fra sin
> nuværende MC, men med styrevilligheden/letkørtheden fra en sv650 ?
>
> Carsten
> ZZR-1100

" Nothing cuts like a new blade" ..................

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : BSV

Dato : 29-08-03 08:50

Hej Carsten

En zx12 er jo nok lidt i overkanten men hvad med den nye ZX10R den ser da
interessant ud. Du skal nok op i de nyere for at få de helt rigtige
køreegenskaber.

http://www.zx-12r.org/ZX-10R/ZX-10R.htm
http://www.zx-12r.org/ZX-10R/Information%20Pages/ZX10%20The%20real%20thing.pdf

BSV