Ducati eller Guzzi
Fra : Hekto

Dato : 27-08-03 14:09

Hvis nu man har en brist i hjernen, der får det til at rykke i højre
hånd når talen falder på italienske 'racere', og tumler med ideen om
at forsøge at realisere mareridtet.
Man kunne måske evt. i løbet af vinteren at støve noget af den
slagsen.
Det jeg har i tankerne er Ducati Pantah 500/600 og Moto Guzzi
Lario/Monza/V65 ... nok ikke Le Mans ... $$$$$$$$$$$!

Nu ved jeg godt at der er tale om to helt forskellige religøse
retninger, så kom nu ikke op at slås! ... men, hvad burde man så med
fordel vælge m.h.t. reservedele, priser, styrker og svagheder, er de
til at reparere m.m.?
Jeg er ikke specielt nervøs for at lave det elektriske, og almindeligt
forekommende mekaniske reparationer, kaster jeg mig også gerne ud i
(jeg har ikke opdaget at det er svært - endnu!).

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Fra : Armand

Dato : 27-08-03 17:02

Hekto <hekto.nospam@hekto.dk> skrev i en
> [...]
> Det jeg har i tankerne er Ducati Pantah 500/600 og Moto Guzzi
> Lario/Monza/V65 ... nok ikke Le Mans ... $$$$$$$$$$$!

Umiddelbart er den betragteligste forskel at Guzzi kører med kardantræk,
samt at ihvertfald Pantah-500'eren er nogle år ældre end Lario-modellerne!!

Hvad siger tallene: Er en Lario ikke betragteligt tungere og lavere-ydende
end en P-600??
Mekanisk er Guzzierne med "gode gammeldags"(?) stødstænger, hvor Ducati
længe har haft branchens fremmeligste mekanik i topstykket (á tvangsstyrede
ventiler)

Pantah 500'eren er som sådan en ægte klassiker, idet den er stamfader til
den sidenhen benyttede motor (kendetegn: Tandremme til knasterne)
Pantah'en "findes" også som en Cagiva 650 (fra den periode hvor fabrikken
var
overtaget af Cagiva!), som sikkert ikke har den samme affektionsværdi hos
bredden af køberne som en "ægte Ducati har; men derfor måske kan være
betragteligt billigere end P-500/600'erne :-/

--
Armand.
(der ville vælge Pantah'en til trods for at han var vildt forelsket i

Fra : Hekto

Dato : 27-08-03 21:01

In article <biil01$2uko$10@news.cybercity.dk>, Armand says...
> [...]
> bredden af køberne som en "ægte Ducati har; men derfor måske kan være
> betragteligt billigere end P-500/600'erne :-/

De er vel nogenlunde samtidige, fra 80'erne; men Pantah'ens
konstruktion var ny da den kom frem, det var Larioen's ikke, bortset
fra det 4 ventilede topstykke.

Duc'en 181/48, Lario'en ca. 170/60 Så umiddelbart er Duc'en tungere end
Lario'en, selv om man skulle tro det var omvendt.

Guzzi'en er jo lavet ud fra lego-klodsprincippet, eller nærmere lagkage
princippet, så man kan swappe dele fra andre modeller. Jeg er ikke helt
klar over om det samme gælder Pantah'en.
Største anke ved Lario'en er at den er fra Guzzi's 'art of plastic'
periode!

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-08-03 22:30

Hekto wrote:
[blabblabblah]

Nu ta'r du dig sammen og køber en Pantah eller en Le Man... (var der
ikke en billig 850'er i den blå?)

// Hans
ps: øh.... hvor meget må den koste?
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Hekto

Dato : 28-08-03 00:30

In article <slrnbkq8nk.lal.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Nu ta'r du dig sammen og køber en Pantah eller en Le Man... (var der
> ikke en billig 850'er i den blå?)

Jeg er stadig ikke blevet lovformeligt viet til enkefru Rockefeller!
;0) ... så lommepengene er ikke blevet sat op!

Den eneste bille Le Mans i DBA er en uden stel!!!!!
- men kunne den grøne fås til samme pris ....§

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 27-08-03 23:42

Hekto wrote:
> Det jeg har i tankerne er Ducati Pantah 500/600 og Moto Guzzi
> Lario/Monza/V65 ... nok ikke Le Mans ... $$$$$$$$$$$!

Hvis det skulle have interesse alligevel så er der 2 Le Mans til salg på mit
værksted.
Jeg mener det er en II og en III. Den ene skal genopbygges og kunne måske
købes billigt hvis men selv vil stå for det.
Giv lyd fra dig hvis jeg skal gøre noget.

Jens
RD - As dead as ever

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-08-03 07:25

Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
> RD - As dead as ever

Hvad er status?

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 28-08-03 10:33

Hans Joergensen wrote:

> Hvad er status?

Nålelejet i bunden har skudt med hagl...

Mit topstykke har det ikke så godt, men med en kærlig hånd han det nok holde
til vinter. Jeg leder efter et nyt.

Krumtappen er færdig, jeg har ikke skåret plejlstangen af endnu, men sølen
er muligvis bustet. Jeg har dog dele så jeg kan samle en anden, det er bare
surt at vibrationerne har smadret de andre lejer...

Jeg var så heldig at få en krumtap af Berhard. Den er lidt mærkelig da det
ene center leje er fint fint, men det andet er færdigt. Den får lov at holde
til vinter. Der manglede et leje, det dyre med sporet naturligvis. Det har
jeg købt, nu mangler jeg at få boret en stift i og et par pakdåser,
toppakning og et stempel, så er jeg kørende igen.

Jens

RD - På oprationsbordet

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-08-03 12:08

> Nålelejet i bunden har skudt med hagl...

:o/

Tror du det er pga. slid ? eller har du nogen ide om hvorfor det er røget ?

Jeg har nu endnu mindre lyst til at justere min oliepumpe ned til
std. mængde.. især fordi dyret ikke engang ser ud til at sode
specielt meget...

Jeg har lige haft et mindre eftersyn indeholdende:
rensning, svejsning og maling af udstødningsrør.
lidt plet-lakering.
Samt udskiftning af kuglelejet i kronrøret til et konisk leje.

Desuden skiftede jeg o-ringene ved YPVSen ud med orginale da de røde
endnu engang var blevet utætte.

Der var ikke ret meget sod og olieslam at rense ud af udstødningerne
(ihvertfald ikke noget petrolium kunne løsne).
Brian har så forklaret mig at jeg skulle have brugt kausisk soda
istedet.. men det må så vente.

Ventilerne ser også fine ud. der er slet ikke nogen belægning ud
over at de naturligvis er farvet sorte..

Jeg går og venter på at tage mig sammen til at gå på jagt efter de
orginale klistermærker på tanken, da den virkelig kunne bruge en
omlarkering.. desuden trænger kåben også til en omgang.
Men det er nu nok noget der ligger pænt ude i fremtiden, eneste
grund til at tænke på det nu er nok at det sikkert ikke er det
nemmeste i verden at finde de klistermærker ;)

// Hans, på dfm's pt. bedst kørende RD350?
(på den billige olie fra tanken:)
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Hekto

Dato : 28-08-03 12:58

In article <slrnbkrok0.lal.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Brian har så forklaret mig at jeg skulle have brugt kausisk soda
> istedet.. men det må så vente.
>
> Ventilerne ser også fine ud. der er slet ikke nogen belægning ud
> over at de naturligvis er farvet sorte..

Husk lige, at du ikke skal komme ventilerne i kaustisk soda, da det
æder aluminium ganske effektivt!!
Jeg har selv gode erfaringer med at fjerne koks med Caramba (!!!).

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-08-03 13:11

Hekto wrote:
> Husk lige, at du ikke skal komme ventilerne i kaustisk soda, da det
> æder aluminium ganske effektivt!!

Det havde jeg luret ...
Iøvrigt gider jeg ikke rense dem når de ikke fejler noget.

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Hekto

Dato : 28-08-03 12:59

> [...]
> grund til at tænke på det nu er nok at det sikkert ikke er det
> nemmeste i verden at finde de klistermærker ;)

Det er ganske enkelt!
www.rd350lc.de Hartmut har ihvertfald haft et ling til en der
laver/sælger dem.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-08-03 13:12

Hekto wrote:
> Det er ganske enkelt!
> www.rd350lc.de Hartmut har ihvertfald haft et ling til en der
> laver/sælger dem.

Oh herligt ... kender du også en god og billig autolak-fætter her på
egnen som kan male det ordentligt.. ? ;)

// Hans

Fra : Hekto

Dato : 28-08-03 13:16

In article <slrnbkrscd.lal.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Oh herligt ... kender du også en god og billig autolak-fætter her på
> egnen som kan male det ordentligt.. ? ;)

Ikke lige her på egnen; men jeg skal lige forhøre mig. Du ville jo
gerne have skiftet farve ikke?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-08-03 13:50

Hekto wrote:
> Ikke lige her på egnen; men jeg skal lige forhøre mig. Du ville jo
> gerne have skiftet farve ikke?

Næh .. det skal bare være den samme farve...

Iøvrigt er det kun tank+kåbedele der skal males.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Hekto

Dato : 28-08-03 14:12

In article <slrnbkrujf.lal.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Næh .. det skal bare være den samme farve...

*LOL*
Du er både fattesvag og argumentressistent!!!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-08-03 14:16

Hekto wrote:
> Du er både fattesvag og argumentressistent!!!

Det er muligt .. jeg har drukket for lidt kaffe .. :)

Der skal ny maling/lak på kåbe, tank samt forskærm(den glemte jeg),
men farven skal være den samme ...

Er det så på det rene nu ? ;)

Er det iøvrigt http://www.afegraphics.com du tænker på som har
mærkerne ? Jeg har lige skrevet til dem for at høre om de har til
min 85'er .. :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Hekto

Dato : 28-08-03 14:34

In article <slrnbks04i.lal.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...

> Er det så på det rene nu ? ;)

Nej, du er S T A D I G fattesvag!!! ;0)
Hvilken farve skal du så have den i?????

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-08-03 15:21

Hekto wrote:
> Nej, du er S T A D I G fattesvag!!! ;0)
> Hvilken farve skal du så have den i?????

Hvid med røde og sorte stafferinger?

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Hekto

Dato : 28-08-03 20:37

In article <slrnbks3v2.lal.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Hvid med røde og sorte stafferinger?

.... eller bare orange???

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-08-03 21:04

Hekto wrote:
> ... eller bare orange???

Er du farveblind? :) eller er det mig ?

// Hans, der ellers kun har problemer med blå og grøn.. normalt.
--
Support the Demo Scene: http://se2k.dk
Scene Event 2003 - Dude you're getting a demo

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 28-08-03 14:58

Hans Joergensen wrote:
> Tror du det er pga. slid ? eller har du nogen ide om hvorfor det er
> røget ?

Jeg er ret sikker på at jeg blot har være uheldig. Mit gæt er
fabrikationsfejl. Der er ikke noget tegn på manglende smøring.

> Jeg har nu endnu mindre lyst til at justere min oliepumpe ned til
> std. mængde.. især fordi dyret ikke engang ser ud til at sode
> specielt meget...

Hmm, min kører som den skal med fabriksinstilling.

> Desuden skiftede jeg o-ringene ved YPVSen ud med orginale da de røde
> endnu engang var blevet utætte.

Det er jo det jeg hele tiden har sagt...
Hvad skulle du give for originale?

> [...]
> grund til at tænke på det nu er nok at det sikkert ikke er det
> nemmeste i verden at finde de klistermærker ;)

Jeg ved ikke hvad de koster, men jeg er ret sikker på du kan få den
originalt.

Jens
RD

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-08-03 15:24

> Hmm, min kører som den skal med fabriksinstilling.

Bortset fra når den går istykker :) men det er nu nok ikke
smøring... med mindre rullerne er blå ..

> Det er jo det jeg hele tiden har sagt...
> Hvad skulle du give for originale?

35kr/stk svjh. hos Aagesen.

> Jeg ved ikke hvad de koster, men jeg er ret sikker på du kan få den
> originalt.

Jeg må lige ringe rundt når jeg ta'r mig sammen ..

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 29-08-03 11:55

Hans Joergensen wrote:
> Bortset fra når den går istykker :) men det er nu nok ikke
> smøring... med mindre rullerne er blå ..

Som Monrad og Rislund siger: "Jeg vil godt advare mod at spise P-piller. Jeg
kender en der gjorde det, han fik armen revet af i en certrifuge..."

Jens
RD

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-03 22:33

Hej Jens

Jeg søger en LM III evt som rest projekt. Hvad er det for en LM III
du har ?

/Jannik
K11RS sort/sølv
....søger LMIII